woensdag 1 maart 2023

compliment

Iedere ochtend lees ik een aantal vaste blogs en websites. Dit zijn nieuwssites en foodblogs. 's Avonds doe ik dit ook, de blogs zijn dan meer persoonlijke blogs van mensen die over hun eigen leven schrijven. Ik heb enorm veel bewondering voor de bloggers die dagelijks of een aantal keren per week een artikel(tje) publiceren. 

De foodbloggers volg ik om ideeën op te doen voor onze maaltijden. Nooit neem ik recepten letterlijk over, maar door te zien wat anderen koken raak ik geïnspireerd en leer ik af en toe ook iets over nieuwe ingrediënten of zie ik een bereidingswijze die ik nog niet kende.  

De nieuwssites lees ik naast mijn digitale krant. De NRC biedt veel achtergrondinformatie, nieuwssites geven me snel een overzicht van wat er allemaal is gebeurd in de wereld, aangevuld met wat minder belangrijke informatie die leuk is om te weten of om mee te kunnen praten met de collega's in de pauzes.

De meer persoonlijke blogs lees ik omdat ik, net als veel anderen, dat kijkje bij de buren leuk vind. Ik ga niet naar Funda om bij de buren te gluren, maar lees veel liever over iemand die met een Burda patroon een leuke tuniek heeft gemaakt, een blogger die haar wekelijkse boodschappen deelt, over een echtpaar dat nonnevotten eet (ik ben van boven de rivieren en had er nog nooit van gehoord!!) of over een dame die met een appje haar kennis van het Engels aan het opfrissen is. 

Ik ben vaak verrast wanneer iemand over een heel onbenullig onderwerp tóch een leuk stukje weet te produceren. En wat ik ook knap vind is dat er bloggers zijn die zware, verdrietige of moeilijke onderwerpen bespreken op een manier die heel toegankelijk is en ons lezers aan het denken zet of informeert.

De reacties lees ik ook altijd, en het is leuk om te zien dat er een behoorlijk hechte club van bloggers en lezers bestaat. Een wereldje op zich waar ik inmiddels ook deel van uitmaak. Hoe leuk is dat!

Lieve medebloggers en lezers, ik wil jullie vandaag, op de Dag van het Compliment, allemaal een dikke pluim geven voor jullie bijdragen op het Internet!

En nee, ik zit hier niet naar een complimentje te vissen, ik ben gewoon blij dat we dit met elkaar doen!

24 opmerkingen:

  1. OK dan zeg ik niks.
    Vandaag is Beleef de Lente weer begonnen, daar kijk ik enkele keren per dag naar. Er staat een webcam bij de slechtvalken op het dak van het Rijksmuseum in Amsterdam en die kijkt recht uit over de Spiegelgracht, aan het einde is een brug en zie je een hoekhuis. Ik ben geboren op de andere hoek maar die zie je net niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, haha! Oh, dat is ook leuk, ik ga ook kijken. Ik weet dat er op Vroege Vogels ook altijd over dit soort webcambs gesproken wordt. Leuk!

      Verwijderen
  2. De blogwereld is een lieve wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judy, meestal wel, soms zijn er wat vervelende reacties hier en daar, maar die zijn gelukkig in de minderheid!

      Verwijderen
  3. Die dikke pluim geven we elkaar vaak tussen de regels van een reactie door. Gelukkig maar in deze wereld met ook veel negatieve be/veroordeling

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, ik ben het met je eens, de bloggers en lezers houden het over het algemeen leuk en vriendelijk en dat is een verademing naast alle narigheid die er ook in de wereld is.

      Verwijderen
  4. Ook ik vindt het heerlijk om even bij de anderen te lezen hoe het leven bij hun is. Soms zijn er raakvlakken, soms leer je wat soms ook niet maar het is altijd leuk om eens bij een ander 'naar binnen te kijken' Af en toe elkaar een complimentje te geven is ook mooi. Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Consumindersingle, ik ben het met je eens, die raakvlakken is fijn en ook is het de werkelijkheid en niet een opgepoetst plaatje zoals je vaak ziet op andere social media kanalen waar iedereen vrolijk en gelukkig lijkt te zijn!

      Verwijderen
  5. Altijd fijn zo'n compliment : ) Je moet ze pakken waar je ze krijgen kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ik zal je dan maar geen complimentje teruggeven? ;-) Ik lees dit stukje van je pas (ver) ná "complimentendag", maar neem je compliment graag, in dankbaargheid, in ontvangst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Mrs H, nee hoor, dat hoeft niet, ik weet dat ik word gewaardeerd hier op het net. Graag gedaan en oprecht gemeend!

      Verwijderen
  7. Zoals zovaak sukkel ik achter de feiten aan maar... euh... Ja, hechte groep maar ook... Ik lees niet voor niks bij je. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne, dat valt wel mee hoor, dat sukkelen....dank je :-)! xx

      Verwijderen
  8. Lees ook graag her en der, ook om te delen in heel ander soort levens en vaak ook om daar inspiratie uit op te doen. "Zo kan het ook". Geef ik jou dan ook graag een compliment voor je openheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nietzomaarzooo, ja zo werkt het voor mij ook, verschillende meningen en manieren die mensen hebben. Dank je wel voor het compliment!

      Verwijderen
  9. Dank je.
    Oei, ik ben een beetje laat met mijn complimentje aan jou want dat verdien je als geen ander.
    Je beschrijft het wel leuk het is inderdaad een beetje "gluren bij de buren"

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dat je je medebloggers een compliment geeft! Ik blijf het ook bijzonder vinden dat je op deze manier zo'n leuke interactie kan hebben met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zo simpel is dan geluk, ja, ik wist niet dat het zo leuk kon zijn!

      Verwijderen
  11. Nou, dank je wel, hoor! Maar jij ook bedankt! Het is zo'n leuke hobby, he. Ik lees al zolang bij mijn vaste kringetje dat ik het gevoel heb dat ik ze echt ken. Heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicky, jij ook bedankt! Ja, je 'kent' sommigen al heel lang en dat maakt het bijzonder.

      Verwijderen