![]() |
| gemengde noten (ongebrand en zonder zout) en geroosterde kikkererwten |
't Schijnt dat Nederlanders weinig peulvruchten eten, terwijl ze toch zo lekker zijn. Lekker? Peulvruchten? Ja, ze zijn lekker als je ze lekker maakt. Als je op het Internet zoekt dan kom je ontzettend veel recepten tegen. Zeker wanneer je ook over de grens kijkt. In veel landen zijn peulvruchten meer ingeburgerd dan bij ons. Worden er smakelijke gerechten mee gemaakt. Wij eten ze regelmatig maar nog niet zo vaak als wordt geadviseerd. Ik zou ze iedere dag wel kunnen eten want ik vind ze heerlijk. Ik wil ze dan ook vaker op het menu zetten.
Ik eet trouwens wel iedere dag een eetlepel ongezouten ongebrande noten én een eetlepel ongezouten geroosterde kikkererwten. De laatste koop ik bij de Turkse supermarkt. Je kan ze ook zelf maken maar ik vind deze lekker en makkelijk. Ik eet ze na het sporten, met een kop thee, als een gezonde en lekkere snack.

Zeker een gezonde en goede calorierijke snack na het sporten, dan heb je echt geen in de fabriek gemaakte proteinedrank of reep nodig.
BeantwoordenVerwijderenAls er verse tuinbonen of doperwtjes zijn koop ik die wel heel graag, maar in de markten zie je ze niet zo vaak en een groentejuwelier hebben we niet in de buurt.
Verse tuinbonen vind ik ook lekker, uit de diepvries zijn ze ook goed te doen. De Turkse super heeft ze al liggen.
VerwijderenHeerlijk,peulvruchten. Maar wel kleine beetjes. Gisteren b.v. een schep kikkererwten door de kerriesoep.Ik hoorde een voedingsdeskundige vertellen,dat het advies van zoveel peulvruchten voorbij gaat aan het verschil tussen mensen. Zij zelf zou iedereen verjagen door de gasvorming
BeantwoordenVerwijderenJa niet iedereen heeft dit advies gehoord en zeker niet iedereen zal het opvolgen.
VerwijderenIk ben geen grote liefhebber van peulvruchten en ik eet ze eigenlijk te weinig. Wel eet ik producten die gemaakt zijn van peulvruchten: sojamelk, hummus, vleesvervangers en dergelijke.
BeantwoordenVerwijderenIk vind het een goede zaak dat het Voedingscentrum en de Gezondheidsraad peulvruchten promoten. Beter voor gezondheid en duurzamer.
Ja, het is ook een goede zaak, bewustwording is het begin van een andere manier van eten van iedereen. Kost tijd.
VerwijderenIk probeer zo gezond mogelijk te eten maar ik heb het idee dat je helemaal aan de adviezen van het Voedingscentrum houden (of zelfs voor 85% zoals ze zelf zeggen) simpelweg niet lukt. Ze geven wel een weekmenu maar dat is niet voor alle maaltijden op een dag. Nou goed, het is een richtlijn.
BeantwoordenVerwijderenIk snap precies wat je bedoelt. Ik eet heel gezond, ben me bewust van wat goed en slecht is, ik heb vrij veel kennis over een gezond voedingspatroon en ook mij lukt het niet om volledig volgens deze schijf te eten. Ik zie het ook als een richtlijn. Ik denk ook dat het prima is om het zo te zien. Alleen op Instagram zijn er mensen die de perfecte gezonde leefstijl laten zien, maar daar zien we natuurlijk ook niet alles. Voor gewone zielen met gewone banen en gewone levens is het niet haalbaar.
VerwijderenBedankt voor de geroosterde kikkererwten, ik ga eens op zoek.
BeantwoordenVerwijderenTurkse supermarkten hebben ze standaard in het assortiment.
VerwijderenIk eet haast nooit peulvruchten. Ik vind ze gewoon niet lekker. Met uitzondering van kidneybonen als ik mexicaans eet en bruine bonen als ik chili maak. Dan lust ik ze wel.
BeantwoordenVerwijderenAls je lekkere gerechten maakt, en de peulvruchten zijn niet te droog, dan zijn ze heerlijk vind ik zelf.
Verwijderen