dinsdag 21 april 2026

fotoserie - 21 - 1,2,3,4 komt er nog wat van...



5, 6, 7, Ik wacht hier al zo lang...


Nou mensen, ik kan hier zitten wachten tot ik een ons weeg maar de keukendeur gaat niet open. Heb de mensen van het grote huis horen overleggen. Ik mag pas naar buiten als ik mijn grote boodschap in de kattenbak heb gedaan. En zover is het nog niet. Maar een kat mag dromen nietwaar?

Een paar dagen geleden was ik lekker buiten en had ik geen zin om naar binnen te gaan voor mijn behoefte. Ik vond een fijn plekje en deed het toen op het dakterras. Maar dat was niet ons eigen deel van het terras maar dat van de buurman. Mijn mannetjesmens zag mijn uitwerpselen liggen en vond dat niet leuk. Hij ruimde het snel op en sindsdien moet ik dus wachten als ik niet onlangs wat in de bak heb gedeponeerd. 

14 opmerkingen:

  1. Tja dat heb je met huisregels. Als je je er niet aan houdt heb je even straf.
    Had je maar als hond op de wereld moeten komen, die moeten juist naar buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moest denken aan dat liedje van vroeger: het hondje van de slager die heeft vies gedaan, hij is gaan zwemmen zonder zwembroekie aan.. Foei Max, jij hebt iets gedaan wat niet mag en dat wist je best wel. Toch? En ja, ik weet dat mensen ook wildplassen, straks maandag op die dag dat die meneer jarig is trekken die mensen hier allemaal weer door de stad en laten het bier dat ze van boven hebben laten binnenlopen er aan de onderkant weer uitlopen.. op straat. Maar dat doen jouw vrouwtjesmens en mannetjesmens niet die gaan ook netjes naar een apart kamertje. Dus neem hen als voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken het liedje niet, maar vind de eerste regels erg grappig! Ik weet wel dat het niet mag hoor, ik heb het vorig jaar ook al eens gedaan, had ik ook weer strengere regels. Goh, dat mensen ook wildplassen... ik had geen idee!!

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat jullie proberen om Max soort van zindelijk te krijgen. Hoop dat het lukt! Onze buur-kat had laatst een heerlijk zanderig plekje naast onze schutting als toilet in gebruik. Zo vies! Hij had een soort van kattenrace, leek wel. Mijn man heeft er nu een paar plantjes gezet en we hebben chilivlokken gestrooid. Tot nog toe helpt het.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is zindelijk, waarschijnlijk hoorde we hem niet aan de deur krabben, het is in al die tijd (nu 2,5 jaar) dat hij bij ons is een keer eerder gebeurd. Hij gebruikt gelukkig altijd de kattenbak. We hebben geen kattenluik omdat we niet willen dat hij een buitenkat wordt. Hij mag alleen naar buiten als we thuis zijn. Als we hem roepen dan komt hij 99 van de 100 keer meteen naar binnen. De ene keer dat hij niet meteen komt moeten we wat langer wachten of hem oppakken en naar binnen dragen.

      Verwijderen
  4. Wat goed van jullie. En wat heb je dit leuk beschreven, Niekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, kattendrollen wil je niet op je terras, zelfs niet als je er nooit komt (onze buurman). Bovendien moet Max gewoon de kattenbak gebruiken en volgens ons weet hij dat ook! 😊

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Hij mag nog steeds naar buiten maar nu letten we goed op en gisteren kwam hij gelukkig naar binnen om linea recta naar zijn bak te gaan. Het was waarschijnlijk die ene keer omdat we hem niet bij de deur hoorden.

      Verwijderen
  6. Oh, Max! Sorry! Ik vind dat een prima regel van jouw mensen. Niet leuk om kattenpoep op je dakterras (of in je tuin) te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, snap ik ook wel, eigenlijk deed ik het per ongeluk, de keukendeur was dicht en ik moest echt heel nodig.

      Verwijderen