Vandaag zijn Lot en ik samen met de watertaxi naar Hotel New York in Rotterdam gevaren. Een van de vele opstapplaatsen van deze snelle taxi's is zo ongeveer in mijn achtertuin. Reserveren gaat makkelijk en vlot via een app of de website.
De taxiboot was, net als wij, mooi op tijd. We voeren heel rustig het haventje uit om vervolgens met een behoorlijke snelheid de Nieuwe Waterweg af te varen. Met dit mooie weer vandaag een leuke tocht. Gedurende de trip zagen we de indrukwekkende skyline van Rotterdam steeds dichterbij komen. We konden goed staan in de boot, we schommelden wel wat maar niet zo erg dat we onze balans verloren. Foto's maken lukte daardoor ook goed.
We hadden ruim de tijd voor onze afspraak uitgetrokken en daardoor konden we nog op het terrein voor Hotel New York wat rondkijken en even in het zonnetje zitten.
In het restaurant was het een drukte van belang en een lawaai van jewelste. We kregen een tafeltje tussen twee gezelschappen in en konden elkaar daardoor niet meer verstaan. Op ons verzoek konden we verhuizen naar een iets rustiger plekje waar we op normaal volume met elkaar konden praten.
't Was een heerlijke lunch en ook deze keer hadden we weer leuke gesprekken.
De watertaxi terug was geboekt en dat was maar goed ook, door de vakantiedrukte én het cruiseboot aan de kade waren er lange wachttijden voor mensen zonder reservering. De terugreis naar mijn achtertuin verliep een stuk onstuimiger dan de heenreis. We moesten ons goed vasthouden maar voor ons beiden was dat geen probleem. Wat een geweldige rit, we hadden er erg veel lol in!
Bij ons afscheid in mijn thuishaven gingen we allebei met een doosje tompouces richting huis. Een bezoek aan Hotel New York is namelijk pas compleet als je er ook een tompouce eet (of meeneemt 😉).

Wat sjiek zo'n taxi bij de deur.
BeantwoordenVerwijderenKlinkt als een gezellig dagje.
Klopt, zoiets doe ik eigenlijk te weinig want het is ontzettend leuk.
VerwijderenBen wat jaloers...en dat terwijl ik ook 6.5 jaar in Rotterdam gewoond heb..
BeantwoordenVerwijderenIk hoor het wel wanneer je deze kant op komt! 😉
VerwijderenHotel New York bestond in 'mijn' tijd denk ik nog niet. Ik ken het van het album Hotel New York van Anouk, zij heeft dat album daar opgenomen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hotel_New_York_(Anouk)
VerwijderenIk weet dat ik, kort nadat ik weer in Nederland kwam wonen, af en toe ging ontbijten in HNY. Dat was destijds iets 'nieuws'. Voor 17 gulden kon je dan gebruik maken van het ontbijtbuffet. Hotel New York opende in 1993. Het album van Anouk ken ik ook.
VerwijderenZo'n leuk verhaal erover maakt de dag nog leuker! Het is lang geleden dat ik zo'n fijne dag heb gehad, dank je wel voor alles en de tompoucen.
BeantwoordenVerwijderenWij eten ze pas zaterdag en ben heel benieuwd hoe die smaken, ik wist niet dat Hotel New York er beroemd mee was.
Jij ook bedankt, jouw idee om iets met varen te doen! Smakelijk!
VerwijderenLeuk, Lot vertelde net in een reactie bij mij dat ze in de haven van Rotterdam was
BeantwoordenVerwijderenWas echt een leuke dag! Ben meteen even gaan kijken op jouw blog. Je staat nu ook in mijn blogrol.
VerwijderenDjaktief ik zag je blog over het schippersleven, wat leuk! Ja, de haven van Rotterdam ken ik ook goed. De Botlek, de Waal, Maas, en Leuvehaven, etc..
VerwijderenMevrouw Niekje af en toe kom ik op je blog vie de webloggerslijst. Ok heb mezelf beperkt in het aantal vaste blogs om te lezen. Reageren is voor mij bij Blogger ook lastiger omdat je het niet in je reader of dashboard krijgt en allemaal mail in mijn inbox wil ik ook niet
VerwijderenIk begrijp heel goed dat je niet alle blogs kan en wil lezen, dat heb ik zelf ook. Ik heb wat favorieten en anderen bezoek ik af en toe, ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Reageren doe ik wel, maar ik krijg altijd maar een paar reacties per blog, dat lukt tot nu toe prima.
VerwijderenGezellig zeg. Ik was laatst met de museumclug ook in Hotel New York, maar dat van die tompoezen heb ik gemist!
BeantwoordenVerwijderenHoltkamp uit Maassluis maakt de allerallerlekkerste, aanstaande maandag staan ze daar in dikke rijen voor de winkel. Maar ik vind die van HNY ook heel erg lekker, de room is perfect!
VerwijderenWat een leuke manier van reizen
BeantwoordenVerwijderenIs inderdaad heel leuk en heel snel!
VerwijderenWat een prachtige dag voor zo'n leuk uitstapje!
BeantwoordenVerwijderenHet was al lang geleden gepland, we hebben het inderdaad getroffen met het weer.
VerwijderenEen paar weken terug zaten mijn man en ik heerlijk een Surinaams broodje te eten aan de Parkkade met uitzicht op Hotel New York en de Erasmusbrug etc. (wat is het daar bijzonder!) toen wij de watertaxi's steeds als gekken voorbij zagen racen. Ik weet nog dat ik zei dat ik er voor een miljoen nog niet in zou stappen. Doodeng! Dapper dat je het hebt gedurfd.
BeantwoordenVerwijderenMarijke
De Parkkade eo is ook een mooi stuk Rotterdam. Haha... het was niet eng maar het ging inderdaad erg hard en een kermisattractie was er niets bij!
VerwijderenHet lijkt mij een geweldig lunchuitstapje! En ik neem aan dat het ondanks de snelheid toch een veilig tochtje was!
BeantwoordenVerwijderenWat inderdaad een geweldig lunchuitstapje! Ja hoor, de mensen achter het roer hebben allemaal een maritieme achtergrond. Er varen zo'n 15 watertaxi's dag in dag uit met passagiers heen en weer.
VerwijderenBij de Erasmusbrug toch niet meer zo'n hoge snelheid? Daar geldt sinds 1 april 20 km/per uur na aantal aanvaringen de afgelopen jaren.
BeantwoordenVerwijderenAnnemaria
Wij gingen niet onder de Erasmusbrug door.
VerwijderenOh, heerlijk zo'n tochtje! Ik houd ervan.
BeantwoordenVerwijderenWas erg leuk!
Verwijderen