Niet alleen schoenen met een hak, maar ook andere schoenen gaan naar de kringloop. De schoenen met de hak draag ik al jaren niet meer. De hakken zijn te hoog. De andere schoenen zitten niet lekker, hebben een slecht voetbed, vallen tijdens het lopen van mijn voeten of geven pijnlijke tenen.
Voorzichtig deed ik een paar jaar geleden al een paar paren weg. Bang dat ik ze zou missen. Dat er toch nog een dag of moment zou zijn waarop ik ze wilde dragen. Niet dus. Kan me niet eens meer herinneren welke schoenen dat waren.
Vandaag was het tijd voor de rest. Ze staan al jaren in kratten verpakt in de berging. Af en toe pak ik een paar en draag ik ze, om er dan achter te komen dat het geen fijne schoenen zijn. Ik besloot dat het tijd was om afscheid te nemen.
Moet ik nu op blote voeten lopen? Nee hoor! Ik heb nog een aantal paren met een beschaafde hak, en natuurlijk ook nog laarsjes en sandalen die wél lekker zitten en lopen. Ook nog sneakers, tegenwoordig kunnen die zelfs onder een jurk, dus aan schoeisel geen gebrek. Ik gun mijn voeten een fijn leven en dat leven is niet meer op enorm hoge hakken. Das war einmal.

Waarom op moeilijke schoenen lopen als het op makkelijke ook kan? Je hebt groot gelijk, Niekje.
BeantwoordenVerwijderenJa, daar moest ik wel eerst 58 voor worden om daar achter te komen!
VerwijderenOp hakken hoger dan 3 cm heb ik nooit kunnen lopen. Mijn vader was maatschoenmaker en ik heb dus veel maatschoenen gehad in mijn jeugd, helaas heeft het niet echt geholpen, nu heb ik hele moeilijke voeten, met veel artrose en al een pen erin.
BeantwoordenVerwijderenAl heel lang steunzolen en sinds jaar of 3 orthopedische schoenen, dat zijn vrij hoge enkellaarsjes en zie zitten ook heerlijk. Alleen sandalen kunnen niet laag, die vind ik niet zo mooi maar lopen echt wel lekker.
En ik het de sketchers ontdekt, die zitten echt fijn en makkelijk aandoen, 1 paar bij een winkel gekocht en 2 bij de kringloop voor minder dan 5 euro, ben ik ook heel blij mee.
Goed zittende schoenen die ook prettig lopen worden steeds belangrijker naarmate we ouder worden. Ik zag Maxima gisteren weer eens op haar hoge hakken en toen dacht ik 'trek op zo'n dag nou eens leuke sneakers aan' ... zouden mensen vast wel snappen!
VerwijderenSneakers passen niet onder zon exclusieve jurk van een geselecteerde ontwerper Alexia liep op nog moeilijker hakken. Maar ok die is pas 21.
VerwijderenNee dat weet ik ook wel, maar deze palen.... ze deed vorige maand ook niet onder voor mevrouw Trump. Reken maar dat ze lekkere pantoffels aantrekt als ze thuis is!
VerwijderenMax, niet Mel, die loopt volgens mij ook in haar witte huis nog op hakken.
VerwijderenAriane had gisteren wel een plat schoentje aan. Omdat tegenwoordig die broeken zo lang en wijd zijn, valt het nauwelijks op. Amalia had ook sneakers aan kunnen trekken. Maar ik snap ook wel dat zij nog een betoverd wordt door de hoge hakken. Bovendien maakt ze indruk met haar lengte en powerpak.
VerwijderenIk vond het er ook goed uitzien bij onze kroonprinses. Ik weet dat ik ook altijd indruk maakte met mijn lengte, zonder hakken al 1.88 m, en dan ook nog een mooi pak aan. Maar dat de dames met de mooie jurken er hakken bij dragen snap ik natuurlijk ook wel. Sneakers er onder kan, maar was ook een grapje want dat gaat Maxima natuurlijk niet doen. Niet bij deze jurk in ieder geval.
VerwijderenHier nog eentje,die schoenen met hak al weggedaan heeft. Tegenwoordig loop ik op barefoot schoenen. Heerlijk
BeantwoordenVerwijderenMoest even opzoeken welke dat zijn. Maar dat die lekker lopen snap ik!
VerwijderenInderdaad! Bij mij zijn vele rugklachten en voetproblemen opgelost! Wel langzaam opbouwen en advies bij een goede winkel vragen. Ik heb er heel lang tegenaan gehikt, want, dat valt op. Maar blij dat ik er meebegonnen ben. Ik wil niet anders. En je hoeftniet meteen met van die teenschoenen te beginnen, er zijn gewonere modellen.
VerwijderenGeertje
P
Mijn jongste dochter vindt die ook erg lekker lopen!
Verwijderen@Geertje: ik zag inderdaad ook leuke 'gewone' schoenen erbij staan.
Verwijderen@Aaf: kan ik me voorstellen, zien er comfy uit!
Ja stom is dat, dat blijven bewaren voor 'je weet maar nooit'. Ik deed het ook laatst, die schoenen wegdoen. Heb nog twee paar bewaard, meer om sentimentele redenen dan dat ik denk dat ik ze ooit nog zal dragen.
BeantwoordenVerwijderenIk heb niet alle hakken weggedaan, ik heb nog wel wat hakken waar ik nog wel op kan lopen gedurende een middag of avond, bij een feestje bijvoorbeeld. Maar niet meer om de hele dag op mijn werk te dragen.
VerwijderenIk heb afgezien van Birckenstocks en Crocs voor de tuin alleen nog maar schoenen waar mijn inlegzolen in kunnen. Comfort!
BeantwoordenVerwijderenHeerlijk!
VerwijderenGroot gelijk dat je voor comfort kiest.
BeantwoordenVerwijderenIk vind dat er ook nog een verschil in zit in welk soort schoen met hak het is. Vb pumps vind ik vreselijk zitten, heb ook smalle voeten waardoor de eigen maat dan te wijd is, maar een maat kleiner wel goed van breedte maar uiteraard te klein.
Laarsjes of nette veterschoenen met een hak(je) lukken dan wel weer. Hou wel van af en toe eens een schoen met een hak. Heb het heel lang niet kunnen dragen door een ontsteking in mijn enkel maar toen het wel kon, vond ik dat heel fijn, dan kon ik kiezen.
Maar inderdaad ook niet te lang, zeker geen hele dag en ook niet als ik echt veel moet stappen.
Pumps zonder bandje over de wreef lopen niet gemakkelijk. Inderdaad zijn laarsjes met een hakje of veterschoen of bandje een stuk comfortabeler, die heb ik dan ook bewaard.
VerwijderenSchoenen met een hoge hak heb ik nooit gehad. Wel schoenen met een hakje. Ik kon er niet op lopen, ook die met de lage hak niet. Niets voor mij! Misschien ook doordat mijn linker voet een maat groter is dan mijn rechter voet, heb ik op de wreef iets nodig om de schoenen stevig aan mijn voet te houden, zodat ik er niet in schuif. Veterschoenen of schoenen met klittenband dus. Andere schoenen doen pijn of slippen steeds waardoor ik blaren krijg.
BeantwoordenVerwijderenKoningin Maxima en koningin Mathilde kunnen een voorbeeld nemen aan de Spaanse koningin Letizia, die wel regelmatig op sneakers loopt.
Gelukkig zijn er ook genoeg leuke schoenen zonder hak. Goed van die Spaanse tante!!
VerwijderenIk vind hoge hakken prachtig maar kan ze zelf helaas niet meer dragen. Ik ga voor het confort en heb alle schoenen met hakken weg gedaan.
BeantwoordenVerwijderenComfort is belangrijk. Alhoewel ik naar mijn werk nog wel eens een hak draag, loop ik ook regelmatig op sneakers. Maar dan wel met een leuke jurk of mooie broek en colbertje. Gelukkig kan dat in het onderwijs. Weet dat dat ook niet overal mogelijk is, er zijn nu eenmaal beroepen en plekken waar 'casual' niet gewenst is.
VerwijderenHet leven is te kort voor pijnlijke voeten!
BeantwoordenVerwijderenPrecies!
VerwijderenMet schoenen heb ik toch wel de grootste kans op miskopen, eerlijk gezegd. Ik moet ook weer eens opruimen. In de praktijk trek ik toch altijd dezelfde schoenen aan.
BeantwoordenVerwijderenBij schoenen weet je in de winkel niet altijd of ze echt lekker zitten.
Verwijderen