zondag 10 mei 2026

op mijn bord in week 19 / 2026

Een lekkere eetweek, alle maaltijden zijn vers gemaakt, niets uit de vriezer deze week.


maandag 4 mei

volkorenpasta met spinazie en champignonroomsaus - Romaine sla met tomaat en komkommer 


dinsdag 5 mei



linzenstoof - aardappelpuree - broccoli - Romaine sla met komkommer


woensdag 6 mei




kipkerrie - rotiplaat - gewokte sperzieboontjes, taugé en ui - zoetzure komkommer


donderdag 7 mei

boerenomelet - volkorendesembrood - broccoli - Romaine sla met komkommer


vrijdag 8 mei



kliekje linzenstoof - aardappels - bulgur - broccoli - spinazie - Romaine sla met komkommer


zaterdag 9 mei

gewokte groenten - rijstnoedels - tempeh - pindasaus


zondag 10 mei

volkorenbrood met makreel - coleslaw - spinaziesla met tomaat en komkommer


Volgende week staan er asperges op het menu. Meestal eten we die niet meer dan 2x in het seizoen. Dit zou dus wel eens de laatste keer kunnen zijn.


6 opmerkingen:

  1. Zes keer komkommer, lekker fris. En heb je de sperziebonen met tauge nou op de rotibakplaat gebakken of is dat toch een wokpan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De komkommers zijn momenteel erg goedkoop en dan eet ik ze veel. Sowieso iedere dag beetje sla met komkommer na de hoofdmaaltijd. Dat is een wokpan. Rotiplaten zijn niet zo donker.

      Verwijderen
  2. Leuk! Veel foto's!
    Maar die aardappels, die overgehouden zijn van maandag, die je op vrijdag eet? At je die bij de lunch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, die aardappels waren geen kliekje, die waren nog over en ik had deze speciaal gekookt. Te weinig voor twee personen en dit waren de laatste twee uit de biologische tas. Normaal hebben we een ander ras (Frieslanders) standaard in huis.

      Verwijderen
  3. Komende week heb ik 3 dagen geen afspraken en ga ik eindelijk eens de varkenswangen klaarmaken die nog steeds in de vriezer liggen en we hebben teveel uien liggen die ga ik ook bakken en invriezen. heb dat een tijd niet gedaan maar vond dat toch best makkelijk.
    En nu heb ik er even de tijd voor, net zoals voor enkele andere huishoudelijke klussen.
    De kleding zomer wissel heb ik maar een weekje uitgesteld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de wangen en de uien heb je inderdaad tijd nodig. Maar erg lekker, hier zijn de wangen op. Nou, het wordt deze week fris, denk dat ik de wissel ook nog moet uitstellen!

      Verwijderen