zaterdag 28 september 2024

zo was mijn week 39 / 2024


zondag 22 september

Om zeven uur wakker en er meteen uit gegaan. Er zijn wat dingen die ik voor de lunch wil doen en ik heb zin in de dag.

Ik begin met 'meal preppen' voordat ik ontbijt: ik kook sperziebonen en bieten voor mijn lunchsalade en doe tarwe in de rijstkoker voor een maaltijd later in de week. Ook vul ik de wasmachine en stel deze alvast in.

Ik maak mijn lunchsalade vast klaar en ondertussen kook ik mijn havermoutpap. Ik haal spullen uit de koelkast en de voorraadkast voor de Turkse linzensoep die ik na het sporten ga maken en snijd de groente.

Na het ontbijt ga ik sporten, het is een lekkere sessie, ik heb veel energie. Weer thuis hang ik de was buiten en pak ik, waarschijnlijk voorlopig voor het laatst, een tuinstoel om op het dakterras te genieten van een kop koffie en een boterham met pindakaas.

Ik breng een fietslampensetje terug naar de Lidl, ik had niet goed gekeken en dacht dat het via USB oplaadbare lampjes waren. Niet dus. Ook lever ik twee boeken, waarvan een paar bladzijden geleden, bij de bieb in. Ik reserveer later op de middag nieuwe boeken.

Ik maak de Turkse linzensoep en wanneer deze klaar is vul ik een pannetje voor morgen en twee bakken voor de vriezer. Dan is het tijd om te lunchen.

's Middags nog een laagje nagellak en mijn kleding voor de komende dagen uitzoeken. T. zorgt voor het eten dus ik kan de rest van de middag lezen en een serie afkijken. 

De zon verdwijnt achter een dik wolkendek en het wordt wat frisser in huis. De nazomer is ten einde. Jammer.


maandag 23 september

Ik heb vandaag een halve klas, een paar studenten denken dat ze vrij zijn omdat ze vanmiddag naar een beurs gaan. Dat is een bekende smoes die toch nog steeds wordt gebruikt, zelfs door derdejaars studenten. Ook is er een ziek en van de anderen weet ik het niet. 

Ik schuif mijn opdracht door naar volgende week. Vervelend voor de studenten die er aanwezig zijn, ik probeer me zo goed mogelijk aan de lesplanner te houden, want zij zijn er tenslotte wel. Maar deze opdracht is nuttig en leuk en dan is het zonde om  maar met de helft te doen. Hopelijk volgende week betere opkomst. Als er dan weer zo weinig zijn doe ik de opdracht toch, dan mist de rest hem en dat is hun gemis.


dinsdag 24 september




Ik begin mijn dag bij de voordeur van school, waar ik van acht tot half negen iedereen groet die binnenkomt. Ook neem ik twee telefoons van vmb0-leerlingen in beslag, deze moeten zij vóór binnenkomst in de tas doen en mogen er pas weer uit bij de kluis. En daar zijn we heel streng in!

Een dag vol afspraken met twee keer een pauze. De laatste afspraak met een student die na een intake was afgewezen en een tweede kans voor een gesprek heeft gekregen. Nu was hij wel goed voorbereid en morgen kan hij alsnog starten op een van onze opleidingen. 

Ik fiets voor de regen uit naar huis en meteen door naar de sportschool.. Als ik daar klaar ben is het niet meer droog. Ik word gelukkig niet zo nat dat ik andere kleren aan moet trekken. 

Ik maak het eten, lees de krant, doe de puzzel en begin in een nieuw boek. Als het wat is zet ik het op mijn lijst erbij.


woensdag 25 september

Wat volgens de voorspelling een natte dag moet zijn valt reuze mee. Ik zie zelfs af en toe een zonnetje.

Ik start met het wekelijks overleg met onze verzuimcoördinator en bespreek een aantal zorgelijke gevallen. Daarna is mijn agenda leeg en heb ik tijd voor administratief werk. Daar vul ik de hele dag mee en dat geeft een lekker gevoel, veel kunnen afvinken op mijn takenlijst.


donderdag 26 september

Donderdag verloopt meestal volgens een vast stramien vanwege wekelijks terugkerende afspraken. Ochtendoverleg met het team, dan plaatsingscommissie en daarna werkoverleg met mijn teamleider. Uit al die afspraken komen werkzaamheden die ik vervolgens ga uitvoeren. Een afspraak in de middag verviel, de collega waar ik de afspraak mee had werd elders opgehouden. Prima, plannen we een ander moment.


vrijdag 27 september

Het is herfst! Regen en wind en dat de hele dag. Regenkleding aan en ondanks het vieze weer na schooltijd toch even twee marktkramen aangedaan. Voor een paar centen mooie rode paprika's, sperziebonen en komkommers gekocht. Courgettes laten liggen want die heb ik al bij de Jumbo besteld, net als de broccoli. Helaas lees ik bij thuiskomst een bericht van de Jumbo dat zowel de courgette als de broccoli niet leverbaar zijn vandaag. Daar kan ik dan zo van balen.

Ik heb mezelf een vrije middag gegund, dus ik ga niet naar de sportschool. Ik ben vroeg thuis en maak van de gelegenheid gebruik om mijn zomerjassen van de kapstok te halen en ze op te bergen. Die trek ik niet meer aan dit jaar. 


zaterdag 28 september

Gisteravond een kleine eetbui. Vandaag gaat het door. Ik sta met mijn sporttas klaar maar besluit niet te gaan. Geen zin, te moe want slecht geslapen. En dat is meteen het excuus voor het eetstoornismonster om door te pakken. En daar bied ik geen weerstand aan. Het is wat het is. Ik pas geen Brain over Binge theorie toe, ik weet wat ik moet doen maar doe het niet. Ik snoep, ik eet, ik snoep nog meer en pas aan het begin van de middag stop ik. We gaan vanavond uit eten en ik wil dan ook gewoon kunnen eten en niet met een overvolle maag aanschuiven en geen trek meer hebben. 

Ik voel niet de behoefte om hierover verder te bloggen.  Al die verhalen over de werking van het brein, en dan zelf niets met die kennis doen. Ironisch, nietwaar?

Het bijhouden van eetbuivrije dagen op een apart tabblad is ook geen goed idee besef ik nu. Daarmee vergroot ik de druk die ik mezelf opleg. Die druk is al zo groot en omdat ik dan ook nog eens mijn lezers niet wil teleurstellen ben ik er meer mee bezig dan goed voor me is. Dus die verwijder ik.  Wil ik eigenlijk nog wel bloggen? Ik weet het even niet. Ik denk dat ik een pauze inlas, even de tijd nemen om te bedenken of ik verder wil met de blog en zo ja, op welke manier. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten