zaterdag 21 september 2024

zo was mijn week 38 / 2024


zondag 15 september

Na een gezellig etentje gisteravond hebben we vandaag een rustige dag. Het weer valt tegen, het is de hele dag bewolkt en het duurt erg lang voor de was buiten droog is. 

In mijn kast hangen nog zomerrokjes die ik nu opberg. Ik haal mijn winterrokken tevoorschijn en ontdek dat ik vier zwarte heb, elk met een andere lengte, variërend van onder tot boven de knie. Ik heb ze al enkele jaren niet meer gedragen omdat ze iets te groot zijn, wat niet flatterend is. Maar als ik ze nu weer aantrek, realiseer ik me dat ik ze goed kan combineren met een mooi lang vest en dat het dan niet opvalt dat ze nét iets te ruim zitten.

Ook mijn nagels gelakt, kleding voor morgen uitgezocht (spijkerbroek, zwart colbertje, roze bloesje en sneakers) en een voetenbadje (dank voor de tip Ine!) genomen en mezelf een pedicurebehandeling gegeven.

Ben van plan om een gellakset, inclusief lamp, aan te schaffen. Ik draag graag én vaak nagellak en ik hoor van vrouwen in mijn omgeving dat de nagellak die je met zo'n set en zo'n lamp aanbrengt zeker twee weken blijft zitten. Twijfel wel want is het echt iets voor mij? 

' s Middags hebben een een televisie-uurtje, we kijken 2Voor12 en ik kijk een serie af waar ik al een poosje geleden mee ben begonnen 'De droom van de jeugd' op NPO Plus. 

T. heeft bruinebonensoep gemaakt met spek en worst, daar heb ik geen zin in. Ik trek de wokpan uit de la en maak een lekkere kom noedels.


maandag 16 september





Na het werk kom ik thuis en staat deze mooie tajine op het gasstel. Door T. op straat gevonden, naast de vuilcontainer. Het stickertje met de barcode zit er nog op. Ik wil al jaren een tajine hebben, maar omdat we al veel goede pannen hebben is het er eigenlijk nooit van gekomen er eentje te kopen. Nu heb ik er toch een, in mijn lievelingskleur!



dinsdag 17 september

Een drukke ochtend met een aantal afspraken. Ook in de middag heb in nog een vergadering. De organisatie waar ik naar toe ga is in de zomer verhuisd naar een andere locatie, nog geen twee minuten lopen van thuis. De afspraak is om half twee en ik ga op tijd op school weg zodat ik thuis kan lunchen. Daarna loop ik naar mijn afspraak. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen wanneer ik voor de deur sta.





woensdag 18 september

Veel collega's zijn afwezig, er werkt er een thuis, een ander volgt een studie, weer anderen zijn standaard vrij en er zijn zieken. Dat is in de lunchpauze goed te merken, we zijn met z'n zessen.

Ik probeer mijn agenda op woensdag na 10 uur leeg te houden. Ik had voor 10 uur twee afspraken, daarna niets meer. Fijn om alvast mijn les voor maandag voor te bereiden, daar is morgen en vrijdag geen tijd voor. 

Ik maak een leuke les voor mijn studenten. Ze krijgen maandag allemaal een kaart met daarop een dieetwens van een cliënt. Aan de hand van deze casus moeten zij dan, met behulp van de Schijf van Vijf, een dagmenu voor deze persoon schrijven met een korte toelichting erbij waarom zij voor deze voedingsmiddelen hebben gekozen. Daarna moeten ze het aan de rest van de klas presenteren. Ik ben benieuwd wat ze er van maken.

Ik doe nog wat administratieve werkzaamheden en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan. 


donderdag 19 september

Weer een volle agenda in de ochtend en na de lunchpauze hebben we een ontwikkelmiddag. Ik vind dit soort middagen altijd vervelend, ze verstoren mijn routine en vaak vind ik het ook zonde van de tijd. Ik bereid me er op voor dat ik op zo'n dag als vandaag dan niet kan sporten na schooltijd omdat ik langer op school ben.

Vandaag loopt het anders. Er is een gezamenlijk deel van 13.30 tot 14.30 uur. Daarna kunnen we in subteams verder gaan met het afronden van het teamplan waar we voor de zomervakantie de eerste opzet voor hebben gemaakt. 

Doordat mijn team niet compleet is en ik niet in mijn eentje deze opdracht kan uitvoeren krijg ik toestemming om dit op een ander moment, als iedereen van mijn team er wel is, te doen. Om half drie zit voor mij de ontwikkelmiddag erop. 

Ik roep ergens in de komende weken mijn team een dagdeel bij elkaar en dan maken we de boel af en dan kan ik het bij de directie inleveren. 

Op naar de sportschool, lekker hoor, ik hoef niet uit mijn comfort zone.


vrijdag 20 september

Het is wat mistig en nog een beetje donker wanneer ik naar school fiets. Ik heb mijn lichten al aan. 

Ik heb een paar gesprekken met studenten die dit jaar nog een paar examenonderdelen moeten afronden voor ze hun diploma hebben. Het zijn stuk voor stuk leuke jonge mensen die een duwtje in de rug nodig hebben. Ook belt een moeder van een student die na een intakegesprek is afgewezen. Ze vraagt of hij nog een keer op gesprek mag komen omdat hij tijdens de intake erg zenuwachtig was en thuisgekomen vertelde dat hij allemaal stomme dingen had gezegd. Lief zo'n moeder en ja, met die knul plannen we nogmaals een gesprek. 

Om twee uur fiets ik naar huis. Er is een was klaar en die hang ik buiten. T. heeft gisteren stukken ossenstaart gestoofd en ik pluis het vlees van de botten en maak er porties van voor in de vriezer. Ook maak ik het bed op en  daarna lees ik de krant. 

Er zijn een aantal dingen die ik dit weekend wil doen en ik maak een zodat ik niets vergeet. Daarna bereid ik mijn avondeten vast voor en plof dan voldaan op de bank, heb een gezellig telefoongesprek met mijn vader en kijk een aflevering van een serie.  Het weekend is begonnen.


zaterdag 21 september

Ik heb vannacht heerlijk geslapen en word een paar minuten voor de wekker wakker. Dat betekent dat ik twee uur meer heb geslapen dan doordeweeks. Heel fijn.

Ik geef Max eten en drinken, stop een was in de machine en programmeer deze zo dat hij aangaat wanneer er meer zon is. Ik maak mijn ontbijt en lees wat blogs. 

Dan sportschool, was buiten hangen, koffie, boodschappen, lunch, was binnen halen, lezen, bloggen, thee, nog meer lezen en televisie kijken. De hele dag staat de deur naar het dakterras open en geniet ik nog van het nazomerweer.  Vandaag begint de herfst en ik zie in de weerapp dat het komende week ook echt herfstweer wordt. 





Terwijl ik televisie kijk doe ik een eerste laagje nagellak op zodat het goed kan uitharden, morgen het tweede laagje en dan heb ik er de rest van de week geen omkijken naar. 

's Avonds maak ik een lekker roerbakgerecht en ik eet mijn ijstoet met slagroom en advocaat. We sluiten de dag samen af met de eerste ronde van 2Voor12. Ik heb een lekker dagje gehad en een prima week. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten