zondag 14 juli 2024

op mijn bord - week 28 / 2024

We begonnen de week met een lekker pastagerecht zoals meestal op maandag.


maandag 8 juli

volkorenpasta - ratatouille - broccoli - sla met komkommer en radijs


dinsdag 9 juli

sperziebonen - varkenswang met jus - aardappels - sla met komkommer


woensdag 10 juli

crunchwrap met feta, olijven, tomaat, munt en doperwten - broccoli - gemengde sla met ei en komkommer


donderdag 11 juli

chili sin carne - zilvervliesrijst - broccoli - ijsbergsla met komkommer


vrijdag 12 juli

zuurdesembrood met gerookte makreel - gemengde salade met komkommer, tomaat, augurk en ui


zaterdag 13 juli

noedels - gewokte groente - omeletreepjes - pindasaus


zondag 14 juli

volkorenpita met gekookt ei, aubergine, augurk, ui en hummus - broccoli - salade met radijs, komkommer en tomaat


Zaterdagmiddag heb ik gehaktballen gemaakt, voor in de vriezer maar ook voor aanstaande dinsdag, dan eten we een stamppotje rauwe andijvie. Daar hoort een bal bij.


9 opmerkingen:

  1. Ziet er weer lekker en gezond uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben twee kroppen andijvie in een bak staan en komende week gaan we er een van eten. H gestoomd en ik snij een zacht deel heel smal en maak er een salade van met een zoetige dressing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden ook chili sin carne deze week met bruine bonen en vega gehakt. Wel drie keer van gegeten, met steeds toevoegingen. Want schoonzoon is wel wat snackbarvoer gewend, en dat nam hij er steeds bij. Maar gisteren is het eindelijk op gegaan. Met stokbrood. Ik had er wat extra groente doorheen gedaan. Oudste zoon wilde er roerbaknoedels doorheen, dat hebben we gedaan, maar ik vond het maar apart smaken. Maakte het een beetje vlak. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HI Ine, snackbarvoer bij chili? Wat een vreemde combinatie. En noedels door chili lijkt mij ook niet zo lekker, ik eet er eigenlijk altijd rijst bij. Dan dan noedels is met gehakt, maar niet met bonen, zoiets zou het dan wel zijn denk ik. Fusion cooking is een tijdje in geweest!

      Verwijderen
    2. Hihi ja het was mijn keus ook niet. En noedels erdoorheen zag ik ook niet zitten, maar oudste zoon had lunch overgeslagen en wilde toen toch iets stevigers door de chili heen. Ik had logees uit andere tijdzone en cultuur, he. Schoonzoon is niet zo van het gezonde eten. Sowieso haalt de jongere generatie veel meer eten af of laat het bezorgen, en kookt minder zelf. Mijn dochter neigt wel veel meer naar dat laatste, maar in de Amerikaans/Canadese cultuur is zelf koken steeds ongewoner geworden. Maar ook bij mijn oudste zoon die hier woont en zijn generatiegenoten zie ik het steeds meer: eten van buiten de deur, zelfs ontbijt en lunch. Probeer daar maar geen oordeel over te hebben, wijs er wel af en toe subtiel op dat het veel meer geld kost en meestal ongezond is. Oudste zoon heeft ooit een studentenbaantje bij Place gehad, ik zal maar niet vertellen hoe het in die keuken er aan toe ging. Burger op de grond gevallen? Gewoon oprapen en door! De klant weet van niets, toch?
      Ik moet wel zeggen dat mijn maag en darmen wel hebben gereageerd op dit avontuur, 2 weken met logees die nog in een andere tijdzone leven en ook die werkuren moesten aanhouden. Hoe soepel en flexibel je ook probeert te zijn. Maar dat heb ik ook als ik bij hen in Canada ben. Groet, Ine

      Verwijderen
    3. Dat fusion koken past niet echt bij mij, denk ik. Ik vind het rommelig. Groet, Ine

      Verwijderen
    4. Fusion cooking is mijn ding ook niet, inderdaad te rommelig. Ja ik hoor ook dat jongeren veel meer en makkelijker bestellen, de hele dag door. Ze kopen ook zakjes met gesneden stukjes komkommer (!) voor in de pauze. Ach, ze doen maar. Restaurantverhalen vind ik altijd beetje dubbel, aan de ene kant zal het vast gebeuren, maar ik maak me sterk dat het schering en inslag is.

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.