zondag 28 juli 2024

zo was mijn week 30 / 2024

maandag 22 juli 

's Ochtends ben ik sporten en doe ik een paar boodschappen. Na de lunch breng ik een bezoek aan J.,  een vriendin die ik heb leren kennen toen zij mij bijstond als hulpverlener van Slachtofferhulp. De dag nadat mijn relatie met nare ex was beëindigd belde zij mij op om te vragen of ik behoefte had aan steun. Ze heeft mij destijds enorm geholpen deze narigheid een plek te geven. Toen het traject was afgerond hadden we af en toe contact en dat is uiteindelijk een vriendschap geworden. 

 

dinsdag 23 juli

Als ik opsta is het een natte boel buiten. Tussen de buien door fiets ik naar de sportschool. Later op de ochtend wil ik naar de bieb. Als ik op de buienradarapp kijk lijkt het even droog. Ik ben nog geen vijf minuten buiten en het begint hard te regenen. Ik kan nergens schuilen en maak rechtsomkeert. Woensdag probeer ik het nog een keer.


woensdag 24 juli

Ik heb een controle-afspraak bij de tandarts en aansluitend mijn jaarlijkse schoonmaaksessie bij de mondhygiëniste. Daarna staat er een heel leuke date op het programma! Ik heb een afspraak met iemand die ik al jaren ken via mijn blog, maar nog nooit in levende lijve heb ontmoet. Vandaag zien we elkaar voor het eerst. We drinken samen koffie en eten een gebakje. En we praten over van alles en nog wat. Het is een erg leuke afspraak en voor herhaling vatbaar. Zie ook mijn blog over deze date.


donderdag 25 juli

Geen bijzondere dag, ik hoef nergens naar toe, heb weinig aan mijn fiets hangen. Aan het eind van de middag gaan we naar vrienden om daar te eten. Ze zijn over uit Frankrijk en hebben hun huis geruild met gezamenlijke vrienden van ons in het centrum van de grote stad. We eten Surinaams, niet zelfgemaakt, maar gehaald bij een Surinaamse toko. Er is veel over en omdat onze vrienden zondag weer naar huis gaan en op vrijdag en zaterdag niet thuis eten, nemen wij de overgebleven kipkerrie en rotiplaten mee. 


vrijdag 26 juli

Ik begin mijn dag op de sportschool. Na de koffie maak ik onze slaap- en badverdieping schoon. T. doet dit weekend de woonlaag en de begane grond. Omdat de zon schijnt gooi ik een was in de machine die ik buiten te drogen hang. 

's Middags zit ik te genieten van een aflevering van B&B vol liefde. Kandidaat Joop, wat is hij toch kinderachtig en jaloers, man man man wat laat hij zich kennen, de zielenpoot. Anja heeft mijn hart gestolen, net als Thijz en Iris. Heerlijk, nog weken kijkplezier!


zaterdag 27 juli 

Wanneer ik thuiskom van het sporten maak ik een pan pompoensoep van een biologische flespompoen uit het groentepakket. De bouillon heb ik gisteren gemaakt van de afsnijdsels die we in de vriezer bewaren. Een deel van de soep vries ik in en een deel eet ik 's avonds met een broodje geitenkaas en een bakje sla. 

's Middags ga op de fiets naar de grote stad om wat van het Zomercarnaval mee te pikken. Het is druk maar er hang een gezellige sfeer. Ik eet een ijsje bij een ijssalon waar ik wat over heb gelezen en fiets dan weer naar huis.


zondag 28 juli

Natuurlijk ga ik na het ontbijt sporten. Bij thuiskomst en na mijn koffie en boterham met pindakaas maak ik een vegetarische tomatengroentesaus voor de pasta die we morgen eten. 

Na de lunch fietsen T. en ik naar de bieb en gaan we ook nog even langs de Turkse super voor een aubergine voor mijn avondeten. We gaan daarna niet direct terug naar huis maar strijken neer op een terrasje en nemen daar een drankje. 

De tweede week van mijn vakantie is voorbij. Ik voel me al goed uitgerust en denk niet meer aan mijn werk. Het valt me op dat ik 's avonds minder makkelijk in slaap kom, wat waarschijnlijk betekent dat ik niet meer zo moe ben.




22 opmerkingen:

  1. Als ik zo dicht bij het Zomercarnaval zou wonen ging ik ook kijken, lijkt me een bijzondere ervaring. En je hebt ook nog een ijsje genomen, je hebt een hele goede week gehad wat extra's betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Lot, het is een heel feestelijk gebeuren! Ja, dat ijsje was een extraatje.

      Verwijderen
  2. B&B vol liefde zagen we woensdag in het hotel. In Vlaanderen hebben we een gelijkaardig programma op de commerciële zender. Wij kijken er ook graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk hè, het gaat nergens over maar je leert de mensen kennen en dan wordt het toch steeds leuker!

      Verwijderen
  3. Wat een fijne week en fijn dat je al zo snel de rust hebt gevonden.
    Afgelopen week zag ik één aflevering van B&B Vol Liefde en heb me ontzettend geërgerd aan Joop. Inderdaad, wat een kinderachtig en jaloers figuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Aukje, Ik ben blij dat het lekker weer is, dat maakt vakantie hebben een stuk leuker! Ja, wat een ontzettend zielig type hè!

      Verwijderen
  4. Wat fijn,dat je ontspannen je werk hebt losgelaten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker relaxed. Er waren heerlijke dagen bij, de perfecte temperatuur voor een actieve zomerdag. Ook in het weekend was het even vakantie voor ons. Ik heb 27 verlofdagen incl seniorendagen bij een volledig contract, dus even doorbuffelen tot het najaar. Gelukkig mogen we 5 bijkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, met mooi weer kan een weekend inderdaad als een vakantie voelen, heerlijk! En in het najaar lekker vrij dus?

      Verwijderen
  6. Leest als een ontspannen week met mooie momenten. Ja, die Joop. Hoe zou hij dit terugkijken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cellie, ja, ik snap dat er bij de eindregie natuurlijk heel veel geknipt en gesnoeid wordt in alle opnamen, hij zal vast ook wel leuke momenten gehad hebben, maar nu lijkt hij een enorme eikel, ik denk dat hij bij het terugkijken niet blij zal zijn. Dat lezen we dan wel weer op diverse websites aan het eind van het seizoen denk ik.

      Verwijderen
  7. Wat mooi gedaan van slachtofferhulp zeg! Dergelijke nazorg is niet vanzelfsprekend, en ik vind het heel goed dat dit er is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er destijds heel veel aan gehad. Ik dacht dat iedereen dit aangeboden kreeg als je slachtoffer van een misdrijf bent? J. is zelfs mee geweest naar de rechtszaak.

      Verwijderen
  8. Die bui de 23ste ... die viel hier ook. Nat tot op mijn velletje...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je je al zo uitgerust voelt. En leuk al die momenten met vrienden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zo ..Geluk, Ik probeer veel dingen te doen waar ik de rest van het jaar minder tijd voor heb/maak. Ik heb natuurlijk zes weken vrij, dus volop tijd voor alles én om uit te rusten.

      Verwijderen
  10. Aardige invulling van de vakantiedagen zo te lezen.
    Moest bij het lezen van deze zin:
    >>Geen bijzondere dag, ik hoef nergens naar toe, heb weinig aan mijn fiets hangen<< aan mijn eigen invulling van de dagen terug denken, dat zou betekenen dat de meeste dagen voor mij niet bijzonder zijn want ik ben meer thuis dan weg en toch voel en beleef ik elke dag wel iets leuks,fijns,grappigs,spannendst en bijzonders.Kijk dit seizoen voor het eerst naar B&B vol liefde en proef bij alle deelnemers wel ‘n vorm van jaloezie,rivaliteit,afgunst en zielig gedrag,niet alleen bij Joop.Kan er alleen maar met een glimlach naar kijken hoe eenieder daar mee omgaat en erger me er absoluut niet aan,als dat wel zó was zou ik afhaken en iets anders gaan doen.
    Zit nou binnen in lekker koel huis en ga mijn laptop eens tevoorschijn halen en blog maken over onze leuke vakantie week van inmiddels 3 weken geleden.
    Wens je verder fijne vakantie dagen😎🌞
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ger, Ik probeer leuke dingen te doen én ook gewoon wat te lummelen. En thuis zijn, niets moeten, niets te doen hebben vind ik ook heel fijn hoor! Alleen het is soms niet iets waarover ik veel kan schrijven. Ik lees graag, ik blog wat, ik aai de kat, fiets een rondje en dat is het dan wel.
      Ik erger me niet zo erg dat ik het niet meer wil kijken, het is een soort ergernis die erbij hoort denk ik.
      Ik zit nu ook binnen, het is koeler dan buiten. Ik kijk uit naar jouw vakantieblog! Dank je!

      Verwijderen
  11. Klinkt heerlijk, gewoon lekker je ding doen. Echt vakantie. B&B Vol Liefde kijk ik ook. Zo leuk als die rare mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad heerlijk Nicky! Ja, leuk om al die types te leren kennen. En dapper dat zij zich zo laten zien!

      Verwijderen