maandag 6 september 2021

eetoverzicht week 35

 Ik begin twee keer per jaar met een nieuw jaar. Een keer als het nieuwe schooljaar start en een keer als het nieuwe kalenderjaar start. Beide jaren worden ingeluid op hun eigen manier.  Een schooljaar start altijd met een toespraak  van de directeur, een teamvergadering en daarna iets gezelligs. 

Het nieuwe schooljaar ging voor mij deze week van start en maandag was het een rommelige dag en werd het laat. Ik at alleen en maakte het mezelf makkelijk. De rest van de week  hebben we ook makkelijk, maar wel lekker, gegeten!


maandag

goodie bowl: zoete aardappel,  broccoli, stoofprutje van prei, champignons en linzen met een flinke schep kruidenkaas om het lekker smeuïg te maken en een salade.

dinsdag

pasta met courgette en champignons, sla

woensdag

gebakken aardappels, witlofsalade

donderdag

maaltijdsalade met kip (voor T.) en feta (voor mij), wraps

vrijdag

noedels, tempeh, gewokte groentjes en satésaus

zaterdag

tomatensoep, broodje eiersalade

zondag

happas

Happas is bij ons een variant op tappas. Dit is een maaltijd met allerlei lekkere dingen waaronder merguezworstjes (voor T.) falafel (voor mij), zelfgemaakte hummus, geroosterde aubergines en courgettes,  salade, yoghurtmuntsaus en lavas (Turks platbrood).

De komende dagen staat er mooi weer op het programma! Ik zag op de markt al spruitjes, maar daar wachten we nog maar even mee. In ieder geval eten we een lekkere pasta maandag en ook staat er een maaltijdsalade op het  menu. Voor de overige maaltijden volgende week maandag even mijn website bekijken! 


4 opmerkingen:

  1. Nee niet mijn menu jouw week.
    De afgelopen 2 dagen BBQ waarbij ik veel saté zelf maakte en hamburger met gebakken ui en tomatenspiesjes.
    Deze week weet ik nog niet helemaal. Wat er aan groente in de koelkast opgaat is dan de basis en vlees komt uit de vriezer. Een dag eten we gebakken kaasplakken van de laatste stukken van blokken kaas, we hebben er meestal 2 open

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lot, grappig toch hoe verschillend iedereen eet? En dat het ook per week heel erg kan verschillen. Omdat ik weinig vlees eet is BBQ niet iets voor ons. We hebben er ook geen een. Gebakken kaasplakken heb ik nog nooit op, maar gesmolten kaas op brood vind ik wel lekker, dus waarschijnlijk zo'n plak ook. Eet ze alvast!

      Verwijderen
  2. Ik vind je happas grappig : ) En ze klinken ook lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nicole, ik zou willen dat ik het had bedacht, maar ik het het ooit eens gelezen op een blog van iemand anders, ben alleen vergeten wie/waar. Happas is bij ons altijd een tafel vol lekkers, meestal mix van Turkse/Marokkaanse/Griekse/Libanese etc hapjes en is ook altijd erg lekker!

      Verwijderen