zondag 20 februari 2022

eetoverzicht week 7

Het etentje met vrienden vorige week zaterdag ging niet door. Gelukkig hadden we veel dingen gekocht die makkelijk bewaard kunnen worden en de vriezer in zijn gegaan. Wat niet bewaard kon worden aten we maandag zelf.

maandag:

kikkererwtenspinaziecurry, basmati rijst, ijsbergsalade met komkommer

We hadden een grote zak spinazie gekocht voor het etentje en die moest op. T. heeft de Indiaase keuken beter in zijn vingers dan ik. Ik ben weer meer van de Indische keuken. De curry was heerlijk en er is nog een flinke portie over voor in de vriezer dus die eet ik binnenkort nog een keer.

dinsdag:

bloemkool, gehaktbal, aardappelpuree

woensdag:

gebakken aardappels, rodekoolsla, broccoli

donderdag:

preisoep uit de vriezer

Ik was ziek en had eigenlijk nergens trek in. Een kop soep lustte ik wel.

vrijdag:

Thaise groene curry met bloemkool, kikkererwten, wortel en erwtjes, basmati  rijst

Ik had al weer wat meer trek en dan in iets met veel smaak. Ik heb altijd een potje Thaise groene curry in de koelkast staan en een pakjes kokosmelk in de voorraadkast.  Ui, knoflook, peen en bloemkool even aanbakken in wat neutrale olie. 2 Eetlepels currypaste erbij en even meebakken. Dan de kokosmelk en de kikkererwten (uit pot) en de erwtjes erbij en alles even 10 tot 15 minuten stoven.

zaterdag:

gewokte groente, noedels, tempeh en satésaus

zondag:

groentetagine met kikkererwten, Turkse börek, salade

Vandaag eet ik alleen, T is een paar dagen weg met een vriend. De vriend wil graag een vakantiewoning in Frankrijk kopen en heeft een aantal bezichtigingen gepland. Omdat T goed Frans spreekt, en wel zin had in een verzetje, zijn deze twee samen op pad gegaan vanmorgen.

De komende dagen eet ik dus ook alleen en dat zal terug te zien zijn in mijn eetoverzicht volgende week. Als een puber van wie de ouders op vakantie zijn ga ik natuurlijk alle dingen eten die ik wél en T niet lekker vindt! Alleen zijn dat in mijn geval geen pizza's, patat en broodjes shoarma maar hele andere dingen. Welke lees je hier volgende week weer. Wel jammer dat ik iedere dag zelf moet koken, misschien trek ik ook de vriezer nog een keer open. 






8 opmerkingen:

  1. Op woensdag helemaal geen eiwitbron?
    Zorg goed voor jezelf de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lot, klopt, in ieder geval niet bij het avondeten. Ik eet 's avonds altijd nog een portie uitgelekte kwark (soort hangop maar dan dus van kwark). Ik doe een kilo kwark in een koffiefilter, daar komt 500 ml vocht uit. De 500 gr kwark die overblijft doe ik 4x mee. Zo kom ik op een dag aan mijn eiwitten.

      Verwijderen
    2. Ja dan haal je de eiwitten wel op de dag maar bij het avondeten heb je dan alleen groente. Mis je dat niet? en voldoet het ook wel zodat je daarna niet blijft zoek naar extra en er een eetbui komt?
      Sorry als je diet op dergelijke tekst zit te wachten,

      Verwijderen
    3. Nee, ik mist dan niets, ik heb dan aan die gebakken aardappels met een klodder lekkere knoflookmayo en verschillende groente genoeg. Ik eet rond half 6 ook altijd een handje noten en als het tijd is voor het avondeten heb ik normale trek, ik rammel nooit van de honger. Eetbuien komen voort uit te weinig lekkere dingen, niet omdat ik niet genoeg eet. Schrijf wat je wil, als ik het er niet mee eens ben hoor je het van me! 😉

      Verwijderen
  2. Dat zijn heel veel dingen die ik nooit eet, als ik eerlijk ben. Maar goed; ik ben nog een beetje aan het uitproberen omdat ik sinds kort in mijn eentje woon. Ik ben trouwens wel dol op pizza maar een broodje shoarma daar word ik ook niet blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicky, ik weet je leeftijd niet. Ben je nog jong en net uit huis of ben je door een scheiding of sterfgeval nu alleen? Hoe dan ook, als je nu leert koken voor jezelf heb ik best wel tips voor je. Ik verzin ook niet alles zelf maar lees veel foodblogs om op ideeën te komen.

      Verwijderen
  3. Ben benieuwd, wat je gaat eten. Hier is het zo,dat mijn man in de loop der jaren mijn "rare dingen"is gaan waarderen. Hij eet deze winters zelfs zelfgemaakte soep als lunch mee,terwijl hij vroeger van de cupasoup was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, vandaag in ieder geval geen pasta! Mijn man kan heel lekker koken dus als hij zin ergens in heeft maakt hij dat gewoon. Daarnaast is hij makkelijk en eet hij (bijna) alles met mij mee. Alleen hebben we afgesproken dat ik hem niets met kaneel voorschotel, behalve applecrumble!

      Verwijderen