vrijdag 18 februari 2022

wat je nog niet wist over Mevrouw Niekje 135 tm 139

Hier weer vijf vragen, de eerste niet bijster interessant, maar de overige vier vond ik wel de moeite waard om wat meer tijd voor te nemen.

135    Hoe ruikt mijn favoriete parfum?

Ik heb geen favoriet en momenteel heb ik alleen een grote fles citroen eau de cologne, die spuit ik 's ochtends op en dat is even lekker fris maar blijft niet te lang hangen. In het verleden heb ik veel luchtjes gehad en zo af en toe heb ik wel weer eens zin in een lekkere parfum die dan echt bij mij hoort en een zweempje achter laat in mijn kleding.

136    Hoe ga ik om met kritiek?

Ik kan er niet zo goed tegen, kritiek incasseren heb ik moeite mee. Op mijn werk krijg ik geen kritiek en ook heb ik geen actieve herinnering aan kritiek. Thuis is een ander verhaal. Daar krijg ik wel eens kritiek van T. Net zo goed als hij dat van mij krijgt. We praten elkaar niet naar de mond en zijn ook altijd eerlijk naar elkaar toe. Misschien is het juist daarom zo moeilijk voor mij om het te krijgen, het komt van de persoon van wie ik het meest houd. Veel van mijn vrienden en vriendinnen geven geen kritiek, misschien omdat we elkaar niet zo vaak zien? T.. zie ik natuurlijk iedere dag en omdat we elkaar door en door kennen kunnen we ook kritisch zijn zonder dat het gedoe oplevert. Maar dat maakt het niet makkelijker.

137     Wat vind ik van mijn uiterlijk?

Ik ben niet ontevreden over mijn uiterlijk.  Mijn gezicht is mijn gezicht.  Wanneer ik mezelf in de spiegel bekijk vind ik dat ik een vriendelijke uitdrukking heb.  Ik heb een aantal jaar geleden mijn oogleden laten corrigeren, en ik denk dat ik dat over een paar jaar nog eens moet laten doen. Dat heeft te maken met uiterlijk,  maar evengoed met het gevoel dat hangende oogleden hebben, ze trekken echt je gezicht een beetje omlaag. Verder ben ik niet van plan om te sleutelen. Wel gebruik ik een beetje make-up: mascara, blusher en lippenstift. Vroeger ging ik 's winters onder de zonnebank voor een lekker kleurtje en zat ik in de zomer uren in de zon. Nu ben ik voorzichtig en smeer ik iedere dag een dagcrème die zonlicht blokkeert op mijn gezicht.

138    Ben ik aardig voor mezelf?

De mensen die mijn blog volgen weten dat ik niet heel aardig ben voor mezelf en mezelf erg weinig gun. En ook als ik het probeer lukt dat niet heel goed. Aardig voor anderen en heel attent naar anderen ben ik wel!

139    Zou ik plastische chirurgie overwegen?

Een vervolg op vraag 137. Ik heb rond mijn 30e een grote spatader uit mijn been laten verwijderen. Deze deed pijn en was erg lelijk om te zien. Ik durfde daardoor geen rokjes aan de in de zomer.  Inmiddels heb ik meer spataderen, gelukkig minder groot en niet pijnlijk maar ik overweeg geen chirurgische ingreep meer want ik vind het nu te onbelangrijk wat een ander van mijn blote benen vindt. Als de mussen dood van het dak vallen doe ik lekker een rokje of jurkje aan. Voor mij nu dus geen plastische chirurgie. Maar ik sluit het niet uit. Het kan nodig zijn omdat je geestelijk erg veel last hebt van iets waarvan de medische noodzaak voor een ingreep niet van toepassing is. En gelukkig is iedereen vrij om hier voor te kiezen. En wat ik van Botox vind? Niks. Lkker doen als je daar blij van wordt! 


6 opmerkingen:

  1. Zware oosterse geuren hou ik van ik heb nu White musk op.
    Van terechte kritiek kan je nog wel eens wat leren maar de laatste 2 jaar van mijn werkzame leven kreeg ik zo veel onterechte kritiek van een nieuwe leidinggevende die alles wilde veranderen en dat ik meer moest meedenken. Deed ik al jaren en 2 3-4 mensen waarmee ik het meeste werkten snapten ook niet wat er moest veranderen. Dat soort dingen kan ik dus slecht tegen.
    Met mijn uiterlijk ben ik redelijk tevreden al ben ik 15 kilo te dik, ook toen ik nog 20 dikker was had ik er weinig moeste mee, bovendien vult vet de rimpels lekker op 😁
    Ik heb me nooit onder kleding verstopt, mijn knieen met ritssluitingen mogen best gezien worden.
    Topen het nog makkelijk vergoed werd zijn mijn oogleden ook gelicht zo'n 18 jaar geleden al en nog steeds is het wel prima. Ook heb ik eens liposuctie van stukje net boven billen laten doen, kleding valt nu zoveel mooier zonder die bulten.

    Over het algemeen ben ik wel lief voor mezelf, maar soms de neiging me teveel weg te cijferen en teveel voor anderen te doen en wordt er te weinig voor mij gezorgd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lot, vervelende mensen zijn dat soms, leidinggevenden. Ik had een zelfde ervaring zo'n vier jaar geleden, gelukkig zit in nu in een ander team en ben ik van 'dat mens' af. Ja, met wat vet geen botox of fillers nodig! Veel vrouwen cijferen zichzelf weg. Als ik je reacties lees heb je gelukkig wel een man die veel voor je doet, net als ik! 😊

      Verwijderen
  2. Leuk om te lezen. Ik kan ook niet goed tegen kritiek. Ik kan daar echt heel lang over na blijven denken. Heel vervelend. En dat terwijl ik toch best lief ben voor mezelf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicky, gelukkig ben je dan toch lief voor jezelf, dat moet ik ook nog leren. Man, ik moet nog zoveel leren en ik ben al 54!! Het houdt maar niet op! 😉

      Verwijderen
  3. ik had vroeger wel een favoriete eau de toilette, Chat Noir. Dat kocht ik altijd in Wenen als ik er was. Helaas bestaat de fabriek al jaren niet meer en heb een ander luchtje moeten zoeken. Dat werd lavendel eau de toilette van Yardley.
    Kritiek: hing er vanaf wie het gaf en waar het over ging.
    Ik ben heel aardig voor mezelf, vind ik prima en is het beste.
    Over mn uiterlijk heb ik nooit zoveel nagedacht, probeer er zo leuk en verzorgd mogelijk uit te zien.
    Botox etc.: moet ieder voor zich weten, maar ik denk niet dat ik dat ooit had laten doen.
    Ben je weer helemaal beter? of nog een tikkie beroerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Berber, ik was ooit fan van hele zware luchten maar nu ga ik ook voor de frissere geurtjes. Fijn dat je aardig bent voor jezelf, je hebt er niets aan als je dat niet bent. Ik ben nog niet helemaal beter, pas sinds twee dagen de hele dag loopneus. Koorts wel helemaal weg en spierpijn ook, maar hoofdpijn nog niet. Komt natuurlijk ook omdat ik de hele dag loopt te snuiten.

    BeantwoordenVerwijderen