donderdag 8 augustus 2024

kat #1





Hoi, ik ben Max, ik ben een kater van bijna vier. In februari ben ik verhuisd naar huize Niekje. Mijn vorige baasje kon niet meer voor mij zorgen en er was verder niemand die mij wilde hebben. Zelfs in het asiel was geen plek voor mij.  

Ik verhuisde van een klein appartement naar een groot huis met drie verdiepingen. Ik kende daar niemand en vond het erg eng. In de aangrenzende schuur vond ik een heerlijk rustig plekje. Daar heb ik mezelf de eerste zes weken gevestigd. Niemand kon me daar vinden; het was echt een perfecte schuilplaats.

Als de mensen weg waren of lagen te slapen ging ik op mijn gemakje eten en drinken. Gelukkig stond mijn eigen bak er ook zodat ik daar mijn behoefte in kon doen. Verder maakte ik van de gelegenheid gebruik om op onderzoek te gaan in het huis. Ik ontdekte geen enge dingen. 

Toen ik dat eenmaal doorhad durfde ik wat meer en ben ik de mensen gaan opzoeken. Kijk, hier zie je dat ik al uit de schuur durf te komen.




En op deze foto kom ik voor het eerst boven om een kijkje te nemen in de woonkeuken.




Het is wel wat drukker dan in mijn vorige huis maar verder is het hier prima. De twee mensen die rondlopen vinden het leuk om met me te spelen en om me te aaien. Daar heb ik niet altijd zin in, dan maak ik me uit de voeten. Ik wil ook gewoon lekker achter vliegen aanzitten en buiten op het terras vlinders proberen te vangen.

's Avonds ga ik naast het vrouwenmens op de bank liggen, dan krabbelt ze lekker achter mijn oren en val ik in slaap.




Gelukkig mag ik blijven, ik begrijp aan hun gedrag dat zij van mij houden en omdat ze goed voor me zorgen vind ik deze twee mensen ook heel lief!


29 opmerkingen:

  1. Ach, wat een lieverd! En fijn dat hij bij jullie een fijn plekje heeft gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aukje, het was even wennen, voor hem maar ook voor ons, maar nu hij zich hier thuis voelt is het heel leuk. Hij is ook erg lief, niet ondeugend, bedelt niet om eten, haalt niet uit, bijt niet, vindt alles best. Een echte goedzak!

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat hij een goed plekje heeft gevonden. Ik herken het gedrag. Soep reageerde ook zo, en moest echt langzaam ontdooien en wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicole, ik was blij dat hij tevoorschijn kwam, gelukkig was het normaal gedrag.

      Verwijderen
  3. Leuk dat je er een # bij zet, er zullen dus nog vele blogjes over Max volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lot, in ieder geval nog eentje, maar of het er daarna nog meer worden weet ik niet. Dit is vakantievulling.

      Verwijderen
  4. Wat mooi,dat hij stapje voor stapje thuis en vertrouwd raakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, Het is zo leuk om dat mee te maken, ik was een paar weken bang dat hij in de schuur zou blijven!

      Verwijderen
  5. Beste A glimpse of my kitchen, ik klikte per ongeluk op verwijderen bij jouw opmerking over Max "wat een lieverd 🥰" .
    Het is inderdaad een lief beest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan gebeuren 😉 Aardig van je dat je mijn reactie alsnog plaatst. ❤️

      Verwijderen
    2. Ik had mijn laptop niet bij de hand en deed alles op mijn telefoon, dat ben ik niet gewend en doe ik dus ook niet meer! Dit is weer gewoon vanaf de laptop!

      Verwijderen
  6. Zo fijn dat Max bij jullie een gouden mandje gevonden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Myriam! Ik wilde nooit een huisdier, maar ben nu dol op hem!

      Verwijderen
    2. Dat ken ik, veel bezwaren om er niet aan te beginnen maar als het wel gebeurt is het ook wel leuk. Hadden jullie verzorging voor Max tijdens de vakantie? Want een kat kan lastig van huis. Groet, Ine

      Verwijderen
    3. Hoi Ine, Gelukkig is er een bevriende buurvrouw van een paar deuren verderop die graag op hem wilde passen. Twee keer per dag is ze met hem ook even op het dakterras geweest zodat hij ook zijn dagelijkse buitenspeeluurtje had. Mee met ons was geen optie.

      Verwijderen
  7. Hallo Max! <3 Wat een schatje met die grote ogen... Blij dat ie nu lekker bij jullie mag blijven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige en grappige post! Max mag zijn pootjes kussen om zulk lief "vrouwenmens" te zijn tegengekomen. (Of gebruik ik hier nu een verbastering van een typisch Vlaamse uitdrukking die in Nederland niet gekend is, m.n.: " de handjes kussen"?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarah, Wij zeggen dat iemand in zijn handjes (hier dus pootjes) mag wrijven. Wij mogen dat ook want het had net zo goed een lastpak kunnen zijn en dat is ie niet!

      Verwijderen
  9. Wat een leuk blog! Welkom Max. Veel plezier in dat grote huis. En een poot van de Cyp! 🐈‍⬛

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk, katten! Ik ben van team Hond overgelopen naar team Kat door de grote rode je-weet-wel kater die ik had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was van team 'geen kat in mijn huis' maar nu van team 'wat leuk zo'n kat!' Had ik ook niet verwacht Nicky.

      Verwijderen
  11. O wat leuk te lezen. Ik ben er graag even voor teruggebladerd!

    BeantwoordenVerwijderen