zondag 25 februari 2024

op mijn bord - week 8 / 2024

maandag 19 februari

volkorenpasta met spinazie en champignonroomsaus - sla met komkommer


dinsdag 20 februari

witlof met ham en kaassaus uit de oven - gekookte aardappelen


woensdag 21 februari

Thaise groene curry met oa wortel, ui, paprika, bloemkool en doperwten - zilvervliesrijst - zoetzure komkommers


donderdag 22 februari

wrap met falafel - broccoli met hummus - groene sla met komkommer - 1/2 gözleme

Plan was om gebakken aardappels met een gevulde salade te eten, maar het liep anders. Er kwam onverwacht bezoek voor T. en toen besloten we om ons eigen ding te doen. Die aardappels (al gekookt) kunnen morgen ook nog.


vrijdag 23 februari

gebakken aardappels - gevulde salade met oa mais, ei, komkommer, wortel en tomaat


zaterdag 24 februari

wokgerecht met veel groente, noedels, tempeh en pindasaus


zondag 25 februari 

quiche met prei en spekjes


Voor morgen heb ik al een lekkere pastagratin gemaakt, die hoeft alleen de oven voor een lekker korstje. Ook eten we volgende week snijbonen en halen we een keer iets uit de vriezer. 



8 opmerkingen:

  1. Het klinkt weer lekker allemaal, veel afwisseling en lekker veel groente. Ik geloof dat ik wel dagelijks zou kunnen aanschuiven bij jullie en dan iedere dag heerlijk zou smullen.

    Wij gaan de komende tijd maar eens de vriezer en andere voorraad leegeten/opmaken. Ik zag o.a.nog een flinke portie erwtensoep, een kerstbrood en allerlei broodresten in de vriezer. Uit de voorraadkast moeten er nog gedroogde bonen opgemaakt worden en er ligt nog één laatste pompoen van eigen oogst. Daarvan ga ik de zaden bewaren en die in het voorjaar weer zaaien. Opgeruimd staat netjes en zo maken we vast ruimte voor de oogst van aankomende lente/zomer. We zijn vorig jaar verhuisd en nu hebben we voor het eerst een echte, grote moestuin. Ik ben benieuwd wat ik er van bak, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooi compliment Nienke! Onze vriezer is nooit leeg, maar onlangs heb ik wel gezorgd dat er wat 'oude' voorraad op is gegaan. Nu weer meer plek voor nieuwe voorraad. Ik heb ook al weken een pompoen liggen, wilde deze vakantie soep maken maar toch niet gedaan. Ga de pompoen roosteren denk ik, met burrata. Een moestuin is een droom van mijn man, hier in de stad kan het nu niet, maar misschien ooit?

      Verwijderen
  2. Beetje traditioneel a la huize Niekje, en beetje eigen invulling. Klinkt best goed. Het lijken hele grote maaltijden maar ik neem aan dat je van alles kleine porties neemt? IK heb ook weer opgeruimd, en gisteren aan zoon een partij pedaalemmerzakjes en verpakkingen aluminiumfolie overgedaan. Was over van het opruimen van de verpleeghuiskamer van mijn overleden moeder en ik deed er niks mee. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ine, ik denk dat je verbaasd zal zijn over de maat van de porties in huize Niekje, zowel T. als ik eten 's avonds naar behoefte en dat zijn inderdaad geen grote porties. Pedaalemmerzakken zijn hier nu ook in overvloed, waarom zouden die moeders er zoveel op voorraad hebben???

      Verwijderen
    2. Die halve gozleme kwam zeker uit de vriezer? Ik probeer nu echt de vriesvakken leeg te maken, maar het schiet gewoon niet op. Ja, mijn moeder had noodvoorraad voor tien. Maar ik snap dat wel. Ze was al jaren volledig rolstoelafhankelijk, en kon niet meer praten of slikken vanwege Parkinsonisme, dus familie kocht flinke voorraad in omdat je nu eenmaal niet steeds op en neer gaat voor 1 ding, en zijzelf er geen besef meer van had. Al werd ik wel verrast door het feit dat ook verpleeghuisbewoners kennelijk zelf voor verzorgingsartikelen, vuilniszakken etc moeten zorgen. Hoe moet dat als je geen netwerk hebt? Groet, Ine

      Verwijderen
    3. Hoi Ine, dat klopt, dit zijn porties die standaard in de vriezer liggen. Wat gek dat je in een verpleeghuis zelf voor dat soort artikelen moet zorgen. Maar als je dat niet kan neem ik aan dat ze het wel voor je doen.

      Verwijderen
  3. Ohhh! Ik ben onderweg naar huis. En ik heb honger. Het klinkt zo lekker allemaal… Groetjes, Nicky

    BeantwoordenVerwijderen