zondag 10 maart 2024

op mijn bord - week 10 / 2024

Een week alleen en dan eet ik natuurlijk de dingen die ik lekker vind én die een beetje vlot klaar zijn.


maandag 4 maart

van de bakplaat: pompoen, gnocchi, spruitjes, bloemkool, tomaatjes, ui, knoflook en feta (zout, peper, oregano, rozemarijn, olijfolie) - spinaziesalade met komkommer


dinsdag 5 maart

gestoofde prei en champignons (eerste even bakken in boter en olie) - gehaktbrood met mosterd - gekookte aardappels - sla met komkommer


woensdag 6 maart

2 dikke sneden geroosterd volkorendesembrood met gebakken champignons en spinazie in knoflookroom - broccoli - salade


donderdag 7 maart

gekookt ei en kikkererwten in kerriesaus - rotiplaat - gewokte Chinese kool, ui en wortel


vrijdag 8 maart

wrap met restje van maandag met extra feta en kikkererwten - spinaziesalade - broccoli


zaterdag 9 maart

wokgerecht met veel groente, tempeh en pindasaus


zondag 10 maart

Turkse linzensoep - Turks fetabroodje gevuld met extra feta, tomaat en olijven - spinaziesalade met komkommer


Morgen maak ik weer een bakplaat met geroosterde groente, er liggen nog spruitjes die echt op moeten, net als het laatste stuk van een pompoen. Zo'n 'traybake' is dan ideaal. 

8 opmerkingen:

  1. Geen eetbuien gehad toe je alleen was? een alternatief gevonden of echt een omslag gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, nee, maar dat is niet omdat ik een alternatief heb of een omslag heb gemaakt. Het was er de tijd nog niet voor kennelijk, mijn lichaam 'vroeg' er niet om. Soms gaan er drie tot vier weken voorbij zonder eetbui, soms heb ik er twee in een week. Er valt weinig regelmaat in de vinden.

      Verwijderen
  2. Een oven heb ik niet meer, en de magnetron van 2003 lijkt ook de geest te hebben gegeven dus dat is niet haalbaar voor mij, maar al het andere dat je hierboven beschrijft klinkt lekker. Het lijkt me alleen zo veel. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ine, ik begrijp niet zo goed waarom het je veel lijkt. Of bedoel je zo veel verschillende dingen?

      Verwijderen
    2. Ja dat laatste, maar dat is natuurlijk een kwestie van gewend zijn, denk ik. Waarschijnlijk zijn het allemaal kleine happen naast elkaar op 1 bord? En haal of doe je dan die porties (of dat wat er over is) steeds in of uit de vriezer? Ik word me er nu pas van bewust dat ik dat nooit gewend ben geweest. Er werd vooral efficiënt gekookt op de verblijfadressen waar ik opgroeide.
      Toen onze kinderen opgroeiden, tja, hoe ging het toen? Af en toe wel meerdere gerechten naast elkaar, maar ook niet heel veel. Ik had wel als regel: je hoeft niks, maar je smaak verandert als je groter wordt, want toen je baby was lustte je alleen maar melk, daar moet je nu toch niet meer aan denken? Dus probeer nu ook weer eens iets wat je vroeger maar niks vond. En dat werkte wel vaak. Groet, Ine

      Verwijderen
    3. Hoi Ine, de meeste dingen maak ik vers, er komt wel eens wat uit de vriezer maar ik vind het geen probleem om verschillende dingen voor een keer te maken. Ja, dan zijn het allemaal kleine porties op 1 bord.

      Verwijderen
  3. Je maakt er nog een hoop werk van voor jou alleen. Ik zou gaan voor een gebakken ei of een blik soep. Groetjes, Nicky

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicky, dat valt echt reuze mee hoor! Een blik soep heb ik niet eens in huis 😂.

      Verwijderen