zondag 24 maart 2024

op mijn bord - week 12 / 2024

Geen bijzondere eetweek, ik had niet heel veel inspiratie. Bij het plannen van het weekmenu heb ik rekening gehouden met aanbiedingen en met het biologisch groente- en fruitpakket. T. kookte voornamelijk deze week, ik maar een keer.


maandag 18 maart

volkoren fusili met roomsaus met prei en champignons - groene salade met komkommer


dinsdag 19 maart

aardappelpuree - worteltjes en erwtjes - stoofvlees van een Frans wild zwijn- groene salade met komkommer

Brrr.. het stoofvlees was niet lekker, ondanks de rode wijn en de verse kruiden en de lange stooftijd op lage temperatuur. Te weinig vet waardoor het heel droog was. T. was er in het weekend mee bezig geweest en er was genoeg voor vier keer. Zonde, maar niets meer aan te doen.


woensdag 20 maart

Spaanse bonenschotel (rode kidneybonen, mais, paprika, ui, wortel, bleekselderij) - zilvervliesrijst - courgetteblokjes - groene sla met komkommer


donderdag 21 maart

kikkererwten en zoete aardappel in Surinaams-Hindoestaanse kerriesaus- rotiplaat - gewokte Chinese kool en taugé - zoetzure komkommers


vrijdag 22 maart

Turkse linzensoep - broodje geitenkaas - groene sla met komkommer


zaterdag 23 maart

gewokte groente met volkoren noedels - tempeh - pindasaus


zondag 24 maart

volkoren maaltijdpita met zelfgemaakte shoarma en zelfgemaakt saus - broccoli - groene sla met tomaat en komkommer


Volgende week is het een korte werkweek want vanwege het paasweekend zijn we op vrijdag al vrij. Wij eten dan niets anders dan anders. Ik ga ook niet op aspergejacht, dat deed ik vorig jaar en ik herinner me dat ze erg duur waren of al op. Ik wacht tot ik weer asperges op de markt of in de aanbieding kan open. Maar we gaan natuurlijk wel lekker eten volgende week! 





6 opmerkingen:

  1. Zo zonde als het vlees niet goed wordt ondanks alle aandacht. Uitpluizen en met wat extra vet-room-beetje azijn nog wat ervan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, dat laat ik aan T. over. Hij heeft het nog niet weggegooid, de porties staan nog in de vriezer, maar ik (en hij ook) heeft er een hard hoofd in. Hij had ook al bedacht om het helemaal te pluizen en wat toevoegingen te doen. Dus wordt vervolgd 😉.

      Verwijderen
  2. Geen inspiratie, noemt ze dat :-) Wel jammer van dat stoofvlees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Nicky, voor ons is dit menu vol met dingen die we vaak eten. Ik wil af en toe ook wel eens wat nieuws proberen, maar dat lukt niet iedere week. Het was gelukkig verder wel allemaal lekker.

      Verwijderen
    2. Ik haal regelmatig inspiratie uit recepten van Vegan Challenge. Niet heel moeilijk, en verrassend wat je met plantaardige producten kunt. Groet, Ine

      Verwijderen
    3. Ik haal mijn inspiratie van Instagram, websites van diverse bedrijven, winkels en particulieren. In binnen- en buitenland. Inderdaad heel veel mogelijk als je veganistisch eet.

      Verwijderen