zondag 31 maart 2024

op mijn bord - week 13 / 2024

We hebben lekker gegeten, op de werkdagen ook nog makkelijk want de bouillon voor de soto kwam uit de vriezer, het gehaktbrood ook en de witlofsaus was in een kwartiertje gemaakt. 


maandag 

volkorenpasta met een roomsaus van witlofreepjes en doperwtjes met wat geraspte oude geitenkaas - groene sla met komkommer


dinsdag

sperziebonen - aardappelpuree- gehaktbrood met uiencompote - komkommerslaatje


woensdag

soto ajam met een gekookt ei - volkorenrijst - zoetzure komkommers


donderdag 

gebakken aardappels - rodekoolsla - broccoli - groene sla met tomaat en komkommer


vrijdag

Libanees platbrood met vulling van falafel, ijsbergsla en knoflooksaus - broccoli - rodekoolsla - groene sla met komkommer


zaterdag 

roerbakgerecht met veel groente, rijstnoedels en pindakokossaus


zondag

groentesoep met balletjes - broodje met extra belegen kaas en tomaat - groene sla


Voor ons geen bijzondere dingen met Pasen. Een heerlijke zelfgemaakte groentesoep en lekker brood erbij en wij zijn dik tevreden. 

4 opmerkingen:

  1. Wat een lekkere dingen allemaal weer! Ik had ook niet veel bijzonders met Pasen... Alleen een Paaslunch bij ex geregeld met lekkere broodjes. Helemaal prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicky, niets bijzonders is vaak heel lekker!

      Verwijderen
    2. Ik had ook niks bijzonders, kan ook prima als je alleen bent. Bij de voorstelling in Carre op Eerste Paasdag waren wel choco-eitjes voor het publiek. We moesten van de optredend artiest (persiflage van Dominee Gremdaat als je die kent) ons verbeelden dat onze medemens eigenlijk zo'n uitkomend Paasei was, dus iets moois, creatiefs, in onze medemensen zien. Ik gniffelde naar mijn zoon dat hij dan dagelijks in zijn klas 23 uitkomende paaseieren zou zien zitten. Goedemorgen lieve Paaseieren...Goed, dit naar aanleiding van bijzonder eten met Pasen. Ik heb me vaak koortsachtig afgevraagd of ik daar nou echt niet van hou of dat het calvinisme van me is, of iets anders. Maar ik kom toch uit op dat het me vaak teveel is, over de top. Raar hè? Ik heb zoiets helemaal niet met lezen/literatuur of muziek of beeldende kunst. Daar moet ik me vaak juist beperken om focus te houden. Groet, Ine

      Verwijderen
    3. Hoi Ine, dat optreden klinkt leuk, ja Gremdaat ken ik en ik kan me goed voorstellen hoe grappig het was. Bij ons is het zeker geen calvinisme maar we vinden het allebei niet nodig om uitgerekend op feestdagen meer en anders te eten. Wanneer we trek in iets hebben dan zetten we het op het menu. Nee, niet raar, denk dat er meer mensen zijn die het niet nodig vinden om zo over de top te gaan. Het wordt ons aangepraat door de reclames en de blaadjes van de winkels zoals Allerhande van AH. Allemaal grote groepen mensen aan volle tafels. Nooit zie je iemand alleen aan een volle tafel, en zo worden we op het idee gebracht dat we tafels vol moeten hebben. Flauwekul!

      Verwijderen