zondag 17 maart 2024

op mijn bord - week 11 / 2024

Nog een dag in mijn uppie, vanaf dinsdagavond at T. weer mee. Ik at ook een keer 's avonds op school in verband met een open dag. 


maandag 11 maart

van de bakplaat: spruitjes, pompoen, witte zoete aardappel, gele paprika, bloemkool, ui en knoflook - spinaziesalade


dinsdag 12 maart

Turkse rodelinzensoep - gözleme - sla met komkommer


woensdag 13 maart

gebakken aardappels - witlofsalade


donderdag 14 maart

Open Dag: eten op school: nasi en bami, sajoer lodeh, sperzieboontjes met taugé en ei in pindasaus


vrijdag 15 maart

wrap met geroosterde pompoen en feta - broccoli - sla met komkommer


zaterdag 16 maart

wokgerecht met rijstnoedels, veel groente, tempeh en pindasaus


zondag 17 maart

volkorenpita Sabich - groene salade met komkommer - tomatensalade - broccoli


Ik verheug me nu al op alle lekkere dingen die we volgende week eten zoals gekarameliseerde uien en wortel met rookworst op dinsdag!




6 opmerkingen:

  1. At je donderdag op school én nasi én bami én sajoer en groente én ei in pindasaus? Jij bent erg van de variatie op het bord he, veel verschillende kleine hapjes van van alles en nog wat. Grappig. Ik probeer het ook wel, maar verdraag gewoon niet alles. En als ik me dan wat meer beperk kan ik makkelijker herleiden wat wel en niet goed valt.
    En zo'n Turkse pannekoek met groente, delen jullie die met zijn tweeën? Zag ze online en ze lijken me wel groot. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ine, ja alles 1 schepje en dan is het toch een bord vol. Die gözleme delen we inderdaad want 1 pp is teveel, zeker met linzensoep erbij, dat is ook al vullend.

      Verwijderen
    2. Ik zocht gisteren nav dat bericht over discriminatie tegen mensen van Aziatische komaf even iets op over Gado-gado en ontdekte dat dit gerecht ook koloniale wortels heeft, net als heriheri. Het VOC heeft daar nog een rol in gespeeld. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gadogado Eigenlijk vind ik dit soort gegevens interessanter dan kookblogs en recepten, maar ik ben een rare vrouw:-) Liefs, Ine

      Verwijderen
    3. Hi Ine, herkomst van gerechten is leuke leesstof, vind ik ook.

      Verwijderen
  2. Woensdag en zaterdag zijn mijn favorieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicky, ik vind het moeilijk, ik denk maandag en vrijdag!

      Verwijderen