zondag 7 april 2024

op mijn bord - week 14 / 2024

Pasen vierden wij niet, voor ons is het gewoon een extra vrije dag. We eten ook niet meer of anders, maar natuurlijk wel lekker. Een man met buikpijn op zondag betekende dat onze geplande maaltijd samen niet doorging. 


maandag 1 april

pasteitje met champignonragout - tarwe en wilde rijst - wortel en doperwten - groene sla met komkommer


dinsdag 2 april

snijbonen - aardappelpuree - varkenssaucijs met uiencompote- komkommerslaatje 


woensdag 3 april

stoof van kikkererwten, spinazie en chorizo - zilvervliesrijst - broccoli - groene sla


donderdag 4 april

groentesoep met ballen (restje van zondag) - zuurdesembrood met geitenkaas - groene sla met komkommer 


vrijdag 5 april

platbrood met falafel - broccoli - snijbonen - spinaziesalade met komkommer


zaterdag 6 april

rijstnoedels - groente - tempeh - pindasaus


zondag 7 april

volkorendesembrood met makreel - salade 

(De makreel was bij Dirk in de aanbieding, ik had er eentje gekocht maar was nog niet van plan de verpakking nu al open te maken. Maar omdat ik alleen was met het eten heb ik de vis schoongemaakt en de helft vandaag op brood gegeten, de andere helft eet ik vrijdag in een pitabroodje.)

Volgende week weer eens een pastagerecht met courgette, nu overal volop in de aanbieding. Er liggen nog stukken rookworst in de vriezer, en er staat een pot witte bonen, ik vraag T. daar iets lekkers mee te maken.  


7 opmerkingen:

  1. Een soort Cassoulet kan met de worst en witte bonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, met buikpijn houdt alles wat met eten te maken heeft op. Maar aan je verslag te lezen was T de volgende dag al weer fris? Gelukkig maar dan. Ik probeer nu ook de voorraad op te maken, want dat vriesvak ontploft. Dus eerst de tempeh, de bietenhumoes, en het brood. Een bak gekookte mie, over van een eten afhaal actie van oudste zoon en toenmalige vriendin. Spruiten en roerbakgroente van de afgeprijsd bak. Bramen, terwijl de volgende oogst al weer aan de struiken groeit..Poeh, dat wordt een meerjarenplan met mijn maagje.. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ine, dat was gisteravond, T. is vandaag weer okay. Succes met het leegeten, is veel maar klinkt lekker. Ik ben aan mijn laatste zakje bramen van vorige zomer bezig, ga ik juli/aug weer verse plukken.

      Verwijderen
    2. De twee soorten desembrood die je noemt op de donderdag en zondag, zijn dat niet dezelfde? Omdat je het ene zuurdesem en het andere volkorendesem noemt? Ik weet dat er veel voor 'desem' brood doorgaat, wat dat nauwelijks is. Groet, Ine

      Verwijderen
    3. We hebben verschillende soorten in de vriezer. De eerstgenoemde is brood door mijn vader gebakken, de ander heeft T. onlangs uit Frankrijk meegenomen, afkomstig van een vriendin die het zelf heeft gebakken. Beide zijn zeker weten gemaakt met zuurdesem. Mijn vader bakt al zo'n 20 jaar zijn eigen brood, met zijn eigen zuurdesem. Die van mijn vader is volkoren, die uit Frankrijk meergranen volgens mij. Maar dat laat ik even in het midden.

      Verwijderen
  3. Hmmm. Die maandag klinkt super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen