zondag 28 april 2024

op mijn bord - week 17 / 2024

Vol optimisme aten we al een salade vorige week, maar het lentegevoel is ver te zoeken deze week dus we eten toch ook nog wat stevige kost. En dan is er meteen weer wat ruimte in de vriezer.


maandag 22 april

vegetarische lasagne - broccoli  - sla


dinsdag 23 april

kikkererwtenseitancurry - rotiplaat - koolwortelsla - broccoli - zoetzure komkommers


woensdag 24 april

tuinbonenstoof met spekjes - tarwe - broccoli - sla


donderdag 25 april

Turkse rodelinzensoep - gözleme - sla


vrijdag 26 april

kliekje lasagne - kliekje tuinbonen - sla


zaterdag 27 april

crunchwrap met oa taugé, champignons, kikkererwten en witte kool - broccoli - sla 


zondag 28 april

witlofsla - gebakken aardappels


Ik ging op zaterdag eind van de dag nog even naar de markt in de grote stad, daar heb ik twee tassen vol groente gekocht, oa prei die bijna gratis werd weggegeven. Er stond pasta op de planning voor morgen, maar ik heb vandaag al bouillon getrokken en daarmee maak ik een lekkere preisoep, die hebben we al lang niet gegeten.


6 opmerkingen:

  1. Ah preisoep, lekker. Maar ik heb in het vriesvak nog gekookte aardappel, bietenhoemoes, rooktofu (is minder gezond dan we dachten, he) en tempeh. En in de koelkast nog molsla uit de tuin en selderij. Dat moet eerst op.
    Elke dag broccoli verveelt nooit, he? Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ine, je kan gerookt spul nog wel eten maar met mate. Geen enkele groente gaat vervelen vind ik.

      Verwijderen
  2. Dat klinkt allemaal weer supergezond Groetjes, Nicky

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😊 Ik weet niet of het allemaal gezond is hoor, maar wel lekker!

      Verwijderen
  3. Wat klinkt dat allemaal goed. Ik kijk hier altijd graag ter inspiratie als ik ons eten een beetje te eentonig begin te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen dat je hier inspiratie opdoet. Ik kijk ook graag naar menu's van anderen ter inspiratie. Ook lees ik veel foodie-blogs, daar komen ook vaak dingen voorbij waarvan ik denk 'oh, ga ik ook eens maken', en dan zet ik het op mijn menu-overzicht er vast bij.

      Verwijderen