maandag 8 november 2021

eetoverzicht week 44

Het is november,  de wintertijd is ingegaan en ik slaap inmiddels weer onder mijn dikke dekbed. Het eten op dinsdag sloot mooi aan bij het herfstweer.

maandag

pasta met broccoli en courgette

T. maakte een heerlijke saus met gepureerde en hele stukken broccoli en courgette. Erbij aten wee ook nog een salade.

dinsdag:

rode kool, aardappels, kalfswangen, stoofpeertjes

De stoofpeertjes had ik in het weekend al gemaakt, de wangen kwamen uit de vriezer en T. maakte 's middags de rode kool. Van een rode kool eten we een aantal keer, er zitten nu twee porties in de vriezer en van de rest maken we nog twee keer rodekoolsla. Ook de overige peertjes ingevroren voor een ander keer.

woensdag:

foe yong hai, gewokte Chinese kool en tauge, rijst

Ik at alleen vanavond en maakte voor mezelf foe yong hai met saus die ik nog in de vriezer had staan.

donderdag:

Indiaase curry met spinazie, kikkererwten en bloemkool met naanbrood en een komkommersalade

De currysaus komt uit de vriezer, de overige ingrediënten er vers bij gemaakt. Snel maaltje, maar oh wat lekker!

vrijdag:

noedels, gewokte groente en satésaus

Bijna standaard op vrijdag of zaterdag deze maaltijd. Ik eet dat omdat ik het lekker makkelijk vind om te maken en omdat ik bami van de chinees niet lekker vind. T. heeft zijn eten bij de chinees besteld. Daar eet hij nog een aantal dagen van tijdens de lunch.

zaterdag:

gebakken aardappels, spitskoolsalade, broccoli

Patat vind ik niet lekker, gebakken aardappels des te meer! Ik bak ze nooit zelf want T heeft zijn aardappelbakkunde geperfectioneerd. De salade heb ik gemaakt en de broccoli heb ik ook zelf gekookt! 

zondag:

Indische groentesoep met tofu, zilvervliesrijst met sambal en uitjes

Een bouillon getrokken van groente-afsnijdsels en oa gember, citroengras en laos. Daarna verschillende groente zoals paprika, taugé, sperzieboontjes, Chinese kool, wortel en ui kort gekookt in de bouillon, De tofu gemarineerd en gebakken en op het laatst erbij gedaan. Rijst met sambal en gefrituurde uitjes in een kommetje erbij. 

Voor deze week is de planning ook al rond, we hebben weer allemaal lekkere dingen op het menu staan. Vanavond natuurlijk Meatfree Monday!

Aanstaande woensdag om 7 uur komt er weer een blog over mijn begintijd in Engeland online.





6 opmerkingen:

  1. Jij doet het ook,groentenresten verwerken in bouillon. Soms zou ik te veel krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, alle verpieterde groente en afsnijdsels gaan in een zak in de vriezer. Wanneer er dan genoeg is maken we bouillon. Soms met schenkel en mergpijp, soms met kippenbotten en soms vega, net waar we trek in hebben!

      Verwijderen
  2. Als lunch eten we een soep van resten prei in kaassaus, broccoli en bloemkool gepureerd, paar balletjes erbij en wat soepgroente omdat dat zo leuk staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lot, ideaal om zo je restjes tot een lekkere soep te maken! Ik ben trouwens dol op kliekjes, soms koud, soms warm, soms in een wrap, er valt altijd wel iets mee te doen. Fijne eetweek!

      Verwijderen
  3. Vandaag staat er bij ons macaroni op het menu!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Nicole, lekker... old skool? Met gehakt en een ui en een preitje??

      Verwijderen