maandag 15 november 2021

eetoverzicht week 45

Geen bijzonderheden deze week, we aten weer lekker en gevarieerd, maar niet helemaal volgens planning.

maandag:

Pasta met courgettes en champignons, salade

Een maaltijd die vaker op het menu staat omdat het snel klaar is en ook erg  lekker.  Scheut haverroom bij de groente, de staafmixer héél kort in de pan zodat een klein deel van de courgettes gepureerd is en dan de gebakken champignons erbij en nog even doorwarmen.

dinsdag:

Andijviestamppot, gehaktbal, komkommersalade

Er lagen nog twee gehaktballen met jus in de vriezer dus er moet weer een nieuwe voorraad komen. Meestal een klusje voor een weekend of een vakantie. In plaats van spekjes eet ik gefrituurde uitjes, gewoon uit een zak van de toko. Lekkere crunch!

woensdag:

Thaise groene curry met bloemkool, erwt, peen, ui en paksoi, jasmijnrijst, en een gekookt ei

Ik ben hier dol op. Ik gebruik een boemboe (natte kruidenmix) uit een potje, maar maak deze zelf nog op smaak met kokosmelk en extra gember, laos, citroenblad en sereh. Lekker laten stoven en dan op het eind de groente erbij en nog even laten garen.  

donderdag:

Witte bonen met prei, tomaat, bleekselderij en wortel. Lekker pannetje gemaakt door T. Hij at het met brood, ik met zilvervliesrijst

vrijdag:

Traybake: broccoli, bloemkool, prei, paprika met een zoete aardappel met tomatenchutney en Turkse witte kaas 

Ik at vandaag alleen en maakte deze traybake voor mezelf. Heel weinig werk en erg lekker.  Nog een bakje ijsbergsla erbij en mijn goodie bowl was weer goed gevuld.

zaterdag:

Gewokte groente, noedels en satésaus

Heeft geen toelichting meer nodig.

zondag:

Maaltijdsalade met geitenkaas, wrap

Vandaag geluncht bij een vriendin, ik had een wortellinzensoep meegenomen, zij zorgde, net als altijd, voor lekker brood en beleg. ' s Avonds had ik niet zo veel trek en omdat T. nog Chinees eten in de koelkast had staan besloten we om 'ons eigen ding' te doen. Voor mij een lekkere salade!

Deze week een normale week, de boodschappen zijn in huis, de maaltijden verdeeld en mijn maaltijd heb ik gisteren al gemaakt en hoeft vanavond alleen maar in de oven geschoven te worden!

Woensdag om 7 uur weer een deel over mijn eerste periode in Engeland!


4 opmerkingen:

  1. Afgelopen week heb ik ruim 2 kilo gehakt aangemaakt en er vallen en soepballetjes van gedraaid. Zo handig in voorraad te hebben.
    Curry vind ik wel lekker, H helaas niet, maak het wel een enkele keer als er veel groentes op moeten
    Hoe gaat het met je eetstoornis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Lot, dat is een flinke voorraad ballen en balletjes!! Ik dacht van de week nog dat ik het al een poosje niet over mijn eetstoornis heb gehad. Het is nog hetzelfde. Ik zal er snel weer over bloggen!

      Verwijderen
  2. Die courgette saus bij de pasta intrigeert me. Zit daar dan wel genoeg smaak aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Nicole, jazeker, eerst een ui en knoflook fruiten, dan stukjes courgette erbij. Om goed op smaak te maken doen wij er ook een paar stukjes gedroogde paddenstoel (eekhoorntjesbrood / porcini) bij zodat er een goede paddenstoelensmaak aan de saus komt. De courgettes zelf zijn inderdaad niet zo sterk van smaak, maar omdat niet alles gepureerd is heb je dus wel blokjes courgette in de saus en die smaken naar courgette. De saus smaakt lekker door de paddenstoelen en uien.

      Verwijderen