zondag 9 januari 2022

eetoverzicht week 1

We hebben met kerst en ook in het weekend van Oud en Nieuw niet veel of anders gegeten dan we normaal doen. Voor ons dus geen reden om vanaf vanaf maandag weer gezond te gaan eten, we blijven eten zoals we altijd al deden.

maandag:

lasagne met aubergine, sla

Ik had nog een bak saus in de vriezer staan want wanneer  ik lasagne maak kook ik altijd voor 2 porties.  Ook een zakje sneue aubergines van de Turkse super en die heb ik gegrild en in de lasagne verwerkt. Lekker met een groene salade erbij.

dinsdag:

rode kool, kalfswang,  aardappelpuree, stoofpeertje

Op de aardappelpuree na kwam alles uit de vriezer. Het smaakte nog prima!

woensdag:

groentestoof met groene linzen, zilvervliesrijst, sla

Een echte geitenwollensokkenmaaltijd! Ik gebruikte ui, knoflook,  knolselderij, wortel, savooiekool, bleekselderij, paprika, sperziebonen en groene linzen om dit gerecht te maken. De zilvervliesrijst er los bij en wat frisse ijsbergsla.

donderdag:

chili sin carne,  sla

Weer een bakje uit de vriezer. Sommige gerechten stonden er al vrij lang in en nu is er weer wat ruimte voor bijvoorbeeld de gehaktballen die ik dit weekend wil maken. 

vrijdag:

noedels met gewokte groente en satésaus

Snel klaar, lekker en bomvol groente, helemaal mijn ding!

zaterdag:

goodiebowl: wortelwrap, vissticks, doperwtenpuree,coleslaw,  groene sla

Ik had op vrijdag ineens veel trek in vissticks. Die had ik niet in huis want die heb ik al heel lang niet meer gegeten. Zelf maken is een optie, maar daar had ik niet zo'n zin in. Dus zaterdag nog even snel naar de supermarkt. Ik smeerde de wrap in met doperwtenpuree (diepvrieserwtjes even koken,een lepel kruidenkaas erbij en dan prakken) en legde er wat coleslaw op en tenslotte een visstick. Lekker!

zondag:

Thaise groentesoep, rijst,

Met een kruidige bouillon, kokosmelk en heel veel lekkere groente waaronder Chinese kool, tauge, boontjes, paprika, bamboescheuten, prei en ui een heerlijke groentesoep gemaakt. Een gekookt ei in de soep en jasmijnrijst erbij.

Voor volgende week is de planning natuurlijk al gemaakt, ik heb vanmiddag een voorraadje gehaktballen gemaakt en dinsdag eten we er daar een van bij de andijviestamppot. 



7 opmerkingen:

  1. De soep lijkt me wel wat en voor de gehakt ballen kom ik ook.
    Vandaag waren oudste dochter van H en man en kinderen hier en had ik gevulde tomaten gemaakt en grote salade met veel eieren rivierkreeftjes. En bij de koffie appel= en bananenflappen die ik met oudjaar had gebakken (uit de vriezer) Vanavond hebben we wat bitterballen en wijn tje genomen en koffie met plak zeeuwse boluscake geen echte maaltijd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Lot, ballen genoeg van acht ons gehakt heb ik er 12 gemaakt dus kom maar langs hoor! Je hebt lekkere dingen gemaakt en voor die Zeeuwse boluscake kom ik bij jou langs!

      Verwijderen
  2. Heerlijk,je geitenwollensokkenmaaltijd. Daar houd ik ook van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, mijn man is er niet zo'n fan van, dus des te meer voor mij!! ;-)

      Verwijderen
  3. Hoi Novelle, heel goed is misschien wat te veel gezegd maar ik kan me goed redden in de keuken! Ik heb al jong geleerd om te koken en doordat ik graag iedere dag wat lekkers eet doe ik ook wel mijn best. Ik lees ook veel foodie-websites voor inspiratie. Ik volg nooit de recepten maar als ik de ingrediënten gelezen heb weet ik meestal wel wat ik moet doen. Bij gebak etc volg ik bijna altijd de recepten, daar luister het wat nauwer. Mijn man kan ook goed koken en we hebben allebei onze voorkeuren. Zo eten we altijd lekkere dingen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen