maandag 24 oktober 2022

kapper

Deze week heb ik herfstvakantie. Vorige week belde ik de kapper om een afspraak te verzetten. Ik heb een afspraak staan in de eerste week van januari, maar ik heb al een poosje zin om een flink stuk van mijn haar af te laten knippen. 

Tot mijn veertigste heb ik kort haar gehad, ook als kind. Met kort haar kan je alle kanten op, van superkort tot gewoon kort. Ik heb het allemaal gehad. Maar het blijft kort haar. Mijn haar is erg dik, steil en glad. Toen ik rond mijn veertigste mijn haar liet groeien omdat ik wel eens wat anders wilde, had ik lange tijd een bobkapsel. Dat stond me goed en was makkelijk te onderhouden. 

Een jaar of 6 geleden besloot ik voor echt lang te gaan. Ik wilde een knot kunnen maken. Dat leek me het toppunt van elegantie! Inmiddels is het behoorlijk lang (zie profielfoto, deze is gemaakt in september) en nog steeds lukt het me niet om die elegante knot te maken. Het glijdt weg wat ik ook probeer. Wat me wel lukt is een staart, of een soort van rommelig staartje wat zou moeten doorgaan voor een knot. Los haar staat mooi maar is niet zo praktisch vind ik zelf. Daarom dus de beslissing om er een stuk af te laten knippen. Geen bob, maar net boven de schouders.

Maar de kapper heeft geen tijd! De salon heeft een eigenaresse en een medewerkster, sinds Corona zijn ze op zoek naar een extra medewerker maar zonder enig succes.  Waar ik voor Corona nog kon bellen en dezelfde week wel een plekje kon plannen, moet ik nu zeker twee weken wachten.  En voor een knipbeurt in het weekend is de wachttijd nog langer.

Naar een andere kapper durf ik niet. Als het alleen om wat rafelige eindjes knippen zou gaan zou ik dat wel doen, maar een nieuw coupe... nee, dat vind ik geen goed idee. Dus ik heb nu geen afspraak en ben me nog aan het beraden of ik nu wél of niet een kortere look wil. Tot die tijd dus even rommelige staartjes of een haarklem!

22 opmerkingen:

  1. Je moet wel vertrouwen in je kapper hebben. Zeker bij een nieuwe coupe. Ben wel heel benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judy, ik wacht nog maar even, misschien wel tot januari, ik ben een beetje besluiteloos.

      Verwijderen
  2. hier dezelfde problemen bij de kapper. Personeelstekort en daardoor langer wachten. Ik ga straks bellen voor een knipbeurt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, ik hoor het van alle kanten en het is dus bij veel kappers ook zo. Ik ben nog aan het dubben wel korter of niet korter, zolang ik niet bel gebeurt er niets!😉

      Verwijderen
  3. Of samen met de kapper oefenen voor een mooie knot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, de kapper heeft het druk maar ik zou het eens aan een collega of student kunnen vragen, die willen me vast wel helpen.

      Verwijderen
  4. Ik vind je haar een mooie lengte zo! En ik snap heel goed dat je voor een nieuw kapsel niet een nieuwe kapper durft te riskeren. Dat doe ik ook alleen als ik toch alleen maar puntjes eraf wil of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mijn kapper komt bij me thuis, ideaal. Meestal kan ze al afspreken na een dag of 3. Ik heb het altijd kort, voor mij het makkelijkste. Ooit, toen ik rond de 18 was, wilde ik langer haar hebben, maar het stond me helemaal niet. Dus kort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Berber, dat is zeker ideaal, en ik weet dat een kort kapsel heel makkelijk is, je hoeft er weinig aan te doen. Gelukkig hoef ik met mijn steile haar ook niet veel te doen, het valt altijd mooi.

      Verwijderen
  6. Zelf heb ik altijd een hekel om naar een kapper te gaan. Ik heb er een haat/liefde verhouding mee geloof ik. Jij hebt prachtig dik haar. Ik ben er jaloers op. Mijn haar is veel dunner maar een rommelig staartje of een haar klem gaat net goed. Omdat we veel onderweg zijn is het ook ideaal. Kort haar moet ik föhnen om het wat dikker te krijgen en dat kan niet altijd onderweg. Ik houd het voorlopig nog bij mijn langere haren en als ik jouw haren zou hebben dan zou ik er niet over piekeren om het af te knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ellen, dank je voor je compliment! Ik besef dat ik gezegend ben met een hoofd met mooi dik haar. Voorlopig heb ik nog geen afspraak dus groeit het nog even door!

      Verwijderen
  7. Ik heb mijn haar net over mijn schouders, en ga al zeker 40 jaar niet meer naar de kapper. Vroeger verschillende kappers geprobeerd maar ze deden nooit wat ik vroeg. Ooit een boek uit de bieb gehaald over zelf thuis knippen, ik vind dat het altijd aardig lukt en wat niet helemaal mooi zit werken mijn dochters wel even bij. De mensen om mij heen vragen na een knip of (snijbeurt met een scheermesje) altijd of ik naar de kapper ben geweest. Ik vertrouw er dan maar op dat het leuk staat🫣
    Dit model haar staat je prachtig!!!

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ria, wat aardig dat je dat zegt, ik denk dat ik het zelf niet meer zo goed zie, maar wel fijn om te horen dat het prachtig staat! Ik zou het zelf niet zo snel durven knippen. Wat fijn dat jij dat wel kan en dat je dochters hebt die het, indien nodig, nog even bijwerken. Ooit heeft T. mijn, toen nog korte koppie, bijgewerkt nadat ik bij een nieuwe kapper was geweest. Het was toen echt heel lelijk geknipt! Ik ben nu al jaren bij dezelfde salon en die bevalt goed.

      Verwijderen
    2. Haha, dat ging best goed, maar ik denk niet dat hij het nog een keer wil doen!!

      Verwijderen
  8. Mooi laten zoals het is. Ik ben altijd jaloers op mensen met lang(er) haar. Ik heb veel en dik haar, en toen er nog pigment in zat krulde het ook nog. Lang haar is dus nooit een optie geweest want het groeide wel in de breedte maar niet in de lengte. Met andere woorden: eens het wat langer werd zag het er niet meer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Myriam, het gras is altijd groener... ik heb nog nooit krullen gehad en daar kan ik soms jaloers op zijn.

      Verwijderen
  9. Ik ben erg tevreden over mijn kapper en zou ook niet zomaar naar een ander gaan. Dan maar liever even wachten. Maar dat doe je ook, lees ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicky, ja ik wacht nog even, ik heb een afspraak in de kerstvakantie, eerste week januari. Misschien wacht ik wel tot dan.

      Verwijderen
  10. Zo herkenbaar. Hoewel ik na elk kort kapsel uiteindelijk weer op een bob terecht kom.
    Ik had een afspraak staan voor 30 september, Corona gooide roet in het eten. Dus hakte ik zelf wat van de pony af en schuif het maken van een nieuwe afspraak voor mij uitt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne, dat houdt je dan lang vol! Ik ben in Corona ook een jaar lang niet geweest, maar heb nooit zelf geknipt. Ik denk dat ik nu wacht tot januari, tenzij ik het toch ineens op mijn heupen krijg!

      Verwijderen