zondag 23 oktober 2022

twijfels

Ik heb even wat twijfels gehad over mijn blog en was van plan om de stekker eruit te trekken en op een andere manier, met een ander blog, verder te gaan. Misschien doe ik dat ooit nog wel, de blog staat klaar,  maar voor nu blijf ik hier schrijven. Ik vind het namelijk wel heel gezellig op dit blog omdat ik hier vaak dezelfde mensen tegen kom en bij een nieuw blog moet ik weer van voor af aan een nieuwe lezerskring opbouwen.

Ik kondigde eerder al aan dat ik mijn blogfrequentie wilde verlagen en dat heb ik ook gedaan. Maar ik weet nu dat mijn twijfels over wel of niet bloggen niet liggen aan de frequentie maar aan de onderwerpen. Ik leg veel focus op mijn eten, mijn pogingen tot anders eten, mijn uitdagingen en de bijbehorende lijstjes. En iedere keer dat het me niet lukt om me aan mijn voornemens te houden voelt dat als falen. En falen voor een publiek, jullie, mijn lezers, vind ik moeilijk. 

Elke nieuwe poging tot verandering die ik onderneem is tot nu toe niet gelukt. "Daar gaat ze weer" hoor ik sommigen van jullie denken. Zelf denk ik dat inmiddels ook.  En toch blijf ik het doen.  Nieuw lijstje, nieuw notitieboekje, nieuwe agenda, nieuwe Excellsheet, nieuwe apps op de telefoon, alles om weer te kunnen afvinken en invullen.  Ik heb inmiddels een klein fortuin uitgegeven aan bullet journals, agenda's, pennen, stiften en stickertjes. Ik zou een kantoorboekhandel kunnen beginnen!

Omdat ik met veel plezier blogs van anderen lees, met name de persoonlijke blogs met onderwerpen zoals het dagelijkse leven, bezuinigen en sparen, duurzaam leven, camperverhalen, recepten, recensies van films en boeken en wat al niet meer, heb ik besloten dat ik ook wat meer ga schrijven over andere dingen die mij bezig houden. Ik hoop dat er ook voor mij op het wereldwijde web nog een plekje is voor deze schrijfsels. 

Tot nu toe schreef ik bijvoorbeeld nooit iets over Corona, over Rutte, Trump of Erdogan. Ook de oorlog die zich nu ten oosten van ons afspeelt heb ik ongemoeid gelaten. Ik kijk veel goede series, maar nog nooit heb ik daar iets over verteld. En de laatste keer dat ik iets schreef over de boeken die ik heb gelezen is ook al weer veel te lang geleden.

Het plan is nu om vaker over andere, niet eetstoornis gerelateerde, onderwerpen te schrijven. Nog steeds zo open en eerlijk mogelijk, waarbij ik ook de minder mooie dingen niet zal schuwen. Natuurlijk is mijn eetstoornis nog steeds een dingetje (of ding) en daar zal ik ook zeker nog over schrijven. Maar lijstjes en challenges houd ik hier niet meer bij, en als ik dat al doe gebruik ik daar een van mijn vele mooie notitieboekjes voor!

Tot morgen!

26 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel herkenbaar: wat zet je op je blog en wat niet? En ook de frequentie van bloggen. Ik denk dat je blog en je manier van bloggen zich ontwikkelt. En dus ook verandert. En dat mag allemaal. Je blognaam ben je zelf, dus alles past erin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judy, zo is het inderdaad, je blog ontwikkelt mee met alles wat je doet en denkt, want dat blijft ook niet altijd hetzelfde.

      Verwijderen
  2. Andere onderwerpen lijkt me ook boeiend. Maar van de beschrijving van je eetstoornis heb ik wel geleerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, ik zal vast nog wel eens wat over de eetstoornis schrijven, maar ook over meer dagelijkse mijmeringen.

      Verwijderen
  3. Ik lees je blog heel graag en bewonder en waarder hoe je over je worsteling met ‘eten’ schrijft. Ik denk dat dit voor heel veel mensen een issue is! Maar je bent inderdaad veel meer dan dit, dus verheug me op wat je nog meer met ons, je lezers, wilt delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Vanavond in mijn volgende blog gaat het over iets heel anders (en in vergelijking met mijn eetgedoe is het trivia) maar dinsdagavond is het wel over de eetstoornis. Ik probeer er wat variatie in de krijgen en begrijp uit de reacties dat men dat ook leuk vindt. Fijn!

      Verwijderen
  4. Gewoon doorgaan met deze blog, ik lees je blogjes regelmatig en vind de afwisseling juist fijn. Prima als dingen ontwikkelen en veranderen, dat is hoe het leven is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, leuk om te horen! Eens, het leven is ook steeds in ontwikkeling.

      Verwijderen
  5. Ik kijk er naar uit!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke, hopelijk stel ik niet teleur met mijn ditjes en datjes! 😉

      Verwijderen
  6. Een doel niet halen is iets anders dan falen. Het is een reden om opnieuw te beginnen. Zo niet, dan faal ik zelf jammerlijk ...

    Als iemand die regelmatig van blog is veranderd zeg ik: blij dat je hier blijft. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne, je kent me inmiddels een beetje. De lat ligt soms zo hoog dat ik er zelf met een trapje niet bij kan! Ik blijf...dat veranderen is inderdaad een boel gedoe!

      Verwijderen
  7. Ik ben meteen even op jouw site gaan kijken natuurlijk. Jammer dat je twijfels hebt over je blog, maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. En falen? Dat bestaat niet. Je valt, je leert, je staat op en je probeert het nog een keer. Hé, we zijn maar mensen he? Zolang je alles met liefde doet, komt het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilona, dank je wel voor je bemoedigende woorden! Je hebt gelijk hoor, falen is zo negatief, leren, vallen en weer opstaan en wat milder zijn voor mezelf is een betere benadering.

      Verwijderen
  8. Nog nooit gedacht: daar gaat ze weer!
    Het is jouw blog en het is al heel bijzonder dat je iets van je leven en worsteling met eten wil delen.
    Blijf vooral schrijven wat jij graag wilt.
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ria, dank je wel voor deze lieve reactie! Ik blijf, naast wat meer dagelijkse dingen, ook schrijven over mijn eetstoornis. Ik denk dat wat luchtigs tussendoor ook wel leuk is.

      Verwijderen
  9. Zou jammer zijn als je zou stoppen (en als je een nieuw blog zou beginnen gewoon ergens neerzetten hier, wij gaan echt wel mee.
    En idd wat aardiger voor jezelf zijn. Die eetstoornis is er al zo lang, misschien zou je hem wel gaan missen (??). Falen is zo'n zwaar woord, zeker wat deze onderwerpen betreft. En dat iets niet goed lukt, daar heeft iedereen toch wel eens last van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Berber, dank je wel voor je zinnige commentaar. Het is inderdaad zo dat ik me geen leven zonder eetstoornis kan voorstellen meer, misschien ben ik daar zelfs wel bang voor, wie blijft er dan over, wie ben ik dan? En ja, falen is wel erg streng!

      Verwijderen
  10. Jouw blog lees ik vooral omdat je erg goed schrijft. Lijkt me fijn als je over andere onderwerpen gaat schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het steeds opnieuw beginnen getuigt juist van veel doorzettingsvermogen en flexibiliteit en kan anderen ook tot steun zijn en herkenning geven. Zo worstel ik zelf ook maar dan op een ander gebied. Ik denk niet ‘daar gaat ze weer’ maar juist ‘ wat een volharding’.
    Het is jouw blog en je mag alles schrijven wat je wil. Ik hoop dat het je plezier blijft geven. Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yolande, zo heb ik het eigenlijk nooit gezien, maar dat kan natuurlijk ook. Dank je. Sterkte met je eigen worsteling. xx

      Verwijderen
  12. Hoewel ik jouw kijk op je eetstoornis heel leerzaam vind, lijkt het me ook leuk om andere dingen van je te lezen. Fijn dat je blijft in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen