maandag 13 december 2021

eetoverzicht week 49

Week 49 alweer, nog even en dan is het jaar voorbij. Het is al een aantal dagen koud en winters weer, met af en toe gelukkig nog wat zon! We hebben weer lekker gegeten deze week.

maandag:

pasta met een winterse saus met oa knolselderij, ui, doperwtjes en champignons

dinsdag:

alloo gajar mater met naanbrood

T. maakte een curry op basis van een recept voor alloo gajar mater. Dit is een Indiaase curry met oa aardappel, wortel en doperwten. Was erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar. Erbij  aten we naanbrood en een salade

woensdag:

quiche, broccoli, salade

Er lag nog een rolletje bladerdeeg in de vriezer en ik had ook nog een stukje Gruyere kaas en spekjes. Dan is een quiche zo gemaakt. Ik heb een preitje gefruit en met de kaas, gebakken spekjes, eieren en room een heerlijke quiche gemaakt. De quiche even laten bijkomen nadat hij uit de oven kwam en lauw gegeten. We aten er broccoli en een salade met komkommer en tomaat bij. De volgende dag heeft T. met het restant geluncht.

donderdag:

rösti, sperzieboontjes, salade

Een hele simpele maaltijd zonder vlees. T.  maakte een grote rösti met een sjalotje en knoflook, we aten er gekookte sperzieboontjes en gemengde salade bij.

vrijdag:

wrap met falafel, coleslaw, broccoli, spinaziesalade

Ik at alleen en had weinig zin om veel te doen in de keuken. Ik maakte snel een coleslaw, bakte falafels, had nog een restje broccoli en maakte een spinaziesalade.

zaterdag:

gew0kte groente, omeletreepjes, noedels, satésaus

Het was weer anders dan anders vanwege de groente die ik nog had liggen: stukje groene paprika, radijsjes, paksoi, spitskool, wortel en tauge.  Altijd lekker!

zondag:

preisoep, broodje kaas, sla

Er stond nog een ruime liter groentebouillon in de vriezer. De prei was overal in de aanbieding en dan is een en een twee! Met een paar aardappels erdoor voor een wat gevuldere soep. Lekker broodje pittige geitenkaas een wat sla erbij voor een complete en lekkere zondagavondmaaltijd.

Gisteren al bezig geweest met het eten voor vandaag. Ik heb een grote bak ratatouille in de oven gemaakt. Voor bij de pasta vanavond en een aantal porties voor in de vriezer, lekker bij een zoete aardappel, of bij falafel, of bij een stukje kip. Ook staan er weer spruitjes op het menu, vroeger gruwelde ik er van, nu vind ik ze heerlijk!

7 opmerkingen:

  1. Twee salades maken op vrijdag is toch ook wel werk in de keuken
    Vanmiddag ga ik 3 kilo spruiten schoonmaken, Ik gruwel er nog steeds van, heb ze echt op vele manieren geproefd ook als salade maar nee lust ze echt niet. H is er gek op en daarom vriezen we veel in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Lot, nee hoor, beetje kool fijnsnijden, wortel raspen, azijn en mayo erbij en klaar is de coleslaw. Spinazie kocht ik gewassen bij de Lidl, beetje olie en azijn, kommerkommer en tomaat erdoor en ook klaar. Zonder verder veel vuil te maken en het gasstel aan te zetten vind ik dit snel en makkelijk. Wat is die H. van jou een geluksvogel dat jij dingen die hij lekker vindt voor hem maakt. Mijn man T. moet de dingen die hij wel lekker vindt en ik niet zelf maar maken vind ik. Gelukkig kan hij goed koken en doet hij dat graag. Fijne week!

      Verwijderen
    2. Hij is dan wel een geluksvogel dat ik vrijwel alles voor hem ook en klaarzet voor zijn ontbijt in de ochtend ik ben ook wel een geluksvogel met hem. Hij is zo'n goede en zorgvuldige doe-het-zelver. Kan vrijwel alles zelf doen. Afgelopen week voor een vriezerbak de voorkant van diverse plaatjes plastic aan elkaar gelijmd en met schroefjes vastgezet. Ik had de bak eens laten vallen en toen was de voorkant gebroken, kon hem nog wel grotendeels gebruiken maar heel is toch wel fijner.
      Alleen stamppot maakt hij zelf, dat lust ik ook niet en maak hem kennelijk minder lekker. Spruiten zijn ook wel erg makkelijk, portie uit de vriezer en 25 min koken

      Verwijderen
    3. Ik ben, net als jij, ook een geluksvogel, want T. kan ook alles zelf (hij is niet voor niets aannemer!) en is nu bezig met onze nieuwe keuken. Maakt hij ook allemaal zelf. En zo hoort het ook, je moet elkaar aanvullen dan ben je een goed team!

      Verwijderen
  2. Goedemiddag Novelle54, soep op zaterdag of zondag is inderdaad makkelijk. Meestal doen wij makkelijke dingen in het weekend, en makkelijk is bij ons ook altijd erg lekker! Net als de rest van de week. Voordeel van met z'n tweetjes zijn, weinig dingen om rekening mee te houden, we vinden heel veel dezelfde dingen lekker. En dat wat we niet samen lekker vinden maken we voor onszelf klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij aten gisteren bietjes met rundervink en vandaag nasi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nicole, ik eet vaak een gekookt bietje door mijn lunchsalade. Vroeger thuis aten wij bietjes ook warm, geraspt als ik het me goed herinner en dan met aardappels en vlees. Toen ik las dat jij dat gisteravond at kreeg ik er ook zin in! Nasi altijd goed, kan je restjes in verwerken en wat je er ook in doet, blijft lekker (en dan misschien niet meer authentiek maar dat is bijzaak). Eet ze!

      Verwijderen