vrijdag 17 december 2021

wat je nog niet wist over Mevrouw Niekje 90 tm 94

Af en toe lijkt het alsof ik de vraag al heb gehad, maar dat is waarschijnlijk omdat ik dezelfde vraag dan bij een medeblogger heb gelezen. Ik probeer in ieder geval wel te voorkomen dat ik vragen stel die heel erg lijken op vragen die al gesteld zijn. Zo was er de vraag welk boek het meeste indruk op mij heeft gemaakt en zag ik nu de vraag welk boek mijn favoriete boek is. Ja... zo kan ik het ook. Die sla ik dus over.

90.    Wie kent mij het best?

Er is er maar eentje en dat ben ik. Niet een persoon weet alles van me. Diverse personen weten veel van me, maar wie wat weet is ook nog heel verschillend. Collega's weten hoe ik op mijn werk ben, dat weten mijn partner en vrienden niet. En andersom weten collega's niet hoe ik thuis ben. Mijn vader weet wat ik heb meegemaakt, na mijn relatiebreuk heb ik zes maanden bij hem in huis gewoond en hadden we zeker in het begin tot diep in de nacht gesprekken. Gesprekken over vroeger, over mijn moeder en over mij en waarom ik ben zoals ik ben.

Natuurlijk weet T. ook heel veel van me, maar er zijn ook dingen die hij niet weet, omdat ik ze niet met hem bespreek. Die dingen bespreek ik dan weer met vriendinnen. Ik neem aan dat dit herkenbaar is?

91.    Wat vind ik het minst vervelend huishoudelijke klusje?

Ik denk dat dat wassen, was opvouwen en opbergen. is. Ik hoef daar namelijk niet zoveel voor te doen en het resultaat mag er altijd zijn! Ik vind het fijn om de kasten weer in te ruimen met  schone spullen. Ik maak graag nette stapeltjes, soort bij soort en kleur bij kleur. Ik word daar rustig van.

92.    Welk nutteloos talent bezit ik?

Ik heb een olifantengeheugen als het gaat om verjaardagen, trouwdagen en andere bijzondere dagen van ANDEREN! Hoe nutteloos is dat? Ik zou willen dat ik die ruimte in mijn bovenkamer kon faciliteren voor een taal of andere kennis. Nu kan ik er hooguit een beetje attent mee uit de hoek komen. Ik stuur altijd een kaartje (goede vrienden en goede collega's) of een appje (kennissen en gewone collega's) wanneer er weer een mijlpaal is bereikt. Van sommige collega's weet ik zelfs wanneer de partner en de kinderen jarig zijn! 

93.    Heb ik losse eindjes in mijn leven?

Ik heb wel losse eindjes maar die zijn al zo lang los dat ik er niets meer mee of aan kan doen. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit mijn zegje gedaan na een hele heftige relatiebreuk. De manier waarop deze breuk plaatsvond was zo enorm ingrijpend en zwaar dat ik, ondanks alle opluchting, er een aantal maanden heel erg door van slag was. We zijn nu bijna 25 jaar verder en nog zou ik 'hem' wel eens willen vertellen wat hij me heeft aangedaan en welke sporen dat heeft nagelaten. Dat ik dit eindje niet kan/wil afronden heeft te maken met het feit dat ik hem nooit meer wil zien, maar dat hij tegelijkertijd onvindbaar is. Niet dat ik hard heb gezocht, maar daar waar ik zocht vond ik hem niet. En dat is maar het beste ook.

94.    Drink ik alcohol?

Ja, als we op vakantie zijn drink ik iedere avond (een hele week lang...tjonge jonge!!) een glaasje wijn bij het eten. Daarnaast heb ik altijd een fles advocaat in de koelkast staan want dat schenk ik graag over mijn ijs met slagroom. 

Vroeger thuis kreeg ik ook wel eens een glaasje advocaat. Ik was toen nog niet eens zo heel oud, denk 14 ofzo. En vanaf mijn 16e mocht ik ook wel eens een glaasje Baileys, of Pisang Ambon met Seven-Up, of Pina Colada. Deze drankjes waren destijds heel erg hip!

In Engeland ben ik ook wodka-tonic en gin-tonic gaan drinken. En cider. Nooit bier en dat lust ik nog steeds niet. Ik ben gestopt met drinken - behalve dan die glaasjes wijn op vakantie - toen ik ook stopte met roken en me ging focussen op een gezondere leefstijl, inmiddels alweer zo'n 25 jaar geleden.

Dit waren een paar goede vragen vond ik, ik hoop dat ze wat meer inzicht geven in wie ik ben,  zonder dat ik mijn identiteit prijsgeef. 

12 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk,je nutteloos talent. Ik herken het en noem het mijn "onnozele feitjes geheugen".Vroeger met lesgeven was dat makkelijk. Ik onthield wie een zieke oma had of een nest puppies en kon daar naar vragen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, onnozele feitjes, mijn hoofd zit er dus ook vol mee en je kan zeker leuk voor de dag komen als je met mensen werkt en deze dingen, voor hun heel belangrijk, hebt onthouden.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Hoi Nicole, ik vind eigenlijk alles vervelend in het huishouden behalve de vaatwasser in- en uitruimen, ik ben namelijk de enige die dat kan in huis ;-)!!

      Verwijderen
  3. ik ken ook mezelf het beste. Familie heb ik niet en die zouden ook best veel van je kunnen kennen.
    Huishouden doe ik niet veel, heb een hulp die het meeste doet.
    Nutteloze feitjes: leuk, ik heb hetzelfde. Inmiddels zijn mn vriendinnen etc. er aan gewend, in het begin stonden ze met open mond. En ik schrijf het echt niet op, het zit ergens in mn hoofd en op het juiste moment komt het eruit. Zeker met verjaardagen, maar de laatste tijd (helaas) ook met overlijdensdata. Dat krijg je als je ouder wordt (het alternatief vind ik nog erger).
    Alcohol drink ik zelden, ik denk er eigenlijk nooit aan.
    Losse eindjes begin ik niet aan, daar schiet niemand wat mee op. Ik kan vrij snel iets van me afzetten. Dat was op school al zo. Kinderen proberen andere kinderen vaak te pesten, ik keek ze aan, haalde mn schouders op, draaide me om en liep weg. Zei helemaal niks. En na 3 keer of zo stopten ze ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemiddag Berber, lekker hoor een hulp in de huishouding, wij hebben een jongeman die eens in de twee weken ons huis schoonmaakt. Ik schrijf die data ook niet op, ik weet ze gewoon uit mijn hoofd! Sterfdata heb ik er inmiddels ook een paar van en gek genoeg onthoud ik die inderdaad ook. Goed zo.. schouders ophalen en door! Fijn weekend!

      Verwijderen
  4. Als kopen ook onder hh klussen valt vind ik dat het leukste alleen het opruimen etc is dan weer minder leuk.

    Ik heb ook een vrij goed geheugen voor allerlei feitjes en bij quizen weet ik vrij vaak het antwoord. Soms denk ik wel eens waarom heb ik dat onthouden als het verder nogal onbelangrijk is voor de rest van je leven.
    Ik drink elke avond een half glas berenburg, vanmiddag hebben we een glaasje port gedronken en in het weekend flesje wijn. Heerlijk.

    Losse endjes heb ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Lot, kopen vind ik ook wel leuk maar zie ik niet als een huishoudelijke klus. Ik bestel de vaste weekboodschappen online en T. haalt ze op bij een pick-up point en ruimt ze ook op. Boodschappen bij Lidl en Turkse super haal ik en ruim ik op, vind ik niet vervelend. Mmmm.. port dronk ik vroeger ook graag, heb zelfs nog twee hele goede flessen staan, misschien met Kerst! T. en ik kijken graag naar 2Voor12 en dan weten we samen ook best veel!

      Verwijderen
  5. Nutteloze feitjes... ha, ik ook. terwijl ik nuttige feiten vergeet. 't Is jammer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bertiebo, ja, jammer maar niets aan te doen. Alles wat nuttig is en ik niet kan onthouden zoek ik dan maar op, daar is het internet dan weer handig voor! Fijne dag!

      Verwijderen
  6. Leuk, zo’n inkijkje in je binnenste. Met name het gedeelte over de “losse eindjes” intrigeert me. Ik probeer ze ook zoveel mogelijk te voorkomen, omdat ze geen goed en vooral ook geen afgerond gevoel opleveren. Aan de andere kant heb ik er altijd weer een dilemma bij, omdat ik ook veel op mijn intuïtie en gevoel koers. En 1 motto daarvan is: bij twijfel, niet oversteken. Dus ja, dat belemmert mij dan weer in het doorhakken van knopen en zo. Verder las ik dat je ook cider hebt leren drinken. Dat hoop ik binnenkort ook te kunnen doen. Ben er nu pas achter dat de beste cider uit Engeland komt. Staat op de bucketlist! Fijne feestdagen gewenst voor jou en je naasten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nell, ik ben wel van plan om dat losse eindje nog eens in een blog te vertellen, maar het is een lang en best naar verhaal, daar staat al een opzetje voor in concepten, maar ik neem er de tijd voor. Knopen doorhakken is soms inderdaad moeilijk, maar ik ben gelukkig iemand die niet heel erg lang terug blijft kijken. Maar dat van lang twijfelen ken ik wel. Cider...ik vond het heerlijk en drink het nu eigenlijk nooit meer. Het is zoals vaker met eten en drinken uit andere landen, daar smaakt het altijd beter dan thuis! Ik hoop volgend jaar weer op een normale manier naar Londen te kunnen en zal dan zeker een glas of twee bestellen in de pub! Jullie ook een mooie kersttijd en goede wensen voor volgend jaar, hoop dat je dan weer veel lekkere dingen gaat klaarmaken daar in het Zeeuwse! xx

      Verwijderen