zaterdag 25 december 2021

prikspijt

Prikspijt is het woord van het jaar. Op het journaal werd het op twee manieren uitgelegd. Ik ken niemand met prikspijt. Geen mensen die spijt hebben dat ze gevaccineerd zijn en geen mensen die spijt hebben dat ze zich niet hebben laten vaccineren. Het zijn echt twee kampen wat vaccineren betreft.

Ik zou als woord van het jaar boosterblij willen voorstellen, maar de verkiezing is al geweest en heb woord heb ik net bedacht. Ik ben namelijk vandaag boosterblij! Ik heb zojuist online een afspraak gemaakt voor mijn boosterprik en mijn afspraak is nog dit jaar, namelijk op 31 december!  

12 opmerkingen:

  1. Voor boosterblij had je ook aktie kunnen voeren.Want dat is apart,een aktie via soc.media had grote invloed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Izerina, ik bedacht het pas gisteren, helaas. Maar misschien volgend jaar? En misschien is het niet zo origineel als ik zelf denk. Maar boosterblij ben ik! Gezellige kerst!

      Verwijderen
  2. Een oom van ons was nogal luidruchtig tegen vaccinatie. Tot hij ziek werd en hij bijna naar de ic moest op zijn buik. Overigens geen overgewicht en geen onderliggend lijden. Na zijn ziekenhuis opname direct gevaccineerd.
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole, gelukkig was de IC opname niet nodig. Ik heb respect voor ieders keuze maar ik omdat een aantal mensen in mijn omgeving echt flink ziek zijn geweest, mét ziekenhuisopnames, was ik blij met de vaccinatie. De mensen die zo ziek werden hadden overigens alle drie behoorlijk overgewicht én waren mannen van 50+. Maar dat was nog voordat er vaccinaties waren.

      Verwijderen
  3. Ha Niekje, gaan we gelijk, ook wij kunnen hem met oudjaar halen. Alleen moeten wij naar Papendal. Jij zal hem wel ergens in het westen moeten halen.
    De oudste zoon is na zijn studie in Nijmegen blijven wonen. Hij dacht er over om even de grens over te wippen. daar kan hij zo geprikt worden. Volgens mij is 1971 ook zo aan de beurt.
    Fijne (luie) feestdagen. Ik heb hier het boek de Bourgondiers liggen, maar kom er moeilijk doorheen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Francien, fijn dat jullie ook nog dit jaar kunnen. Klopt ik kan hem zelfs in mijn eigen stad halen. Het gaat zeker snel nu! De Bourgondiërs heb ik wel iets over gelezen maar nooit geleend, geloof niet dat het mijn soort boek is.

      Verwijderen
  4. Wij zijn ook boosterblij maar blijven toch maar veilig thuis.
    Donderdag zag ik op TV de rijen bij de RAI Amsterdam priklocatie, mijn zus moest er gisteren naartoe en ze was van aankomst tot weer weg in 20 min klaar zo goed en doordacht was het allemaal geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, ik blijf ook voorzichtig, maar mochten de scholen weer open zijn na de kerstvakantie dan vind ik het wel een heel fijn idee dat ik mijn prik dan al heb. Ik hoop dat het in mijn gemeente op de prikplek ook goed geregeld is. Maar ik neem mijn oordopjes mee voor als ik toch lang moet wachten, ga ik lekker naar de top 2000 luisteren.

      Verwijderen
  5. Ik heb mijn booster al binnen.
    We moesten wel een stukje rijden, maar dat hadden we er wel voor over.
    Het was in Eindhoven, met de complimenten hoe goed alles georganiseerd was!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Franca, ik kan hier in de gemeente maar ik was er ook graag even voor in de auto gestapt! Je hoort veel over lang wachten, maar ik hoor gelukkig ook vaak dat het goed is geregeld. Ik vind het knap want het moet een hele grote logistieke klus zijn!

      Verwijderen
  6. Prachtig woord! Ik ben straks ook Boosterblij, mag mijn derde in de loop van de middag gaan halen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi mrs H.teB. fijn dat je ook je prik krijgt en goed dat ze gewoon doorprikken op zon- en feestdagen!

      Verwijderen