woensdag 4 augustus 2021

vakantie in Normandië - aankomst, zondag en maandag

We zijn inmiddels een paar dagen verder en hebben ons geïnstalleerd in onze vakantiewoning. Die viel helaas een beetje tegen. We huren nu al heel lang via internet vakantiehuizen van particulieren in Europa. We weten dat we heel goed naar de foto’s moeten kijken en we weten ook dat deze uit het meest ideale oogpunt genomen zijn. En bijna altijd is het huis zoals verwacht en soms overtreft het onze verwachtingen. Helaas niet deze keer. Het huis zelf is erg leuk, staat in een mooie omgeving en heeft een schitterende veranda die langs drie kanten loopt zodat je altijd van de zon kan genieten. Maar in het huis viel het tegen. De bedden zijn zo klein dat we hebben moeten slepen en verbouwen om er beetje goed op te kunnen liggen.

Ook slingeren er overal in het huis privéspullen rond alsof de eigenaren in allerijl zijn vertrokken! Daarnaast zijn alle lampjes en andere elektrische apparaten met heel veel stekkerdozen en verlengsnoeren aangesloten.  Er is serviesgoed maar niet heel veel, geen diepe borden bijvoorbeeld. Ook geen theepot, geen vergiet, wel een hele grote oven maar slechts een kleine ovenschaal. En zo nog wat dingen. Ben ik dan een zeurpiet? Nee, ik vind van niet, gezien de prijs die we hebben betaald. En we kunnen inmiddels met heel veel andere vakantiehuizen vergelijken en dan is dit echt een van de mindere.

Laten we onze vakantie daardoor verpesten? Zeer zeker niet! We hebben ons zoals gezegd geïnstalleerd en ervoor gezorgd dat we van een aantal dingen geen last hebben en het zodanig geregeld dat we hier toch heel prettig kunnen verblijven. Het slapen blijft ‘een dingetje’, dat zou ons nog kunnen opbreken na een paar dagen.

Op zondag hebben we wat in de buurt rondgereden en gelopen. Prachtige kustlijn met krijtrotsen en een mooie rustige boulevard. We hebben met de boodschappen die we op zaterdag al deden lekker ontbeten en ’s middags ook thuis geluncht. T. heeft pasta met een heerlijke tomatensaus van verse tomaten gemaakt en daarbij dronken we een lekker wijntje. Het weer was prima, het was droog en zonnig en zo’n 22 graden. De voorspellingen voor de rest van de week, en dan met name aan het eind van de week, zijn minder fraai.

Maandagochtend stonden we op met regen. Na het ontbijt klaarde het gelukkig op en konden we op pad, onze planning was Fécamp voor boodschappen en koffie en dan nog wat verder langs de kust om een leuke plek voor onze picknicklunch te zoeken. Onderweg kwamen we door Etrétat waar we vanwege de drukte heel snel doorheen gereden zijn. Een jaar of 15 geleden waren we daar ook al eens en de bekende krijtrotsen hebben we toen gezien. We vonden een leuke plek aan een stil stuk strand voor onze lunch en dronken daarna bij een Bar Tabac nog een kopje espresso om vervolgens via de kleine weggetjes terug naar ons vakantiehuis te rijden.

Nu zit ik met een glaasje wijn, een schaaltje olijfjes en de laptop op de veranda en schrijf ik deze blog. T. is bezig met het avondeten: zeebaars met ratatouille en lekkere Franse aardappeltjes (La Ratte).

1. Ik moet nu weg maar ik kom later terug voor langere reactie. tot later.

2. jammer maar kan gebeuren. voor ontbrekende keukenspullen kan je naar een kringloopwinkel gaan.doen wij ook als we een huisje huren.wel laten we een briefje achter bij het sleuteladres met op en aanmerkingen.soms reageren de verhuurders,en zijn blij met de sugesties fijne vakantie

1. Hoi Anoniem, ja, goede tip! We redden ons wel en als we echt iets nodig hebben kopen we het ook wel, dat hebben we in het verleden ook al we gedaan. Maar dat geldt niet voor 2 bedden (grapje)! Inmiddels hebben we zo best al wel wat spullen verzameld dit in een krat zitten, speciaal voor dit soort vakanties, wanneer we met de auto (bestelbus van T.) gaan. Vliegvakanties is een ander verhaal natuurlijk. Zo hebben we al jaren een espresso-apparaat mee, het is een oudje maar werkt nog goed. Moet altijd denken aan hoe mensen vroeger naar Spanje reden, met blikken bruine bonen en andere Nederlandse dingen in de kofferbak! We zijn met die bestelbus ook wel verwend, alles kan mee. Ik zal ook een mailtje sturen aan de verhuurder met onze opmerkingen, hopelijk kan/doet ze er wat mee. Dank voor je reactie!

Verwijderen
  3. Bij ons gaat er altijd een scherp keukenmesje mee, een goede schaar en vaak ook een koekenpan.
    Dat van die bedden snap ik ook wel een beetje, jullie zijn ook zó lang! Had je daar op andere plekken geen problemen mee?
    Ik heb in Zwitserland wel meegemaakt dat de hoogte van de slaapkamer 1,80 was. Dat stond ook op de site, maar het voelde voor mij als vrouw van 1,79 wel heel benauwend. Ik kwam met mijn haar tegen het plafond ;-)

1. Hoi Aad, in onze bestelbus gaat ook een hele krat met keukenspullen zoals oa goede messen en wat kruiden en specerijen. We kijken bij de bedden altijd goed op de foto's om te zien of er geen opstaand deel aan het voeteneind zit want dan valt de woning meteen af. Deze bedden waren niet alleen kort maar ook nog heel smal, écht vreselijk klein als je 1.90 x 2.20 gewend bent. Dat van die plafonds herken ik ook. Men mijn en ik hebben heel wat keren ons hoofd gestoten in vakantiehuizen!