zondag 8 augustus 2021

vakantie in Normandië, zaterdag, weer thuis

De overnachting in het hotel was heerlijk! Een groot bed, een ruime kamer, ’s avonds lekker gegeten in het restaurant en ’s ochtends een uitgebreid ontbijt.  Om  tien uur zaten we in de auto reden we naar huis. Aan het begin van de middag waren we thuis, we zijn meteen gaan uitpakken en opruimen. De eerste vuile was ging meteen in de machine en kon ik nog voor de buien losbarstten buiten te drogen hangen. En dan zit je einde van de middag op de bank en heb je nog de herinneringen en de foto’s en is alles verder weer zoals het was.  Wat niet erg is, want ik vind het thuis ook erg fijn en ben gesteld op mijn huis en mijn spullen en – soms een beetje te veel – op mijn routines.

Fijn ook dat ik morgen weer naar de sportschool kan. Sporten is voor mij een manier om te ontspannen en hoort bij mijn dagelijkse routine. Ik ga in het weekend altijd meteen aan het begin van de ochtend en op werkdagen ga ik meteen door na mijn werk. Ik pas mijn planning er op aan. Ik laat het sporten eigenlijk nooit schieten voor een andere afspraak tenzij het echt niet anders kan. Dat ik in de vakantie niet kan sporten vind ik niet erg, dat hoort bij de vakantie en ik vind het dan ook wel lekker om even niets te doen aan sport maar gewoon wat te wandelen en wat minder intensief te bewegen. Maar het gaat na een paar dagen wel kriebelen en als ik dan weer kan dan ben ik erg blij. Ik heb mijn wekker al gezet!

1. Fijn dat de sportschool voor jou weldadig is! Het is goed voor je conditie, je blijft er fit bij.
    Ik heb een jaartje een abonnement gehad en ik had een pesthekel aan de sportschool. Ik moest van mijzelf, voor mijn gezondheid, maar ik vond het vreselijk! Het was min of meer een zelfkwelling. Ik besloot om lief voor mezelf te zijn en er mee op te houden. Ik ben als dik kind op school altijd gepest bij gymnastiek. Werd altijd als laatste gekozen en zo en op de een of andere manier roept de sportschool dat sfeertje weer op bij mij.
    Fietsen en zwemmen vind ik meestal wel leuk. Soms voelt dat ook een beetje als een verplichting. Dan fiets ik wat korter of sla ik eens een keer het zwemmen over. Dan heb ik een baaldag.

2. Hoi Aaf, ik moest lachen om je laatste zin! Heerlijk toch, af en toe een baaldag! Dat heb ik ook hoor, ik 'moet' van mezelf altijd 60 minuten cardio doen, en daarna doe ik dan nog krachttraining. Maar soms heb ik weinig zin en dan doe ik dat niet. Ik snap dat je de sportschool niet leuk vindt. Ik ben geen lid van een grote keten, daar ben ik wel eens geweest maar vond ik erg ongezellig. Ik ben nu al ruim 15 jaar lid van een kleine particuliere sportschool, het is wat duurder dan zo'n keten, maar het is er gezellig en niet druk. Ik ken er veel mensen die er ook al jaren komen en dat maakt het gezellig. Er zijn veel mensen van mijn leeftijd en ouder, ook fijn!

3. Wat gaat een week dan weer snel, hè? Maar het was vast fijn om er even uit te zijn.
    Ik ben ook jarenlang naar de sportschool gegaan, maar juist doordat er zoveel bekenden kwamen ben ik er vier jaar geleden (na de dood van onze zoon) mee gestopt. Ik ben toen gestart met wandelen en dat doe ik tot op de dag van vandaag nog steeds.

1. Hoi Mevrouw W, ja heel snel, maar lekker om even wat andere dingen te zien, zeker die krijtrotsen... je bent dan ook echt op vakantie! Ach, ik heb zonet pas je hele profiel gelezen, wat een verdrietig verhaal, ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik snap heel goed dat je bent gaan wandelen, dat is heerlijk rustgevend (of gezellig!). Begin 202O had ik een burn-out, ik ben toen gaan fietsen en heb ook af en toe gewandeld. Altijd alleen, vaak met een luisterboek zodat ik niet ging piekeren. Mijn moeder noemde me altijd Niekje Piekje... en mijn man doet dat ook, zal niet voor niets zijn, ik pieker wat af! ;-)

Verwijderen
  4. Wauw, elke dag sporten! Goe bezig :) Ik kom altijd graag thuis na een vakantie... zeker sinds al die lockdowns heb ik mijn huis leren appereciëren en zit ik ook gewoon graag op mijn gemak thuis!

1. Hi Leen, ik ben inmiddels verslaafd aan het bewegen. Op zich niets mee mis, maar ook in mijn geval in combinatie met een eetstoornis niet heel handig. Ik plan alles er omheen en zeg ook wel eens dingen af omdat ik anders niet kan sporten. Het is al wat minder erg dan eerst, ik kan het nu af en toe wel laten, maar dan moet ik wel op de fiets naar mijn afspraak, zolang ik iedere dag beweeg blijft het monster in mijn hoofd rustig. Ik ben ook altijd blij wanneer ik weer thuis ben, hoe fijn zo'n vakantie ook is!! Home is where the heart is, nietwaar? Thuis heb ik alles wat ik wil, en de bieb is dichtbij, de sportschool ook, mijn fiets staat klaar, mijn bed is het fijnst enz enz ;-)