donderdag 5 augustus 2021

vakantie in Normandië, dinsdag

Een dagje in en om het huis. Opgestaan met een zonnetje en nauwelijks wind. Iets te fris om buiten te ontbijten maar wel al met alle deuren open. T. maakte toast met roerei, en ik deed gewoon mee! Kopje koffie gedronken en toen even wat nieuws en andere artikelen gelezen in de NRC en The Guardian. Ik had al sinds ons vertrek geen nieuws meer gevolgd en dat is best wel eens fijn. Na alle narigheid door de wateroverlast nu veel ellende en verdriet door hitte in delen van Europa. Wederom mogen wij ons dan gelukkig prijzen dat we wonen waar we wonen en ook dat we op vakantie konden gaan!

Later op de ochtend naar het dorp beneden aan de weg gewandeld om vers brood voor de lunch te kopen en nog even heen en weer over het stenenstrand. De krijtrotsen blijven indrukwekkend hoog en zeker met de zon erop heel mooi. Kopje koffie aan de boulevard en toen weer terug naar boven. Beetje lezen, beetje bloggen, beetje frutten, slaatje gemaakt, plankje worst en kaas en brood en lekker op het terras geluncht. Dat hoort voor ons echt bij vakantie.

’s Middags werd het nog wat zonniger en ben ik in mijn uppie nog even voor een uurtje gaan wandelen en heb ik mooie huizen en weer mooie krijtrotsen gezien. Toen ik thuis kwam had mijnheer T. een kip in de oven staan. Daar hebben ’s avonds wat van gegeten, met gesauteerde broccoli en gekookte Franse Ratte aardappeltjes. De rest van de kip wordt kipsalade voor op brood en ragout voor nog een keertje ’s avonds. We konden tot het eind van de avond buiten zitten, pas na het eten moesten we een trui aandoen.  Tot nu toe zijn de slechte weersvoorspellingen niet uitgekomen, gelukkig maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten