vrijdag 13 augustus 2021

wat je nog niet wist over Mevrouw Niekje 1 tm 5

Ik vind het leuk als bloggers terugkerende onderwerpen hebben. Daarom ga ik ook wat vaste rubrieken starten. Vandaag begin ik met de  blog ‘wat je nog niet wist over mevrouw Niekje’,  waarin ik antwoord zal geven op een vragenlijst van 1000 vragen. Deze vragen heb ik niet zelf bedacht, en om hierover te bloggen ook niet,  maar beter goed gejat dan …

Ik heb de vragenlijst bekeken en al wel gezien dat ik ze niet een-op-een kan overnemen maar hier en daar wat moet aanpassen. Ik zal ze ook niet alle 1000 zal beantwoorden, maar ze zijn zeker een bron van inspiratie. Vandaag de eerste vijf.

1.       Wie is de belangrijkste persoon in mijn leven?

Zonder enige twijfel is dat mijn man T. Maar mijn vader is een hele goede tweede! Met T. had ik verkering toen ik 16 was. Na een paar maanden ging het uit, geen idee meer waarom, en het duurde nog 16 jaar voor we elkaar weer tegenkwamen. Ik had twee jaar eerder een hele vervelende relatie beëindigd, T. kwam ook net uit een relatie. We spraken regelmatig af om wat te drinken of te eten samen.  Na een aantal weken kwamen er weer vlinders, bij zowel T. als bij mij. Inmiddels zijn we al bijna 10 jaar getrouwd!

2.       Waar besteed ik veel tijd aan?

Sporten, iedere dag een uur cardio en dan ook nog zo’n 20 minuten krachttraining. Boeken lezen, iedere dag een uur of langer. Bloggen, sinds ik begonnen ben ongeveer een uur per dag, maar dat zal minder worden wanneer ik na de vakantie weer ga werken. Blogs lezen, bij het ontbijt een half uur en na het avondeten een half uur. Werken, 7 uur per dag.  Koken, afhankelijk van de dag kan dat een half uur zijn tot een uur, of helemaal niet als T. kookt.

3.       Om welke grappen kan ik heel hard lachen?

Ik ben niet zo’n moppenmens, maar ik kan wel heel hard lachen om de teksten in series als ‘Absolutely  Fabulous’, ‘Kevin and Stacey’ en ‘Men Behaving  Badly’ . Ja, allemaal uit de  oude doos inmiddels, maar tegenwoordig kijk ik erg weinig televisie en kan ik daarom ook  niets recents bedenken.

4.       Wanneer heb ik voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Vorige maand heb ik voor het eerst een Instagramaccount aangemaakt én er een filmpje op gezet. Dit heb ik niet anoniem gedaan, maar gewoon als mezelf. Ik heb hierdoor nu ook contact met vriendinnen en vrienden van vroeger die ik uit het oog verloren was.

5.       Kan ik huilen in het bijzijn van anderen?

Nee, mijn emoties blijf ik het liefst de baas waar anderen bij zijn. Dit is niet altijd goed, maar zo werkt mijn hoofd.  Het zou beter zijn wanneer ik me af en toe wat kwetsbaar zou opstellen. Ik probeer dat nu en het gaat al iets beter dan vroeger, maar ik heb daarin nog een lange weg te gaan.

Volgende week 5 nieuwe vragen!

4 opmerkingen:

  1. Wauw, een uur cardio én krachtttraining! Ik doe wel dagelijks cardio omdat ik ga hardlopen maar krachttraining kan ik niet opbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole, ja het is best veel, maar het is al zo lang onderdeel van mijn dagbesteding dat het zonder veel moeite gaat! In het weekend slaap ik uit tot half 8, dan ontbijt ik en ga ik daarna naar de sportschool. Dit doe ik ook als ik vrij ben. Op werkdagen kom ik om half 4 thuis, ruil ik mijn schooltas om voor mijn sporttas en fiets ik weer door. Met name na de werkdag vind ik het ook fijn om mijn hoofd even leeg te maken.

      Verwijderen
  2. Ja Absolutely Fabulous... Daar keek ik ook altijd graag naar. Alle personages waren geweldig! De laatste jaren ben ik Joanna Lumley, die Patsy speelt, blijven volgen. Ze maakt mooie reisprogramma's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Mw W., ja dat klopt, ik heb die ook gezien. Ook wanneer ze gewoon zichzelf is vind ik haar een prachtvrouw! Dan vond je French & Saunders ook leuk denk ik, en misschien The Vicar of Dibley? Ik ben dol op Britse series, meer op drama dan comedy en heb een liefde voor de taal en het land. Ik heb Engels gestudeerd en van mijn 18e tot mijn 24e in Londen gewoond en gewerkt. Kom er - nu even niet ivm Corona - nog regelmatig.

      Verwijderen