donderdag 5 augustus 2021

vakantie in Normandië, woensdag

Op woensdag gingen we er weer op uit met de auto. Zonnetje scheen en na het ontbijt en koffie zijn we richting Cany Barville gegaan om daar een kasteel te bekijken. We wisten al dat het niet geopend was, maar soms zijn gebouwen ook mooi om vanaf de buitenkant te zien. Helaas lukte zelfs dat niet, de toegangsweg naar het kasteel was ook dicht.

Weer door langs de route die we hadden uitgestippeld en die voor een groot deel langs de Seine liep. We hebben de auto geparkeerd in Caudebec-en-Caux en hebben vanaf daar een stuk gewandeld. Koffie gedronken en rond 12.30 uur weer in de auto gestapt voor de terugweg. Omdat het niet echt zonnig meer was en zelfs een beetje grijs en bewolkt besloten we om niet voor een picknick te gaan maar thuis te lunchen.

Na de lunch ben ik nog even het dorp in gegaan om voor de volgende dag een reservering te doen bij een restaurantje aan de boulevard. Daarna lekker geluierd, wat gelezen en wat geblogd. T. zorgde ook deze avond voor het eten. Hij maakte zelf falafel, erbij aten we een gevulde salade en brood.

Ik merk dat het me vrij makkelijk afgaat om alle vaste patronen los te laten. Het kan ook niet anders want alles is hier anders en ik heb het niet in mijn eentje voor het zeggen. Ik merk alleen wel dat ik in mijn hoofd al bezig ben met ‘straks als ik thuis ben… ‘ en wat ik dan allemaal weer kan doen zoals ik gewend ben. Een week is ook niet lang genoeg om patronen te doorbreken, en dat is waarom het in vakanties wel lukt; ik weet gewoon dat ik daarna weer terug ben om het te doen zoals ik gewend ben. En daar zit dus het probleem. Terug in de bekende omgeving, en dan ook nog zelf beslissingen kunnen nemen over wat en wanneer ik/we eten betekent dus dat ik dan weer in mijn oude patronen verval.

1. Klinkt als een fijne en rustige vakantie. Jammer dat je toch al met thuis bezig bent. Schrijf het op dan ben je het in je hoofd kwijt.
    De Normandische kunt ben ik ook regelmatig geweest en toen stiefkinderen met hun kinderen (8 en 13) niet te ver Frankrijk in wilden heb ik ze ook die kust aangeraden. Afwisselend en ze hebben ook de invasiestranden bezocht waarvan ze erg onder de indruk waren. Ze waren erg blijmmet mijn tip

1. Hoi Lot, dank je wel voor je lieve reactie! Ja, dit blog helpt me om deze gedachten op een rijtje te zetten en tevens van me af te schrijven, nu nog doen wat ik van plan was en de veranderingen doorzetten, ook al gaat het in kleine stapjes. Het is een prachtige kust en vanmorgen hebben we zelfs even een hele korte 'duik' in het water genomen. De zon scheen volop en het was lekker warm, het water nog niet maar we hebben daarna snel afgedroogd en zijn in het zonnetje weer warm geworden. Het was even lekker fris!

Verwijderen
  2. Toch al positief dat het op een andere plek, op vakantie al wel lukt om patronen los te laten. Dat is toch een beginnetje.

1. Hoi Nicole, bij jou is het glas half vol in plaats van half leeg, zo moet ik het ook zien! Dank!

Verwijderen
  3. Hoi Niekje, ik ben dol op die kust. Zo dichtbij en zo totaal anders. In Fecamp hebben we een huis gehuurd 2 jaar gelden helemaal boven vlak bij klooster en kerkje. Daar kun je heerlijk picknicken. Heel mooi is ook Veules les Roses. Prachtig dorpje waar we ook vakantie vierden. Vond het museum in .....o jee kan niet op de naam komen, jij noemde het al.....heel bekend met die olifantrots vond ik ook heel leuk. Ook boven bij het kerkje gepicknickt en daarna naar museumtuin en zo genoten.

4. Etretat. Moest even teruglezen bij jou. In welke plaats zitten jullie=

5. Hoi Pourquoi pas, het is inderdaad een indrukwekkende kust en de dorpjes en stadjes in dat gebied zijn ook leuk en niet al te schreeuwerig druk. Wij hebben niet veel nodig voor een fijne vakantie, mooie natuur, wat leuke dorpjes en wat cultuur een dan is het al goed. Ja klopt het is in Etrétat waar die olifant in zee staat. Wij verblijven in Veulettes-sur-Mer.

6. Dat klinkt echt als een superontspannende vakantie... Ik ben zo gewend om op vakantie de ganse dag van hot naar her te rennen want je wil toch alles gezien en gedaan hebben in de omgeving... Dit jaar zal het anders zijn en ga ik meer moeten loslaten. Jouw blogjes zijn een enorme inspiratie! :-)

1. Hoi Leen, ja, dat was het ook. Wij gingen ook altijd de hele dag op pad om zoveel mogelijk te zien. Inmiddels zijn we er achter gekomen dat het ook fijn is om dat niet te doen, of niet iedere dag of niet de hele dag. En dat bevalt prima! Dank je wel voor het compliment!