zaterdag 4 juni 2022

lang weekend

Geen plannen dit weekend, behalve de gewone dingen. Vandaag na het sporten kon de eerste was naar buiten. Ben vervolgens langs de Turkse super, de Lidl en de bieb gegaan. Bij de bieb het boek van Lize Spit,  Ik ben er niet, opgehaald.

Thuisgekomen heb ik soep gemaakt met doperwten, courgette, ui, knoflook, groentebouillon en munt. Die is pas voor morgen maar altijd lekkerder als het een tijdje heeft gestaan. De helft gaat de vriezer in. 

 Na de lunch naar de stad gefietst, daar zit een heel grote Aziatische supermarkt. Ik was er sinds de pandemie niet meer geweest en had wat dingen nodig. Sojasaus, tofu, tempeh en noedels. Meteen ook wat verse wokgroente en paddenstoelen meegenomen voor in mijn wokgerecht. En nog wat andere, onbekende, dingen meegenomen om te proberen. 

Toen ik weer thuis was met een pot thee en de krant in het zonnetje op mijn eigen terras gaan zitten. 's Avonds wat in de wok gegooid, noedels erbij en een flinke schep satésaus bovenop. IJs met alles erop en eraan toe. 

Morgen en overmorgen is de sportschool dicht. Ik ga fietsen in de ochtend, de buienradar geeft aan dat het 's ochtends droog is. Maandag ook. Morgen ook een voorraad gehakballen maken voor in de vriezer en alvast de aubergines grillen en de tomatensaus maken voor de lasagne voor maandag. Verder niets, lekker hoor!

dagen aaneengesloten eetbuivrij: 77

sportschool : loopband 25minuten  -  fiets 25 minuten  -  0 krachtoefening gedaan

fietsen buiten: 45 minuten


16 opmerkingen:

  1. Bijzonder dat jouw sportschool dicht is, ik woon in de Bible belt maar de sportschool is wel open. De winkels zijn wel dicht altijd
    Morgen ga ik Mousaka maken. Ik had een TGTG pakket gehaald bij een andere lidl dan die inmijn dorp en kon kiezen uit ,maaltijdpakketen Curry, Couscous en Mousaka. Van die pakketten gebruik ik meestal de ingredienten apart maar ik heb nog lamsgehakt in de vriezer die eens opmoet en ga het dus maken.

    Je hebt 2x 5 min minder loopband en fietsen gedaan, MOOI

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, mijn sportschool is geen onderdeel van een grote keten. De eigenaren, twee mannen, willen met de feestdagen ook gewoon thuis zijn. Ik, en vele anderen, vinden dat vervelend, maar snappen het wel. Van sportschool veranderen doe ik niet, deze is 2 minuten fietsen van huis en klein en gezellig, ik ken de vaste leden die er, net als ik, al meer dan 15 jaar lid zijn. Moussaka vind ik ook lekker, is lang geleden dat ik dat maakte. Je brengt me op een idee en ik zet het meteen weer bij mijn 'to cook' lijstje. Haha, maar wel naar de stad gefietst dus toch weer (te) veel beweging gehad!

      Verwijderen
  2. Ik stuur je mooi weer. Zelf zit ik onwennig thuis. Niks ochtendrondje maar fikse buien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, dat mooie weer is goed aangekomen bij mij, dank je wel! Heerlijk gefietst van 9 tot 10.30 uur. Nu regent het hier ook.

      Verwijderen
  3. Fijn weekend! Ik heb nog geen plannen, ik zie wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judy, dat is ook lekker. Hoop dat je mooi weer hebt kan je er met je camera op uit. En zo niet dan vermaak je je vast ook wel toch?

      Verwijderen
  4. Nou, daar komt weer een kritische opmerking! Wel opbouwend bedoeld, hoop dat je dat ook zo zal ervaren ...
    Waar zijn de calorieën??? Behalve het toetje en de pindasaus (een flinke schep, duh) zie ik nauwelijks een calorie voorbij komen. En van soep en gehaktballen voor de vriezer is natuurlijk nog nooit iemand dik geworden.
    "En verder niets", dat zet niet aan.
    Van eten koken en van schrijven over eten zul je niet aankomen. Is de kroket al gelukt? En de tompouce? Of de kwarktaart??
    Kom op, je kunt het veel beter!!!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke, dit keer heb ik moeten lachen om je opmerkingen en niet omdat ik het een stomme opmerking vind maar juist omdat je gelijk hebt en het op een grappige manier zegt. Er komen inderdaad nog steeds niet veel calorieën voorbij, behalve inderdaad het ijs, dat was een halve liter met 125 ml geklopte slagroom met suiker én ook nog advocaat. Ik had die dag verder normaal gegeten, maar ook weer veel beweging gehad. Er komt inderdaad geen gewicht bij. Die gehaktballen eten we dinsdag ook al hoor! En bij de soep eet ik een broodje met ei en casselerrib. Kroket: fail. Tompouce: fail. Kwarktaart: fail. Ik moet beter mijn best doen, je punt gemaakt en goed ontvangen! 😉

      Verwijderen
    2. nootjes of een lekker stukje volvette kaas kun je dagelijks nemen. Taart misschien minder vaak

      Verwijderen
    3. Hoi Izerina, ik eet dagelijks een handje ongebrande ongezouten noten, ik eet iedere dag kwark, ik neem iedere dag kaas op brood. Daarnaast eet ik andere gezonde vetten zoals avocado en makreel. Ik begrijp dat je mij advies wil geven maar dat is niet nodig. Ik heb voldoende kennis, heb zelfs mijn diploma gewichtsconsulent (en geef daar ook les in). Het probleem is niet dat ik niet weet wat ik moet eten om aan te komen, het probleem is dat het me niet zo goed lukt om dit te eten. Dan gaat eetstoornisbrein in de weerstand. Past niet in mijn eetregels om meer en anders te eten, dat maakt het zo verrekte ingewikkeld allemaal!

      Verwijderen
  5. Even kleine nabrander: je hoeft mij nu niet te gaan uitleggen dat er in courget enzo heus wel calorieën zitten, want dat weet ik wel: 16 per 100 gram.
    Doei, Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marijke, ik was dat niet van plan want ik heb zo'n idee dat jij wel weet hoe dat zit. Inderdaad, die soep is geen caloriebom.

      Verwijderen
    2. Maar wel lekker!

      Verwijderen
    3. Zeker weten, het is onze zomererwtensoep! Het weer laat het afweten, maar wij gaan gewoon doen alsof het zomer is.

      Verwijderen
  6. Klinkt heerlijk relaxed. Ik had het veel te druk. Dat was een beetje jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicky, ik ben dol op lege weekenden, en dan is af en toe iets doen óók weer leuk! Maar te druk vind ik echt strontvervelend, dus gebeurt bijna nooit meer.

      Verwijderen