Een volle inbox waardoor je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Ik vermoed dat veel mensen daar mee te maken krijgen. Ik heb er in ieder geval thuis, maar ook in mijn werk e-mail, mee te maken gehad.
Om deze stortvloed aan informatie, waar ik niet om heb gevraagd en waar ik niets mee doe, een halt toe te roepen zit er maar een ding op: uitschrijven/afmelden.
Thuis hebben wij een nee-nee-sticker op de brievenbus. Heel af en toe wordt er toch nog iets in de bus gepropt, meestal kleine briefjes waarop een naam en nummer van een voodoodokter, óf van een lokale pizzeria. Maar de grote stapels krantjes en andere ongeadresseerde enveloppen die we in het verleden nog wel kregen ontvangen we nu niet meer.
Als ik wil weten wat er in de folders van de supermarkt staat dan kijk ik in de app. Als ik wil weten of mijn favoriete online kledingwinkel leuke spullen heeft ga ik uit eigen beweging naar de website. Ik heb me afgemeld van alle winkels en organisaties die ongevraagde informatie toesturen. Natuurlijk komt er nog wel eens wat binnen en heb ik vergeten om me af te melden.
Momenteel zie ik in bushokjes, op het Internet en in de sociale media Black Friday aanbiedingen voorbij komen. Ik heb niets nodig en ben in die zin volledig ongevoelig voor deze reclames. Want, zoals Aaf van Zuinigaan al schreef, is geen geld uitgeven de beste manier van besparen.
Eens in de zoveel tijd, en nu staat dit op het programma voor einde van het jaar, loop ik dan door mijn mailbox en schrijf ik me uit van alles waar ik nog informatie van ontvangen heb. En FOMO heb ik niet!
eetbuivrije dagen: 11
De briefjes van zgn helderzienden die zelfs als heel groot op je brievenbus staat dat je geen reclame wilt, nog niet zien dat je geen reclame wilt...
BeantwoordenVerwijderen😃. Maar: goed idee om kritisch te kijken wat je nog wel,ben wat niet meer wilt ontvangen...
Hahaha ja dat! En als ze zo helderziend zijn kunnen ze ook wel 'zien' dat ik ze niet zal komen bezoeken!
VerwijderenFolders lezen wij ook via de app maar helaas komt er ondanks de sticker nog heel veel 'rommel' via de brievenbus binnen. Omdat ik/wij een steelstofzuiger willen kopen mij begin november aangemeld voor een aantal nieuwsbrieven om zo misschien een fijne deal te sluiten in aanloop naar of op BF. Mij eergisteren overal afgemeld want nu zelfs geen idee meer wat of welke het moet worden en de consumentengids is ook al onduidelijk :-))Overigens is het bij mijn moeder in Amsterdam zo dat je zelf een sticker op de bus moet plakken om juist wel folders te ontvangen. Zij leest ze zelf graag omdat ze geen computer en toegang tot het internet heeft, geen sticker dan mag er ook niets in de brievenbus gedaan worden wat niet geadresseerd is.
BeantwoordenVerwijderenHoi Ilona, ik geloof dat er in mijn gemeente ook zo'n sticker is, maar nee nee is voor ons prima. Ik ben ook niet zo'n koopjesjager dus het is voldoende als ik weet waar de groente en fruit en wat andere voedingsmiddelen in de aanbieding zijn. En als ik echt iets groots nodig heb dan ga ik zelf op het Internet zoeken.
VerwijderenBij het uitschrijven van nieuwsbrieven denk ik soms "Waarom schreef ik me ooit in?"En die reclame van shops,waar ik ooit kocht. Irritant
BeantwoordenVerwijderenPrecies hetzelfde hier Izerina! Soms wist ik niet meer wat ik er gekocht had en soms had ik er ook nog nooit iets gekocht. Weg ermee!
VerwijderenIk heb ook een nee nee sticker. Maar iemand heeft er laatst een stukje van afgepulkt, dus ik kreeg ineens krantjes. Maar ik heb er weer een nee overheen geplakt, ik had er nog één. Voor reclame en commerciële nieuwsbrieven heb ik een apart emailadres. Soms is het handig om van een actie op de hoogte te zijn. En je kunt je altijd weer afmelden. De gekte van Black Friday gaat aan mij voorbij.
BeantwoordenVerwijderenIk kijk het soms een tijdje aan bij een nieuwsbrief of folder, maar bijna altijd schrijf ik me uit na verloop van tijd. Black Friday gaat ook aan mij voorbij, we missen er niets aan hoor!!
VerwijderenHelemaal mee eens, hier hetzelfde. Amsterdam heeft sowieso beleid dat je een 'ja/ja' sticker op de deur moet hebben om wel reclamemeuk en/of het suffertje te ontvangen. Ook afgemeld van nieuwsbrieven (al sluipen ze er snel weer in...). Geeft zoveel rust. Groet, Ine
BeantwoordenVerwijderenAl die onzin lezen, ik lees liever een boek, jij ook volgens mij Ine!
VerwijderenNeen, FOMO heb ik ook niet. Wij hebben ook een 'nee' sticker op de brievenbus en alle reclame mail die na het afmelden toch nog binnenkomt gooi ik direct in de spam. Met Black Friday en de koopjesperiode heb ik ook niks. Ik koop iets wanneer ik iets nodig heb en niet omdat het een paar procenten goedkoper is. Als dat nu precies zo uitkomt is het meegenomen maar ik ga er niet naar op zoek.
BeantwoordenVerwijderenDat is precies zoals ik erover denk en zoals ik het doe Myriam! Het gaat soms inderdaad om peanuts, dan betaal ik wel gewoon het volle pond en als ik niet weet dat het elders goedkopers is dan slaap ik er geen seconde minder om!
VerwijderenGeweldig, wat ben jij toch goed bezig!
BeantwoordenVerwijderenGoed bezig.
BeantwoordenVerwijderenHi Rianne, hi hi, niet zo bijzonder toch? Maar 50 blogjes in 50 dagen vragen om vulling..... 😉
VerwijderenWij krijgen folders en de locale Bode en lezen het meeste echt wel. Ik blijf het toch fijner vinden papier in handen te hebben en te bladeren. Ik heb ook Apps van supermarkten maar vind de folder soms lastig lezen.
BeantwoordenVerwijderenIk krijg niet veel e-mail nieuwsbrieven, soms ben je bijna verplicht ja op een nieuwsbrief te zeggen maar die kan heel makkelijk meteen weer worden opgezegd. Wat ik krijg lees ik ook bijna allemaal echt.
Hoi Lot, ik blader door de folders op mijn tablet, dat is wat groter dan mijn telefoon. Papieren folders vind ik zonde, want dan komt er een heel pakket waar ook folders van niet-supermarkten bijzitten en die lees ik nooit (Xenos, Etos etc).
Verwijderen