woensdag 27 april 2022

met een eetstoornis op vakantie

Vanmorgen vertrokken we voor een paar dagen naar Duitsland. Ik heb een boterham met pindakaas en twee appels meegenomen. De boterham was voor onderweg, omdat ik halverwege de ochtend meestal trek krijg. De rit naar onze eindbestemming duurde volgens de navigatieapp 1,5 uur, maar omdat wij de reis ook al als onderdeel van de vakantie zien maken we daar ook wat leuks van. Onderweg hebben we ergens koffie gedronken en heb ik mijn boterham gegeten. T. had wat later ontbeten dan ik en nog geen trek.

In Duitsland aangekomen hebben we nog een tussenstop gemaakt in een kleine stad en zijn we daarna doorgereden om in een wat minder bebouwde omgeving te lunchen. We vonden een leuk zaakje, naast een schapenboerderij, waar ze burgers, salades, pannenkoeken en broodjes op de kaart hadden staan. T. nam een lamsburger, ik een salade met schapenkaas en roggebrood. Het was al 14.00 uur en we hadden nu allebei honger. Het eten smaakte ons goed. Voor mij was het op dat moment voldoende, maar ik had iets meer brood gewild om echt verzadigd te zijn.

Door naar het hotel waar we om 15.00 uur konden inchecken. Nadat we ons geïnstalleerd hadden, kopje thee gezet op de kamer en een appeltje hadden gegeten hebben we een wandeling in de omgeving gemaakt.

Terug op de kamer even wat uitgerust en op de laptop een restaurant gekozen. Gelukkig vooraf gebeld om te reserveren.  Bleek dicht te zijn in verband met Koningsdag! Rare toestand, maar misschien heel gewoon als je zo dicht op de Nederlandse grens een zaak hebt, misschien omdat het personeel uit Nederland komt?  Toen besloten om het op de bonnefooi iets te zoeken. Er waren een paar opties in en om het stadje waar we vertoeven.

Omdat we graag bij een restaurant wilden eten waar ze goede schnitzels en andere traditionele gerechten hebben, en dat restaurant dus dicht was,  besloten we om een pizza te eten. De hoteleigenaar had een paar zaakjes aanbevolen, waaronder de pizzeria, gerund door een Italiaans echtpaar. En dat bleek een schot in de roos! Heerlijke pizza gegeten en een lekker glas rode wijn gedronken. Ik heb de hele pizza op want ik had inmiddels echt honger, het was ook al 19.00 uur.

Onderweg naar de auto liepen we langs een ijssalon, ook gerund door Italianen, en daar heb ik een ijsje gekocht. Een bol Schwarzwalderkirsch en een bol pistache. Thuis is een ijsje een enorme trigger om nog meer te willen, maar deze keer heb ik daar geen last van gehad. 10 Minuten later waren we weer bij het hotel en heb ik op onze kamer nog een kop thee gezet en deze blog afgemaakt.  Ondanks het andere eten en op andere tijden eten, is het niet tot een eetbui gekomen. Iets waar ik erg blij mee ben.

Spannend wordt het morgen bij het ontbijt, Ook dat kan triggerend zijn want dat is de start van de dag en voor het alles of niets denken en het reptielenbrein is dat best lastig. Maar ik ben me er van bewust dat de eetbuidrang op de loer ligt en toe wil slaan, ik ben tot op de tanden er tegen bewapend, dus kom maar op!

dagen aaneengesloten eetbuivrij: 39

1. Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Success met het ontbijt en geniet er vooral erg van. Hoop dat je wat lekkers voor inderweg ook kan meenemen.

1. Hoi Lot, we gaan zo ontbijten, heb trek. Goed geslapen en wakker met een zonnetje door een kier in het gordijn!

Verwijderen
  2. Wat fijn,dat het zo verloopt. Houden zo en geniet van je dagen en het heerlijke andere eten

1. Hoi Izerina, het is mooi weer en we gaan na het ontbijt wat in de omgeving rondkijken. Plan is koffie met iets lekkers erbij, want ik ben dol op Duitse baksels!

Verwijderen
  3. Als het je vandaag lukt om je eetbui weg te sturen heb je het al 40 dagen vol gehouden. Zeg dat maar gewoon eens een paar keer flink hardop vandaag want daar mag je trots op zijn!!!
    Geniet lekker verder van je korte vakantie.
    Ria

1. Hoi Ria, deze reactie heb ik over het hoofd gezien, maar gelukkig teruggevonden toen ik je reactie van vandaag zag! Ja, ik ben erg trots op 40 dagen en ga nu door voor 50! Vandaag was lastig, maar daar schrijf ik nog over in mijn blog.

Verwijderen
  4. Nou, het lijkt er veel op dat je je eetstoornis niet meegenomen hebt op vakantie. Heel goed! En veel plezier nog daar!

1. Hoi Nicky, ja het is echt goed gegaan. We zijn net thuis en nu is het even lastig. Weer die alles of niets mentaliteit.... rare dag met eten, rommelig en anders dan anders. Heb net twee boterhammen op en ga zo meteen naar de sportschool. Daarna voelt het dan weer al normaal denk ik.