zaterdag 16 april 2022

zaterdag 16 april 2022 - lunchafspraak

Vandaag is de lunchafspraak, die twee keer eerder werd afgezegd, eindelijk doorgegaan. En het was reuze gezellig! Vriendin Ti. ken ik al 14 jaar. Ik heb een korte periode ergens gewerkt waar zij ook werkte. Na mijn vertrek hielden we contact. We delen onze liefde voor Groot-Brittannië en lezen en goede televisiedrama's en films. Voor de Coronapandemie spraken we altijd in een restaurant af voor onze lunch, sinds de pandemie zijn we dat bij haar thuis gaan doen. We zorgen dan allebei voor iets lekkers. Deze keer nam ik soep mee en Ti. had voor lekkere kaas, broodjes en zalige aardbeien gezorgd.  We hebben heerlijk gegeten en bijgepraat. 

Zo'n lunch is een enorme uitdaging voor mij want dan eet ik anders dan normaal. Ik weet dat natuurlijk van te voren dus ik kan me er goed op voorbereiden. Ik heb vanmorgen mijn vaste routine op de sportschool gedaan. Ik heb ook gewoon mijn koffie met boterham met pindakaas gegeten zodat ik niet al in de ochtend uit mijn comfortzone hoefde te gaan.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik iets meer had kunnen eten bij Ti. maar ik heb het bij een broodje met kaas en soep gehouden. 's Middags thuis heb ik even een eetbuidrangmoment gehad maar dat verdween net zo snel als het kwam. Ik at een appel, nam wat nootjes en een kop thee. 

Toen het etenstijd was had ik flinke trek en heb ik lekker gegeten. Ik maakte voor mezelf een goodie bowl met zoete aardappel, falafel, ratatouille, broccoli, feta, sla, tomaat en een wrap. Als toetje had ik mezelf ijs met slagroom beloofd. Daar had ik afgelopen donderdagavond al heel veel zin in, maar toen was het door eetbuidrang. Als ik het toen had gegeten had ik het naar binnen geschrokt en er niet van kunnen genieten. Het zou ook een trigger geweest zijn om door te eten. Vanavond  heb ik het rustig opgegeten en er heel erg van genoten.

Andere lunchafspraken veroorzaakten bijna altijd een eetbui na afloop, Het werd ook een soort self fulfilling prophecy (doordat je een bepaalde verwachting hebt komt deze ook uit) en daar had ik nu vooraf al goed over nagedacht. Ik wilde namelijk deze keer aan mezelf laten zien dat ik prima buiten de deur kan lunchen zonder eetbui na afloop. Dat is vandaag gelukt. 

aantal dagen aaneengesloten eetbuivrij: 28

18 opmerkingen:

  1. En weer een uitdaging gehad en gewonnen. Mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Lot, ja en daardoor wordt het telkens wat minder lastig.

      Verwijderen
  2. Bijna een maand. Je doet het fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn,dat het zo verliep. Lijkt me meer nagenieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Izerina, klopt en volgende keer minder zenuwachtig vooraf hoop ik.

      Verwijderen
  4. Elke dag weer een nieuwe overwinning! Ik vind het ook zo goed dat je met een alternatief zoals een appel eten weer uit de eetbuidrang komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Judy, het voelt ook echt als een overwinning! Vraag me wel af waarom ik al die jaren zo heb lopen klooien en het niet echt heb kunnen aanpakken. Misschien eens dieper op ingaan in een blog binnenkort..... Fijn paasweekend!

      Verwijderen
  5. DAt doe je goed. Ik probeer een voorbeeld aan je te nemen, en de drangen te weerstaan - dat KAN dus!?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi mrs H., het kan, maar daar ben ik nog maar net achter en durf ook nog niet te zeggen dat ik de eetbuien voorgoed vaarwel heb gezegd. De schrijfster van het boek kon het wel in een keer. Mijn advies: luister naar je reptielenbrein en laat je gezonde brein er weerstand aan bieden. Succes!

      Verwijderen
  6. omdat wij er al die jaren niet waren??? (geintje)
    misschien was het toen nog niet het juiste moment en nu wel. Maakt ook niet uit, je doet het, 4 weken eetbuiloos!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Berber, precies... geen publiek om mijn best voor te doen 😉! En inderdaad toen lukte het niet, nu lijkt het wel te lukken.

      Verwijderen
  7. Je gaat geweldig mevrouw Niekje. Weer een overwinning gisteren. Super!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé! Je wordt hier goed in! ;-)
    Wel fijn om gewoon te kunnen genieten van iets als een ijsje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicky, er komt een dag dat ik er helemaal geen last meer van heb ..... ooit....

      Verwijderen