woensdag 13 april 2022

woensdag 13 april 2022 - 25 dagen

Voor mij is dit een heel kleine, maar desondanks niet minder belangrijke, mijlpaal. Al 25 dagen heb ik geen eetbuien gehad. Zo lang heb ik het wel eens eerder volgehouden, maar ik meen me te herinneren dat ik het toen een stuk lastiger vond. Niet dat het nu heel makkelijk is, maar ik heb er een ander gevoel bij. Het bloggen over de eetstoornis, hoe het gaat met de eetbuidrang en wat er in mijn hoofd omgaat heeft hier een grote rol in. De aanmoedigingen die ik in de reacties krijg helpen me ook enorm. Toen ik gisteren niets te melden had waren een aantal lezers oprecht bezorgd om me en hun lieve berichten doen me altijd veel goed.

Ik heb de afgelopen 25 dagen een aantal momenten gehad waarop ik gehoor had kunnen geven aan de eetbuidrang. Ik was een aantal avonden alleen thuis en tijdens mijn werk was er ook voldoende gelegenheid om eten te kopen en te eten. Maar ik gaf er geen gehoor aan. Omdat ik niet de volgende dag wilde compenseren, niet met een eetbuikater wilde opstaan, maar ook niet op mijn blog wilde schrijven dat het niet gelukt was.

Ja, natuurlijk kan ik iedereen om de tuin leiden, maar dat is het laatste wat ik zal doen. Daar heb ik mezelf mee.  Aangezien dit blog voor mij ook een 'dagboek' is waar ik later nog in terug wil lezen zou het ook heel stom zijn om hier een potje te gaan zitten jokken. 

Hoe ga ik het vieren dat ik het al 25 dagen volhoud? Niet. Ik heb nu nog niet het euforische gevoel dat dit een afgelopen verhaal is. Daarvoor wil ik nog veel langer eetbuivrij zijn én een aantal andere eetregels om zeep helpen. Voorlopig blijf ik tellen en bij honderd dagen ga ik het vieren! Vandaag ben ik gewoon heel blij en ga ik tevreden naar bed zo meteen.

aantal dagen aaneengesloten eetbuivrij: 25

10 opmerkingen:

  1. een beetje vieren mag best, koop een mooi boek of tijdschrift oid. Iets vieren associëren we meestal met iets lekkers erbij, iets lekkers om te lezen (of iets voor een hobby) is ook prima. Of een vlaggetje kopen, liedje zingen en zwaaien.
    Maar het zijn voorlopig wel 25 dagen!!!! Op naar de volgende 25...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Berber, ik bedenk misschien nog wel iets, het kan trouwens ook wel iets lekkers zijn en misschien trakteer ik mezelf met Pasen wel op een stuk paasstol met amandelspijs, dat heb ik al jaren niet gegeten en lust ik graag. Nu inderdaad op naar nog eens 25 dagen!

      Verwijderen
  2. Heb je bij beginnende drang ook steun aan je eigen volhouden richting 50 dagen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, ja daar heb ik ook steun aan, ik ben wat dat betreft een volhouder, ik geeft niet zo snel op en die 50 dagen wil ik dan ook graag halen!

      Verwijderen
  3. Ik vroeg me gisteren ook al af, maar goed om te lezen dat het goed gaat! Gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De balans gaat steeds meer de goede kant overhangen als je de voor en nadelen bekijkt. Ja het eten is even fijn maar de langdurigere gevolgen en naweeen gaan zwaarder wegen.
    Ga zo door

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, de voordelen wegen inderdaad op tegen de nadelen.

      Verwijderen