vrijdag 15 april 2022

vrijdag 15 april 2022 - bezig bijtje

Goede Vrijdag, voor de mensen die in het onderwijs werken een vrije dag. Ik ben een bezig bijtje geweest. Meteen na het opstaan de was uit de machine gehaald en buiten opgehangen. Het was nog grijs buiten en de luchtvochtigheid was 99%. Dan duurt het drogen lang. Toen ontbeten en daarrna mijn sporttas gepakt en naar de sportschool gegaan.

Vrijdag is hier schoonmaakdag. Meestal doet T. het, of onze hulp Johan. Maar vandaag waren T. en Johan samen met een klus bezig. Dus heb ik na het sporten de slaapkamer, de badkamer en wc schoongemaakt. Ook het bed opgemaakt met schoon beddengoed. De zon scheen inmiddels uitbundig en ik kon de was al binnenhalen en opbergen.  Even een stofzuiger door de woonkamer gehaald zodat het overal in huis weer netjes was.

Koffie gedronken en toen twee tassen aan mijn fiets gehangen en alle boodschappen bij de lokale supers en op de markt gedaan. Ik wilde nog asperges kopen maar bij de Lidl lagen nog twee zakken met hele dikke met een - zo op het oog - houten onderkant. Bij Appie vond ik ze te duur dus moeten we wat anders verzinnen om met Pasen te eten.

Na de boodschappen thuis geluncht en voor mijn kopje koffie na de lunch ben ik terug gefietst naar de stad om dit bij de bieb te drinken.  Daar stond ook een boek voor me klaar, hoop dat het wat is want ik heb nog maar een half boek over voor dit weekend.

Voor mijn avondeten een wokpan met veel groente, noedels en satésaus gemaakt. Na het eten géén Twee voor Twaalf gekeken, want vanwege Goede Vrijdag was dat niet op tv. Jammer. We hebben een stukje van Het Verhaal Van Nederland gekeken, ook niet onaardig en goed om de kennis van onze geschiedenis weer even op te frissen.

Morgen ga ik lunchen bij vriendin T.  Zij was een paar weken geleden ziek en moest afzeggen. Nu gaat onze afspraak door. Ik heb er zin in!

27 dagen aaneengesloten eetbuivrij


12 opmerkingen:

  1. Je hebt je goed bezig kunnen houden op je vrije dag.
    Fijn dat de lunchafspraak nu wel door kan gaan. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mevrouw W, gisteren druk zodat ik vandaag alle tijd heb voor gezelligheid! Jullie Fijne Paas!

      Verwijderen
  2. Wat klinkt het positief allemaal.En het verhaal van Nederland had ik als kind wel willen zien bij de geschiedenislessen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, ik heb gisteren al veel gedaan zodat ik vandaag niet naar de drukke winkels hoef. Zulke geschiedenislessen had ik ook wel gewild! Fijne Paas!

      Verwijderen
  3. Heerlijk alles weer aan kant en een schoon bedje. Dat slaapt altijd heerlijk. Het verhaal van Nederland, kijken wij ook altijd.

    Geniet van de Paasdagen en van het mooie weer!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ellen, inderdaad fijn zo'n vers bed!! Jullie ook een heel goed paasweekend!

      Verwijderen
  4. Gisteren kwam mijn hulp later en had haar zus meegenomen in anderhalf uur was alles weer spik en span in de keuken en de tuinstoelen ook van groen en vuil ontdaan. Heerlijk.
    Morgen komt middelste dochter van H met man en kind en ik maak eiersalade natuurlijk en soepje van vriezerresten (bloemkool en wortel als basis en stukjes kipfilet als vulling en knapperig gebakken erbovenop)
    Vandaag zelf de kamer doen en dan kan ik er morgen ook van genieten en misschien buiten zitten, maar de zon komt nog niet zo goed op het stuk achter waar we altijd zitten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, ik vind het niet erg om zelf schoon te maken, maar ik vind het ook heel fijn als het gedaan wordt door iemand anders! Lekkere dingen ga je maken! Hier is het nu zonnig, maar af en toe trek er een wolkje voorbij en is het meteen fris. Maar we mogen niet mopperen met het weer! Fijn paasweekend!

      Verwijderen
  5. geen ongelezen boeken op voorraad? ik kan nog wel ff vooruit.
    Ik heb ook een hulp om hier alles te doen, kan zelf weinig meer.
    Was de lunch gezellig? vast wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Berber, ja en nee. Wel nog wat liggen maar op een of andere manier kom ik daar niet veel verder in dan een paar blz, niet leuk genoeg ofzo. Lunch was leuk en lekker. Ga ik zo nog een stukje over schrijven. Fijne avond!

      Verwijderen
  6. Heerlijk om buiten gedroogd beddengoed op je bed te kunnen leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicky, ja, lekker glad en een beetje 'hard' nog, in tegenstelling tot beddengoed uit de droger, dat is al zacht door het schudden in de droogtrommel.

      Verwijderen