donderdag 26 mei 2022

Hemelvaartsdag

De meeste winkels hier en in de stad zijn open, maar mijn sportschool is dicht. Om half 9 ben ik lekker op de fiets gestapt voor een rondje in de buitenlucht. Ik kwam veel andere fietsers, vooral groepjes wielrenners, tegen die ook van hun vrije dag en het prima weer genoten.

Ook op het programma stond het opruimen en schoonmaken en opnieuw inrichten van de kledingkast. Er hingen nog wat winterdingen en de echte zomerspullen zaten nog ingepakt in kledingdozen onderin de kast. Tijd om alles weer even door mijn handen te laten gaan en op te hangen of op te bergen.  Jammer dat het zondag maar 12 graden wordt, maar later in de week wordt het wel weer voorjaarsweer. Ik heb nog niet alle zomerjurken tevoorschijn gehaald. Dat doe ik wel als de zomervakantie begint. We gaan naar midden Frankrijk en ik verwacht dat ik ze dan wel aankan. Ik heb ook een tasje voor de kringloop, spullen die ik al een aantal jaren niet meer draag en waarvan ik nu al weet dat ik ze ook niet meer zal gaan dragen. Opruimen, ik houd ervan!

Misschien vraag je je af of ik een kroket ben gaan halen voor tussen de middag. Nee, dat is er niet van gekomen. Ik had er eerlijk gezegd ook geen trek in maar was er ook een beetje bang voor. Het blijft natuurlijk een fear food zolang ik  het niet ga eten. Ik heb wél als avondeten een heel lekker broodje met makreel gemaakt, een coleslaw erbij en een tomatenkomkommersalade. Die kroket komt er nog wel, maar dus niet vandaag.

dagen aaneengesloten eetbuivrij: 68

fietsen buiten: 1,5 uur rondje huis - polder - huis, 15 min boodschapje gedaan.


10 opmerkingen:

  1. Zo drukke dag heb ik gehad. Partners oudste dochter met man kleinzoons van10 en 14 kwamen helpen bramen knippen en nog wat zwaardere klussen. Meestal zijn ze half uur later dan afgesproken maar deze keer waren ze echt vroeg. Ben de hele dag bezig geweest met voederen, Nu bijna alles weer opgeruimd en op zijn plek in de keuken en weer lekker veel ruimte in de vriezer. Alle groenteresten toy geroosterde groentes verwerkt, bij de koffie eigengemaakte appeltaart en ijs, was ook ingevroren allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, hahah... werkende mannen hebben inderdaad altijd honger, en pubers van 14 ook! Lekker zo'n opgeruimde vriezer! Mmmm... zelfgemaakte appeltaart, ben ik óók fan van!

      Verwijderen
  2. Hier ook aan het opruimen. Heerlijk is dat: er komt weer ruimte! Letterlijk en figuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judy, absoluut! Ik vind het dan ook geen vervelend werk om op te ruimen.

      Verwijderen
  3. Hier is morgen een grote rommelmarkt. Ik let op,dat na eerdere opruimrondes de boel weer niet opnieuw volslipt. Helaas zal mijn man wel weer iets "nodig "hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, ik heb erg moeten lachen om jouw laatste zin! Mijn man komt ook altijd thuis met leuke spulletjes van rommelmarkten en brocantes. En dan moet ik ook nog enthousiast doen!! 🤪

      Verwijderen
  4. Ik heb Hemelvaartsdag thuis doorgebracht omdat ik erg behoefte had aan wat rust.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole, heerlijk zo'n dag waarop je niets hoeft, je hebt groot gelijk dat je een dag thuis doorbrengt!

      Verwijderen
  5. Ik heb zo weinig kleding dat mijn zomer- en wintergarderobe in één kast passen. Ik moet binnenkort dus weer gaan shoppen. Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicky, dat zou ik ook wel willen, lekker overzichtelijk! Shoppen doe ik ook zo min mogelijk, met een lijstje. Ik heb nu alles weer door mijn handen gehad en kom tot de conclusie dat ik niets nodig heb! Yeah!!

      Verwijderen