donderdag 24 maart 2022

donderdag 24 maart 2022 - wie oh wie?

Als beginnend blogger (in juli 2021 begonnen) heb ik nog niet heel veel lezers. De aantallen die anderen per week, maand of per blogpost op hun site krijgen zijn nog toekomstmuziek voor mij. Nu is dat voor mij niet de reden waarom ik schrijf. Toch ben ik wel nieuwsgierig. Waarom lezen mensen bepaalde verhalen wel en andere niet en wie zijn deze mensen dan?

Ik heb een klein clubje volgers die ook zeer regelmatig reageren. Maar er is ook een groepje mensen die mijn verhalen lezen en nooit reageren. Ik heb geen idee wie dit zijn. Wat ik wel weet is dat sommige van mijn verhalen 200% meer lezers krijgen dan andere verhalen. Meestal zijn dit posts waarin ik iets vertel over mijn eetstoornis of eetstoornissen in het algemeen. 

De weekoverzichten van onze maaltijden werden het minst bekeken, ik ben er daarom ook mee gestopt. Dat soort teksten en lijstjes laat ik over aan de foodies, daar zijn er al genoeg van. De vragen op vrijdag werden wel veel bekeken maar daar vond ik zelf niet zo veel meer aan en dus ook mee gestopt.

Ik probeer dagelijks iets te schrijven. De inhoud van deze stukjes varieert. Het kan gaan over mijn werk of wat ik heb gedaan op een vrije dag. Maar veel gaat ook over hoe ik bezig ben met eten. En deze stukjes trekken dus veel lezers. 

Ik vermoed dat de meeste lezers vrouwen zijn, in mijn leeftijdscategorie en ouder. Er zitten enkele mannen tussen en natuurlijk ook jongeren. Een paar van mijn vriendinnen weten van het bestaan van dit blog, zij lezen ook af en toe. Zouden er nog meer mensen zijn die mij persoonlijk kennen en deze blog ontdekt hebben? Als ze er al zijn hebben ze me dat nooit gezegd. Doet er verder ook niet toe. Ik loop er niet mee te koop, maar het is ook geen geheim. 

Toch even een eetdingetje. T. heeft vandaag shoarma gemaakt, van kipdijtjes.  Met knoflooksaus. Voor mij een beetje in de categorie 'fear food' maar het was op mijn verzoek en ik heb het met veel smaak gegeten. Ik hoefde vandaag namelijk niet extrasupergezond te eten om een eetbui goed te maken, ik mocht van mijn eetstoornisbrein gewoon alles eten, fijn is dat!

dagen eetbuivrij: 5

32 opmerkingen:

  1. Ik ken je niet maar lees wel elke avond je blog. Ik vind het leuk om blogpost te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nienke, leuk dat je mijn verhalen leest! Ik lees ook graag de blogposts van anderen. Fijn weekend alvast!

      Verwijderen
  2. Hallo mevrouw Niekje,

    Jouw blog lees ik regelmatig. Ik heb niet eerder gereageerd maar ik zal me even voorstellen. Ik ben een vrouw van 60 jaar, kinderen de deur en een parttime baan. Ik weet niet meer hoe ik je blog gevonden heb.
    Ik vind dat je erg goed schrijft. Ik heb niet te maken eetstoornissen maar omdat ik een zwaar verslaafde zoon heb is toch interessant om er over lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lena, wat leuk dat je reageert en wat meer over jezelf vertelt. Ik neem aan dat je alles al hebt gehoord en gelezen over verslavingen, toch fijn dat je mijn verhalen dan nog interessant vindt. Ik kan niet zoveel zeggen over je zoon natuurlijk, maar wel dat ik hoop dat jij het jezelf niet aanrekent en ondanks alles geniet van alles. Dank je voor je reactie. xx

      Verwijderen
  3. Ik snap soms ook niet waarom het ene blogje veel bezoekers heeft en het andere minder. De meesten reageren niet, dus ik ken ze niet. Ik vind jouw blog fijn om te lezen. Misschien omdat mijn eetgedrag geen 'stoornis' is, maar wel raar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Judy, dat is dus bij jou ook zo. Ik neem aan dat jij, net als ik, wel een beetje idee hebt wie jouw blog lezen. Leuk trouwens dat je mijn eetverhalen leuk vindt!

      Verwijderen
  4. Hoi!

    Ook ik lees je blog met plezier en reageer nooit ;) ik val met mijn 34 jaar niet in de categorie jongeren, maar ook niet in de dames van jouw leeftijd. Fijne dag!

    Groet,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daniëlle, leuk om deze keer toch van je te horen! En ik vind het fijn om te weten dat dus ook jonge dames mijn verhalen met plezier lezen. Thanks! x

      Verwijderen
  5. nog een voor U onbekende mee-lezer! vrouw, 72 jaar.
    Ik start de dag altijd met een grote latte en lees dan blogs. Ooit begonnen bij Teunie, via haar blogrol bij Zuinigaan aangekomen en dan wordt het in de loop der jaren een heel rijtje om te lezen. Het is leuk en leerzaam over andermans leven te lezen en relativeert eigen probleempjes. Je schrijft leuk. Ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste mevrouw, wat leuk dat u mij volgt! Goede gewoonte: een latte en lekker lezen... ga ik ook doen wanneer ik de pensioenleeftijd heb bereikt. Dank voor het compliment!

      Verwijderen
  6. Hoi Niekje

    Zal ik dan toch ook maar eens reageren? Ik heb volgens mij niet eerder iets gepost al heb ik soms wel op het punt gestaan. Ik vind je blog erg interessant, het is heel boeiend om te lezen hoe dat nou in je hoofd werkt, een eetstoornis. Ik ben een vrouw, een jaar of zes jonger dan jij en ik kwam je blog tegen op de blogroll van Zuinigaan. Je schrijft erg prettig. Ik hou van persoonlijke verhalen, zoals over je eetstoornis, maar ook over je periode in Engeland (schrijf je daar nog een keer een vervolg op?). De vragenblogs en de eetoverzichten vond ik persoonlijk minder interessant.

    Groetjes, Marana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marana, volgens mij reageer je hier inderdaad voor het eerst. Ook jij bedankt voor het compliment. Ja, ik ga mijn leven in Engeland nog vervolgen, ik moet daar nog wat tijd voor nemen want het is een lang en soms ingewikkeld (voor mij ) verhaal. Dank je wel voor je reactie!

      Verwijderen
  7. Ha mevrouw Niekje, ik lees elke dag met je mee en de ene keer reageer ik wel, de andere dag niet...
    Je verwoord het allemaal duidelijk en ja toch ook wel herkenbaar.
    Niet bij mezelf, maar wel bij een "dichtbij familielid"
    Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag RiaN, wij kennen elkaar inderdaad al even. Fijn om te horen dat er voor jou dingen herkenbaar zijn en daardoor misschien meer begrip is ontstaan voor het familielid. Jij ook goed weekend!

      Verwijderen
  8. Hoi Niekje, mij ken je een (heel) klein beetje. Af en toe reageer ik. Ik ben een gepensioneerde leerkracht. Een echtgenoot, en twee zoons, waarvan één twee kinderen heeft. Daar passen wij 3 keer in de week op na schooltijd.
    Ik las je blog een keer bij Zuinig aan. En bleef lezen omdat ik wilde weten hoe het in godsnaam mogelijk is om eetbuien te ontwikkelen. Je weet, ik lees liever dan ik eet.
    En omdat ik vermoed dat je een leuke vrouw bent, die ik best graag als collega had willen hebben, blijf ik je volgen. Hoop dat je eetbuivrij het weekend in gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Francien, jij bent inderdaad iemand die ik al wat beter ken en ik weet ook dat een eetbui en een eetstoornis voor jou volkomen onbekend terrein zijn. Haha... ik denk zelf ook dat ik een leuke vrouw ben en fijne collega ben 😉. Ik doe in ieder geval mijn best. Ja, eetbuivrij weekend WIL IK OOK! xx

      Verwijderen
    2. Ook ik ben een regelmatige lezer, 58 jaar, met partner, geen kinderen, werkzaam in een staffunctie binnen het mbo. Hou van koken en eten, maar eten is gelukkig geen issue.
      Je schrijft open en eerlijk, prettige stijl, dus ik blijf nog even meelezen ;-)
      Hartelijke groet, Marielle

      Verwijderen
    3. Hoi Marielle, leuk, een mbo-collega en net als ik zonder kinders. Dank voor je compliment!

      Verwijderen
  9. Mevr Niekje,
    Ik lees je blogs bijna altijd en reageer af en toe. Dat je blogs over je eetstoornis het meest gelezen wordt , komt omdat veel mensen problemen met voedsel, eten en (misschien) koken ervaren.
    Zo wordt ons door de media opgedrongen dat we slank moeten zijn. We moeten gezond zijn, veel sporten. We moeten een chef kok zijn en de sterren van de hemel kunnen koken. Ook er zijn ontzettend veel hypes en trends, waaraan we volgens de media bijna verplicht aan mee moeten doen.
    Anders zijn we niet meer van deze tijd en worden we weggezet als asocialen. We moeten wel het ideale plaatje vormen, anders is ons leven waardeloos.
    Dit alles heeft een enorme invloed op ons denken en handelen. Volgens mij ontstaan door al deze dingen eetstoornissen.
    We moeten dus voldoen aan de verwachtingen en wensen van een ander. En dat is diep triest.
    Wat je schrijft is voor mij heel herkenbaar en hoop dat je nog lang blijft schrijven. Ik lees je blogs graag, je schrijft vlot en boeiend. Schrijf ook maar veel over de mooie en gezellige dingen van het leven. Want die zijn er ondanks alles ook!!! Groeten Helena.





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helena, ik weet dat je af en toe reageert. Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de druk vanuit de media. Je bent inderdaad asociaal of een soort paria als je niet meedoet aan de hypes en trend op gebied van eten en koken en hoe we eruit zien. Jammer en helaas val ik ook ten prooi aan dit soort verwachtingen. Ik blijf ook luchtiger stukjes schrijven hoor! Dank je wel voor je compliment!

      Verwijderen
  10. Nou ja, mij ken je wel :-) Ik lees weblogjes via Bloglovin en daar kom je vanzelf voorbij als je iets geschreven hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat aan jouw blog ook zo leuk is, je geeft iedereen persoonlijk een reactie.
    Wat vind T. ervan dat je blogt? Heerlijk een man die kookt en nog lekker en afwisselend ook. Lekker, die knoflookdijtjes....
    fijn weekend (en sterkte)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Berber, jij bent ook een van de vaste lezeressen. Ik vind het zelf ook altijd leuk wanneer ik een antwoord op een reactie krijg. En ik waardeer de moeite die mensen nemen en wil dat op deze manier laten blijken. T. weet het wel maar het is niet iets waar hij zich verder mee bemoeit, hij leest ook niet mee. Jij ook een mooi weekend! x

      Verwijderen
  12. Hallk Nienke..
    Ook ik lees elke dag jouw berichtjes..
    Ik heb je zomaar "ergens"gevonden..
    Ik ben 63 jaar,heb 2 kinderen en 5 kleinkinderen....
    ...ik wens je een goed en zonnig weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ettie, leuk dat je reageert, wow 5 kleinkinderen, dat moet heel leuk zijn! Jij ook een mooi weekend!

      Verwijderen
  13. Hey,
    Ik lees af en toe mee. Vrouw, net 40 geworden, zelf geen last van eetbuien maar verslavingen zitten in de familie en bij mijn dochter van 14 met autisme merk ik dat ik op mn hoede moet zijn dat ze geen eetstoornis ontwikkelt.
    Geen idee trouwens hoe\of ik dat kan tegenhouden maar ik probeer in ieder geval al mijn kinderen een gezond zelfbeeld en gezonde eetgewoonten aan te leren.
    Vandaar dus dat ik je blog soms meevolg.
    Nog een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag beste mevrouw, leuk dat je reageert. Ik denk dat wat je doet het beste is: een goed zelfbeeld is bij jonge mensen, onder invloed van alle sociale media druk, heel belangrijk. Kennis van voeding ook. Goed weekend!

      Verwijderen
  14. Waar ik je blog vond weet ik niet meer. Maar het is boeiend om over je leven inclusief je eetstoornis te lezen. En het vergroot mijn begrip daarvoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, misschien vond ik jouw blog wel! Fijn dat je door mijn blog meer begrip krijgt voor mensen die leven met eetstoornis. Fijn weekend! x

      Verwijderen
  15. Je kent me ondertussen al goed denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, klopt! Er zijn nog wel wat dingen die ik niet weet... schoenmaat, lengte van je haar 😉 maar inmiddels weten wij al best veel van elkaar! Goed weekend!

      Verwijderen