vrijdag 4 maart 2022

wat je nog niet wist over Mevrouw Niekje 145 tm 149

 Er valt nog een boel te vertellen over mij, dus weer verder met vijf vragen.

145    Waar pieker ik vaak over?

Ik pieker over van alles en nog wat. Piekeren doe ik alleen als ik 's ochtends in bed lig en vroeg wakker ben en nog niet hoef op te staan. Soms is dat een half uurtje, soms wel twee uur. Dan pieker ik over een afspraak op het werk waardoor ik niet kan sporten, of ik pieker over het avondeten en of ik wel tijd heb om het te maken, of over de vakantie en waar we naar toe kunnen gaan. Op het moment dat ik uit bed ben is het piekeren over en maak ik me over alle piekerdingen totaal niet meer druk. Omdat ik weet dat het zo werkt sta ik soms maar op om van het gepieker af te zijn.

146    Hoe zie ik mijn toekomst?

Ik ben in de toekomst met pensioen, waarschijnlijk over ongeveer 10 jaar. Ik doe dan nog wel vrijwilligerswerk voor 1 of 2 dagdelen per week. Ik ga nog steeds dagelijks naar de sportschool maar heb mijn trainingsprogramma wat aangepast aan mijn leeftijd. Ik ben nog samen met T. die ook meer tijd vrij heeft maar nog wel regelmatig kleine klusjes doet hier en daar. Hij heeft geen pensioen naast zijn AOW dus wil hij graag nog wat extra verdienen. Ik heb voldoende gespaard en krijg een behoorlijk pensioen. Over geld hoeven we ons geen zorgen te maken. Ik hoop dat ik wat makkelijker ben met hier en daar een paar daagjes weg en verheug me op een paar keer per jaar, buiten de schoolvakanties, op vakantie te gaan. Verder wonen we nog steeds in ons huidige huis en hebben we geen grote zorgen.

147    Waar viel ik op bij mijn partner?

Toen ik 16 was vond ik T. er leuk uitzien. Hij leek op Tom Cruise en dat was natuurlijk niet mis. Bovendien was hij langer dan ik, gezellig en altijd vrolijk en was overal voor in. We hadden een klein jaar verkering en dat ging daarna uit. We weten allebei niet precies meer waarom, maar ik denk omdat ik plannen had om naar het buitenland te gaan, nog druk was met school en daarnaast ook nog hobby's en vriendinnen had. Verkering paste daar niet echt bij.

16 Jaar en een relatie later kom ik T. weer tegen. Nog net zo leuk om te zien maar ook zo ontzettend lief en onbaatzuchtig. Hij staat altijd voor iedereen klaar en je kan hem nooit betrappen op een slecht humeur. Dat hij heerlijk kan koken, het normaal vindt om in het huishouden dingen te doen en dan ook nog zorgt voor de boodschappen is natuurlijk ook niet onbelangrijk!

148    Op welk familielid lijkt ik het  meest?

Ik  heb weinig familie dus daar kan ik niet veel over zeggen. Er zijn mensen die zeggen dat ik op mijn vader lijkt, en dat  geloof ik ook wel maar zie ik niet zo goed. Maar wanneer ik mezelf nu zie dan zie ik een enorme gelijkenis met mijn moeder. In mijn gezicht maar ook in hoe ik praat en hoe ik zit en hoe ik kijk. Dit viel me op toen ik een paar jaar geleden voor een schoolopdracht gefilmd werd en het filmpje terugkeek. Alsof mijn moeder voor de klas stond in plaats van ik!

149    Hoe breng ik het liefst de avond door?

Optie 1: Samen met T. voor de tv. Allebei in onze eigen stoel, met een beker thee en wat lekkers terwijl we naar Twee Voor Twaalf kijken.

Optie 2: alleen voor de tv, met een beker thee en wat  lekkers terwijl ik Boer Zoekt Vrouw / Hunted / Ik Vertrek / Bed&Breakfast kijk. ๐Ÿ˜


Zo, nu weten jullie wat mijn guilty tv pleasures zijn en waarom ik met T. ben getrouwd! Fijn weekend allemaal!

10 opmerkingen:

  1. Ik kan ook enorm piekeren, over alles en nog wat. Soms zou ik willen dat ik mijn hoofd even kon afschroeven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole, herken ik wel, of even terug naar fabrieksinstellingen!

      Verwijderen
  2. Ha, leuke post dit keer. Je zegt dat je op je moeder lijkt. ook met je gewoontes?
    Als mijn kinderen mij wilde plagen zeiden ze :"Goh mam, je bent precies je moeder". Dan hadden ze mij helemaal op de kast. Uiterlijk hadden ze gelijk. Maar mijn moeder was manisch depressief. Daar heb ik wel een klein tikje van. Maar niet zoals zij had.
    Volgens mij heb je een goede band met je vader en partner. Net zoals wij met onze kinderen hebben. Wel liefhebben maar verder loslaten. Zo staan wij erin. Maar als ze het moeilijk hebben, altijd helpen. Ook financieel.
    10 Jaar geleden is onze oudste voor zichzelf begonnen. Een hele goede baan opgezegd. En de sprong gewaagd. Wij hebben hem wel op weg geholpen. Niet van geslapen, wat natuurlijk onzin is.
    De jongste heeft na zijn (dure opleiding aan de Hotelschool) een tweede opleiding gedaan. Wel in Limburg gebleven. Twee jaar geleden zijn master gehaald aan de Kub. Toen veel geholpen met oppassen.
    Ach en zo modderen me maar wat af. Fijne dag nog verder. (En boer zoekt vrouw vind ik niet te kijken.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Francien, ik weet niet of ik met mijn gewoontes op mijn moeder lijk, ik was pas 25 toen ze overleed en woonde al sinds mijn 18e niet meer thuis. Ik heb later allerlei gewoontes ontwikkeld, ik weet dat mijn moeder altijd met haar gewicht tobde, terwijl ze niet dik was. Dat heb ik misschien wel van haar, die idiote obsessie met slank willen zijn. Jazeker, mijn vader en mijn man zijn allebei heel belangrijk in mijn leven en ik ben dol op allebei. Mijn vader (en mijn moeder) hebben ervoor gezorgd dat ik kon doen wat ik wilde en als het mis ging hielpen ze, ook financieel, net zoals jullie. Ik ben ze erg dankbaar want ik voel me echt bevoorrecht met zo'n opvoeding. Ha ha ... boer zoek vrouw is voor mij ook echt 'sportschooltv' of 'ikwilnietnadenkentv'.๐Ÿ˜

      Verwijderen
  3. Leuke vragen, het wordt dus een lange reactie, jullie zijn gewaarschuwd ๐Ÿ˜
    Komende week wordt ik 72, mijn toekomst is dus niet zo lang meer. H is 5 jaar ouder en we hopen er toch zeker nog 10 jaar hier te kunnen wonen en daar pieker ik wel eens oven
    Mijn H heb ik nog op de ouderwetse advertentie in de krant gevonden! Eigenlijk wist ik het al toen ik zijn brief las dat dit hem zou worden. Die brief liet ik ook niet aan een vriendin lezen die ook zocht. We spraken af bij mij thuis na 2 telefoontjes en hij vulde de deuropening dat was ook heel fijn. Daarna ging het snel, niks we doen het rustig aan gewoon vol erin. Al bijna 24 jaar
    Uiterlijk en in stem lijk ik erg op mijn moeder en haar moeder met karakter van vader, mijn zus precies andersom.
    We kijken veel tv, goede quizen, documentaires, nieuwsprogramma's en detectives.
    Ik haak graag tijdens tv kijken.
    Als ik alleen ben kijk ik graag BBC programma's als Houses under the Hmmer en Escape to the Country, de nederlandse versies zijn zo namaak

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lot, alvast van harte gefeliciteerd met je 72e! Ik heb nog nooit een afspraakje gehad via een advertentie of internet, best spannend denk ik! Haha... vol erin en gelijk heb je! Ik kijk ook graag naar de BBC. Samen kijken wij ook documentaires, nieuws en goede quizzen. T. kijkt veel films, ik vind BBC dramaseries erg goed. En zo houd ik mijn Engels ook nog bij!

      Verwijderen
  4. Best leuk om je op deze manier te leren kennen.
    Stukje over T. is heel mooi.
    Het nachtgepieker herken ik wel, raar hรจ, dat dat dan overdag weg valt.
    Dingen als Twee voor Twaalf kijk ik ook graag, die andere (op ik vertrek na) laat ik voor jou ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rian, ik heb ooit eens gelezen dat piekeren als je net wakker bent komt omdat het brein dan nog in een sluimerstand is en geen beslissingen kan nemen. Wanneer je uit de veren bent is je brein ook wakker en kan het veel beter dingen besluiten. Klinkt als een logische uitleg, of het ook wetenschappelijk is bewezen weet ik niet. Ha ha... erg he, die stomme programma's op tv, durf er bijna niet voor uit te komen dat ik kijk!! ๐Ÿ˜‚

      Verwijderen
  5. T. klinkt als een leuke man. 16 is ook wel erg jong om meteen te settelen, denk ik. Piekeren doe ik eigenlijk nooit. Ik kan wel wakker liggen omdat me allerlei leuke ideetjes te binnen schieten. Waarom gebeurt dat toch altijd als ik moet gaan slapen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Nicky, T. is zeker een leuke man, maar het kan ook een klier zijn hoor! Gelukkig zijn we aan elkaar gewaagd en stapeldol op elkaar. Leuke ideetjes snel opschrijven en dan lekker gaan pitten!

      Verwijderen