zaterdag 26 maart 2022

zaterdag 26 maart 2022 - compliment

Complimenten geven doe ik graag en vaak. Collega's, vrienden en vriendinnen, maar ook wildvreemden op straat of in een winkel krijgen van mij een compliment. Vandaag nog zag ik een mevrouw met een heel mooie jurk die haar erg goed stond. Ik zeg in in het voorbij gaan 'Mevrouw, wat een mooie jurk, hij staat u goed!" Zij reageerde, net als de meeste mensen op zo'n compliment,  met een grote glimlach en een dank je wel.

Ik geef mezelf nooit een compliment. Ik vind het normaal wanneer ik iets goed doe, ik er leuk uitzie, iets lekkers heb gemaakt, iemand blij heb gemaakt of wat dan ook. Vandaag maak ik daar een uitzondering op.

Ik heb een topdag gehad! Ik ging vanmorgen naar de sportschool. Ik heb vandaag twee wassen gedraaid, buiten gedroogd en weer in de kast gelegd. Ik heb op de fiets wat boodschappen gedaan bij diverse supers en de boekenwinkel. Omdat ik de hele dag en avond alleen thuis was heb ik een lekker bord met nog wat kliekjes en lekkere salade gemaakt. Als nagerecht heb ik een grote kom vanilleroomijs met advocaat en slagroom gegeten. Ik had mezelf dit beloofd en heb er van genoten. En het fijne was dat het genoeg was. Ik hoefde niet nog meer, kreeg geen zin in een eetbui en zal comfortabel vol. Ik heb nog een beker thee gedronken en aan het eind van de avond nam ik nog een mandarijntje en een bakje kwark.  Geen eetbui en dat verdient een compliment!

Morgen sta ik daardoor fris en fit op, ondanks een uur minder slaap, want de wekker gaat gewoon om half 8. Gelukkig heb ik nooit last van de overgang van winter- naar zomertijd. Het enige nadeel dat ik ervaar is dat ik weer even in het donker naar school fiets. Maar dat duurt gelukkig ook niet heel lang.  

dagen eetbuivrij: 7

10 opmerkingen:

  1. Applaus 👏
    Fijn dat het zo goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Hi Judy, yesssssssss! dank je! Voel me ook blij en fit nu, zondagochtend 08.40 uur! x

      Verwijderen
  3. Vroeger bij het nakijken van repetities zette ik een klein rood streepje onder de fouten en een grote groen streep onder heel goede dingen. Dan zag ik blije gezichten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, die tip kreeg ik ooit ook, of gewoon alles met 1 kleur, paars ofzo.... kinderen, jongeren, iedereen reageert daar positief op. Leuk om te lezen dat jij dat vroeger ook al deed! x

      Verwijderen
  4. en zo te lezen gaat kost het je geen moeite. Nu al een week! Kan nu de "moeilijke tijd" er weer aankomen?
    Vond het altijd heerlijk om iemand een compliment te kunnen geven, al was het maar dat ze mooie ogen hebben (ooit tegen een collega, dat was het enige wat ik kon bedenken)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Berber, de zin in een eetbui komt en gaat, vandaag weer nergens last van. Ik denk omdat ik gisteravond een heerlijke kom ijs met slagroom heb gegeten. Dan is de zoetbehoefte weer even gestild. De dagen tellen op mijn blog helpt ook, ik zou het heel fijn vinden als ik er op een gegeven moment 100 (of meer!) kan tellen!

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Dank je Nicky, ik word een beetje verlegen van alle complimenten!

      Verwijderen