zaterdag 8 juni 2024

kapper

knipbeurt

Vanmiddag ben ik naar de kapper geweest. Er is een centimeter of twee af. Ik had er bijna een langer stuk af laten knippen, maar besloot om dat toch nog uit te stellen tot de volgende knipbeurt. Wat ik nu niet mooi vind is het grote verschil tussen de bovenkant en de onderkant van mijn haar. 

Mijn nieuwe haar is een mooie mix van grijs en zwart, terwijl het oude deel bruin is. Het zijn wel allemaal mijn eigen haarkleuren en het verloop is heel geleidelijk. Daarnaast ziet het er heel natuurlijk uit en bevalt deze lengte me goed.  

Over een maand of drie, vier ga ik ik weer naar de kapper. Maar of ik dan een drastische lengteverandering aandurf kan ik nu nog niet zeggen!



17 opmerkingen:

  1. Als je haar snel groeit,is een korter kapsel minder een gok. Valt het tegen,dan is die periode niet zo lang

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Izerina, ik ga niet helemaal terug naar kort, dat is verleden tijd maar schouderlang is wel een optie.

      Verwijderen
  2. Ja, die overgangsperiode is een beetje ongemakkelijk. Maar je zegt dat het er natuurlijk en geleidelijk uitziet, dat is mooi. Ik heb ook schouderlang en dat bevalt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zo lang duren Judy, maar voor ik volledig grijs ben zal het nog véél langer duren, dus ik denk dat ik maar gewoon voor steeds een stuk eraf ga. Maar schouderlang is ook wel praktisch, zeker met sporten en wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga naar een krullenkapper, die knipt op een andere manier. Het is niet heel kort maar doordat de krullen zoveel inkrullen ziet het er korter uit. En ik hoef het nauwelijks te kammen, 2-4 dagen alleen met handen erdoor ingesmeerd met beetje olie en dan eens met grove kam erdoor. Andere dagen neem ik een babydoekje waarmee ik de krullen in model knijp, handig want ik het snel last van pluizig en droog haar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lot, nooit van gehoord, een krullenkapper. Maar klinkt goed en fijn dat jouw haar daar zoveel baat bij heeft. Met mijn steile haar is dat een ander verhaal. Ik hoef het ook niet te kammen en wassen ook maar 1, soms 2 keer per week. Het zit altijd goed!

      Verwijderen
  5. Wanneer het je eigen haarkleuren zijn is het altijd mooi denk ik. En ja het duurt lang dat grijs worden, ik heb al sinds mijn 20e heel kort haar omdat het echt niet geschikt is voor lang haar dan wordt het sliertig en dun aan de voorkant laat ik meestal eens per 4 maanden highlights zetten (5 jaar geleden mee begonnen) met het idee dat het dan wel helemaal grijs zou zijn. Nu 61 maar het wil maar niet grijs worden zo raar. Ga dus voorlopig nog maar even door met highlights. Toch wel prijzig en vooral die 1,5 uur om in te laten trekken duren voor mijn idee een eeuwigheid. Mijn schoonmoeder (al overleden) had vroeger zwart haar en verfde dat tot haar bijna 80e ook zwart en dat paste helemaal niet bij haar huidskleur hard en lelijk. Fijne zondag! (aan het voorbereiden en inpakken van Ed zijn spullen die overmorgen 2 weken naar de UK gaat met tent etc.).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilona, misschien wordt het bij mij ook wel nooit echt grijs (zilverwit zou het mooiste zijn natuurlijk!). Als ik naar mijn vader kijk dan heeft het bij hem ook erg lang geduurd. Ik had een oudtante die haar haar zwart verfde, vreselijk lelijk heb ik dat altijd gevonden want inderdaad geen match met de huidskleur van iemand van haar leeftijd (ook rond 80). Ik laat het voor nu maar gewoon zo, dat is het meest natuurlijk. Ik hoop dat Ed goed weer heeft, maar hij zal het ook met een buitje af en toe vast goed hebben, het is en blijft een mooi wandelland! Fijne zondag nog beiden! x

      Verwijderen
  6. Oh hellup, ja die overgang in je kapsel. Ik laat tegenwoordig high en lowlights zetten zo heb ik een natuurlijk gemeleerde grijze bos haar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Grandma, dat is ook een idee! Op je foto ziet het er mooi uit!

      Verwijderen
  7. Wat het uiterlijk betreft heeft ieder mens wel op en aanmerkingen over zichzelf en vaak ook op ‘n ander.
    Jij weet goed wat je wil met je kapsel en zo te lezen weet jou kapper dat ook.
    Ik zeg altijd dat kappers niet kunnen luisteren naar wat ik wil,het eerste wat ik doe bij thuiskomst na bezoek aan kapper is met hoofd naar beneden gaan hangen en met handen er doorheen rossen om het stijve van kapsel krullerig te maken,hier en daar wat tegen kammen,wat haarlak en dan ben ik pas tevreden.Toen ik in de overgang van blond naar gebleekt door de zon naar grijze haren ging vond ik het ‘melkboerenhondenhaar’.Verzorg me normaal vind ik zelf en ben niet zo met m’n eigen uiterlijk bezig en zeker niet op blog.Maak heel graag foto’s van alles en nog wat maar nooit van mezelf en heb ook niet graag dat een ander dat doet.
    🌞nige zondag!
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ger, ik kom al jaren bij dezelfde kapper omdat ze het altijd goed knipt. Ik heb geen moeilijk haar, het is zo steil dat kammen vaak niet nodig is. Ik gebruik ook geen ander producten dan shampoo en een cremespoeling. Ik hoef ook niet zo nodig op de foto, maak ook nooit selfies!! Fijne zondagmiddag nog! xx

      Verwijderen
  8. Ik heb mijn haar altijd heel kort. Was wel handig voor de transitie van geverfd naar natuurlijk grijs (wit). Eén keer laten ontkleuren en een tijdlang, tot de ontkleuring uitgegroeid was, elke dag gewassen met een blauwe shampoo tegen het geel worden. Inmiddels ben ik al zestien jaar zilverwit. Nog altijd heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kun je niet even met Photoshop ofzo testen hoe dat eruit gaat zien? Daar is vast wel een programmaatje voor te vinden. Foto uploaden en kijken hoe het staat. En anders: gewoon in het diepe ermee! Haha, nee hoor, ik snap je twijfel. In etappes gaat het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mara, wat een goed idee! Daar kom ik dan niet op. Tja... gewoon rigoureus de schaar erin kan ook!! 😁

      Verwijderen