zaterdag 22 juni 2024

zo was mijn week 25 / 2024


zondag 16 juni

We gaan richting de langste dag van het jaar, goed te merken, behalve aan de temperatuur. Vanmorgen was het in huis 18,5 graad. Net zoals iedereen mopperen wij er ook over.  Na het sporten ga ik nog even naar de bieb om een boek in te leveren. De rest van de dag ben ik thuis en heb ik gelezen en geblogd. 

Ik ben aan het uitzoeken hoe ik fatsoenlijke foto's kan plaatsen. In de huidige vorm vind ik het er dan niet meer mooi uitzien en daarom doe ik het tot nu toe nog niet. Misschien verander ik het thema van de blog.  Ik ben nog aan het experimenteren en zolang ik niet tevreden ben verandert er niets. 


maandag 17 juni

Op school een drukke dag, dat zal de komende weken zo blijven want in deze periode zijn we bezig met afronden van het schooljaar maar worden er ook volop voorbereidingen getroffen voor het komend schooljaar.


dinsdag 18 juni

Een mens vergadert wat af. Vandaag hebben we een teambijeenkomst waarin we met elkaar de  teamplannen voor komend schooljaar vaststellen. Een nuttige en gezellige ochtend deze keer. 

Zo'n ochtend verloopt als volgt. Allereerst bespreken we met elkaar de resultaten uit het onlangs afgenomen medewerkerstevredenheidsonderzoek, daarna de JOB monitor. Ook krijgen de we uitslag van het Inspectiebezoek uitgereikt en lezen we de hoofdpunten met elkaar door.

Vervolgens gaan we in drie groepen uiteen om deze drie documenten te analyseren en daar een aantal aanbevelingen en verbeterpunten uit te halen. Die worden op drie grote flipovervellen gezet en toegelicht per groep.

Tenslotte stellen we weer met het hele team een top vijf samen. Deze vijf onderwerpen zijn onze speerpunten voor komend jaar. Die vijf onderwerpen moeten dan volgens het SMART principe worden uitgewerkt en komen dan in ons teamplan. Teamplan is onderdeel van het schoolplan en dat is weer onderdeel van het strategisch meerjarenplan van onze organisatie. 


woensdag 19 juni

Geen bijzonder dag vandaag. Ik zit lekker in mijn werk, ga sporten en eind van de dag kan ik nog even op ons terras zitten. Ik lees nog wat blogs en de krant en geniet van het laatste beetje zon dat er nog is. 


donderdag 20 juni

Tussen de middag lunch ik thuis, daarna ga ik naar een locatie in mijn woonplaats, 20 minuten fietsen, voor een grote bijeenkomst met andere mbo-scholen. Thema is 'ondersteuning en begeleiding' om voortijdig schoolverlaten tegen te gaan. Er zijn allerlei initiatieven en projecten in onze regio. Tijdens deze bijeenkomst brengen we in kaart wat alle scholen al doen, wat we van elkaar kunnen leren en hoe we onze ondersteuning kunnen optimaliseren. Ook worden er nieuwe contacten gelegd en plannen gemaakt. 't Is  behoorlijk inspannend en wanneer ik om zes uur thuiskom ben ik afgepeigerd. 


vrijdag 21 juni

Ik ben vrij vandaag, ik heb een dag seniorenverlof! Volgende week heb ik nog zo'n dag, dan zijn ze voor dit schooljaar weer op.

Ik begin mijn dag op de sportschool.  Ik fiets eind van de ochtend nog even naar de markt en de bibliotheek om twee nieuwe boeken op te halen.  's Middags regent het en blijf ik verder thuis. Ik kijk een mooie film die ik eergisteren op BBC2 opnam. Zo'n dag helemaal voor mezelf is echt lekker.


zaterdag 22 juni

Na het sporten heb ik een afspraak met een vriendin. We drinken koffie in de stad. Op de terugweg ga ik naar een grote Aziatische supermarkt. Ik kom met een volle tas weer buiten, onze voorraad Aziatische spullen is weer aangevuld. 

's Middags ruim ik wat op in huis en maak ik een pot zoetzure groente, op dezelfde wijze als de komkommer maar nu met paprika, wortel, rettich en ui.

Ik vermaak me verder met een mijn boek: Juli Zeh - Corpus Delicti. Ik heb meerder van haar boeken gelezen en vind haar een goede auteur. Ook dit boek is mooi. 

De zon schijnt in de namiddag en het beddengoed dat al een poosje buiten hangt droogt uiteindelijk toch nog. Morgen nog een dag weekend en dan nog maar drie weken naar school voor de zomervakantie begint. 

8 opmerkingen:

  1. De laatste twee dagen van je post ga je wel erg snel. Juli ipv Juni, maar met de nog drukke weken in het vooruit zicht snap ik het wel. Sterkte met de laatste loodjes. Gr. Veronique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ik zie het Veronique! Ik pas het meteen aan, dank je wel! Ja de laatste loodjes, komt ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een week waaruit ik kan opmaken wat voor een druk leven jij in het onderwijs hebt,tussen de regels door lees ik ook dat je het interessant vindt en het met plezier doet.Voor mij is het meeste niet te volgen,ik was in mijn werkzame leven vooral thuis bezig als huisvrouw,moeder van twee kinderen,overzetmoeder en leesmoeder op school.Later ben ik ook nog jaren oppas tante in dokters gezin en oppas oma geweest voor onze kleinkinderen.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ger, je hebt het wel heel druk gehad als ik dat zo lees! En ik begrijp dat die schooldingen niet zo heel interessant zijn voor je, dat geldt voor meer mensen die meelezen denk ik, ik probeer er ook niet alleen maar over te schrijven, dat wordt ook een beetje saai natuurlijk!

      Verwijderen
  4. Een drukke week!
    Ja, blog veranderen, pff dat kan een hoop werk zijn. Ik heb daarom, al jaren geleden, een niet gepubliceerd probeerblog gemaakt, dan kan ik alles op mijn gemak uitproberen zonder alles in de soep te draaien. Werkt goed!
    En die seniorendag vind ik een beetje raar, maar misschien is het toch wel welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een goed idee Judy, een probeerblog in het leven roepen! Ja, raar misschien, maar ik zeg geen nee tegen zo'n rare dag 😉!

      Verwijderen
  5. Niks lekkerders dan buiten gedroogd beddengoed. Behalve dan een extra dag vrij. Da's nog lekkerder.

    BeantwoordenVerwijderen